AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #41 Skrevet 11. desember 2022 TheHairyToothfairy skrev (Akkurat nå): Såså, du trenger ikke bli så sinna. Jo, for da kan dere repetere ordet "krenka" som en gjeng papegøyer. Uansett, jeg har rett i i poenget mitt. Nordmenn er hyklere. Lidl var liksom "ghetto", men skal sluke alt rått som er amerikansk. Er helt vilt. Anonymkode: d8f7c...f0c 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #42 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg husker jeg elsket Taco Bell da jeg var på utveksling i USA for 25 år siden og savnet det skikkelig da jeg kom hjem til Norge. Den gangen var utvalget av texmex produkter her mye smalere enn det er i dag, så savnet variasjonen fra statene. Tviler på at Taco Bell ville blitt noen stor hit i Norge. Til tross for at over 12% av nordmenn spiser taco på fredager er det jo ikke mye tex-mex å finne på resturantmenyer rundt omkring. Har inntrykk av at taco er noe nordmenn spiser hjemme, ikke ute, og hadde det vært marked for et fastfood konsept a la Taco Bell i Norge ville nok noen etablert det for lenge siden. Anonymkode: 0c35d...1e2 Det er ganske mange meksikanske restauranter og food trucks i Oslo, inkludert Los Tacos som er en kjede. Ikke helt fast food, men ikke langt ifra. I tillegg vil mange restauranter av typen Egon og TGI Fridays og puben på hjørnet ha nachos og burritos etc. Har inntrykk av at det er høyest texmex-tetthet i Oslo da, mulig det begynner der først og sprer seg litt utover, eller kanskje du har rett i at markedet bare ikke er der. Jeg har aldri prøvd Taco Bell til tross for å ha vært i USA en haug med ganger. Hadde vært gøy å prøve, men ikke et stort savn for min del. Walmart hadde jeg DIGGET. Anonymkode: 1615e...ddb 2
TheHairyToothfairy Skrevet 11. desember 2022 #43 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, for da kan dere repetere ordet "krenka" som en gjeng papegøyer. Uansett, jeg har rett i i poenget mitt. Nordmenn er hyklere. Lidl var liksom "ghetto", men skal sluke alt rått som er amerikansk. Er helt vilt. Anonymkode: d8f7c...f0c Lidl var ikke ghetto, jeg handlet mye der. Men Lidl forsvant av akkurat samme grunn som Hellanor la ned en masse utsalg i Norge, de driver etter tysk forretningsdrift og da er det ikke nok at det går i pluss - det SKAL nå klare omsetningsmål innen slik og så lang tid. Det klarte ikke Lidl nasjonalt i Norge, pluss at de bajset solid på leggen da de bygget Norges største lager på Os utenfor Bergen. Det bygget var med på å kjøre dem konkurs. 1
Fru Uperfekt Skrevet 11. desember 2022 #44 Skrevet 11. desember 2022 TheHairyToothfairy skrev (1 minutt siden): Oh lykke, skal sjekkes ut Oppdaterte svaret, for måtte innom hjemmesiden deres. De fantes jammen flere andre steder. I Bergen er de på Galleriet på hjørnet Rådhusgaten/Olav Kyrres gate 1
Fru Uperfekt Skrevet 11. desember 2022 #45 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo, for da kan dere repetere ordet "krenka" som en gjeng papegøyer. Uansett, jeg har rett i i poenget mitt. Nordmenn er hyklere. Lidl var liksom "ghetto", men skal sluke alt rått som er amerikansk. Er helt vilt. Anonymkode: d8f7c...f0c Når ble/var Lidl getto?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #46 Skrevet 11. desember 2022 TheHairyToothfairy skrev (Akkurat nå): Lidl var ikke ghetto, jeg handlet mye der. Men Lidl forsvant av akkurat samme grunn som Hellanor la ned en masse utsalg i Norge, de driver etter tysk forretningsdrift og da er det ikke nok at det går i pluss - det SKAL nå klare omsetningsmål innen slik og så lang tid. Det klarte ikke Lidl nasjonalt i Norge, pluss at de bajset solid på leggen da de bygget Norges største lager på Os utenfor Bergen. Det bygget var med på å kjøre dem konkurs. Bra at du bidro. Der hvor jeg bodde, ble det omtalt som ghetto, men jeg og kollektivet synes det var kjempegøy å handle der, men så ble det byttet ut med Rema butikk nr 3 i nærområdet. Så håper de ble fornøyd Anonymkode: d8f7c...f0c
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #47 Skrevet 11. desember 2022 Nei. I norge har vi minstelønn som er langt over hva de originale kjedene betaler sine ansatte. Resultatet er dyrt & dårlig, i stedet for dritt billig & ok Anonymkode: e8532...641 3 1
Fru Uperfekt Skrevet 11. desember 2022 #48 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. I norge har vi minstelønn som er langt over hva de originale kjedene betaler sine ansatte. Resultatet er dyrt & dårlig, i stedet for dritt billig & ok Anonymkode: e8532...641 Wallmart har faktisk mye bra og i god kvalitet
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #49 Skrevet 11. desember 2022 Området jeg bodde var «dominert» av meksikanere. Var en bra familiedrevet resteurant på et hvert gatehjørne. Var liksom ikke behov for å dra på Taco Bell. Anonymkode: b2d6d...b75
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #50 Skrevet 11. desember 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Bra at du bidro. Der hvor jeg bodde, ble det omtalt som ghetto, men jeg og kollektivet synes det var kjempegøy å handle der, men så ble det byttet ut med Rema butikk nr 3 i nærområdet. Så håper de ble fornøyd Anonymkode: d8f7c...f0c Det er en av grunnene til at vi ikke vil få noe Wallmart i Norge. Norske forbruker liker å handle matvarene ofte og i gangavstand fra der en bor. I USA er det mye vanligere å ta bilen og gjøre ukeshandel. Nå er USA et gigantisk land så det blir dumt å lage en karikatur. Men amerikanere er mye mer villige til å kjøre et stykke for å handle enn oss nordmenn. Og skal man ha store butkkker så må kundene være villige til å kjøre for å komme dit. Det kommer aldri til å bli slik at alle kan ha gigantiske butikker i 10 minutters gangsavstand. Anonymkode: 870f8...2a6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #51 Skrevet 11. desember 2022 Jeg bodde i Los Angeles i tre år og var på Walmart én gang. Taco Bell prøvde jeg også en eneste gang og holdt på å kaste opp. Så for min del trenger de ikke komme hit Anonymkode: 62887...541 2
Påkrevd Skrevet 11. desember 2022 #53 Skrevet 11. desember 2022 Macro skrev (33 minutter siden): Nei. Funker ikke Lidl så funker garantert ikke walmart. Taco Bell er jo bare ei søt mørje, og absolutt ikke noe for den gjennomsnittlige nordmann. Los Pollos eller KFC har jeg kanskje troa på. Lidl og Walmart er vel ikke sammenliknbare i det hele tatt? Lidl er dagligvarer, mens Walmart har alt mellom himmel og jord. Mer likt Coop Obs, f.eks, og det funker jo her. Taco Bell har jeg ikke prøvd, så det kan jeg ikke si noe om. KFC var veldig på ballen og skulle starte opp i Norge for en del år siden, men Mattilsynet kom med noen krav om endringer, enten på rutiner eller ingredienser, som de ikke ville gå med på, så det ble ikke noe av. Tror nok det ville kunne gått bra her, ja. 2
Purple Basil Skrevet 11. desember 2022 #54 Skrevet 11. desember 2022 Jeg spiste på Taco Bell i England, var ikke særlig imponert. Hadde kanskje litt for høye forventninger 😅 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #55 Skrevet 11. desember 2022 Fru Uperfekt skrev (36 minutter siden): Lidl ble jo mer eller mindre presset ut av Rema, Coop og gjengen samt at reglene for egenimporterte varer er bedre nå Nåja, det var vel strengt tatt Lidl selv som bestemte vareutvalget sitt. Anonymkode: 10d34...862 1
TheHairyToothfairy Skrevet 11. desember 2022 #56 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nei. I norge har vi minstelønn som er langt over hva de originale kjedene betaler sine ansatte. Resultatet er dyrt & dårlig, i stedet for dritt billig & ok Anonymkode: e8532...641 Du er klar over at Walmart selger solide merkevarer, i alt fra leketøy til verktøy.
Fru Uperfekt Skrevet 11. desember 2022 #57 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er en av grunnene til at vi ikke vil få noe Wallmart i Norge. Norske forbruker liker å handle matvarene ofte og i gangavstand fra der en bor. I USA er det mye vanligere å ta bilen og gjøre ukeshandel. Nå er USA et gigantisk land så det blir dumt å lage en karikatur. Men amerikanere er mye mer villige til å kjøre et stykke for å handle enn oss nordmenn. Og skal man ha store butkkker så må kundene være villige til å kjøre for å komme dit. Det kommer aldri til å bli slik at alle kan ha gigantiske butikker i 10 minutters gangsavstand. Anonymkode: 870f8...2a6 Folk har startet å endre handlevaner noe skyldes nok den økonomiske smellen som er kommet
Fru Uperfekt Skrevet 11. desember 2022 #58 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nåja, det var vel strengt tatt Lidl selv som bestemte vareutvalget sitt. Anonymkode: 10d34...862 Du vet at pga de andre så fikk de problemer med å få varer fra kjente leverandører + reglene for import varer er blitt enklere
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #59 Skrevet 11. desember 2022 Må ned med lønningene først Anonymkode: b4bf9...484
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #60 Skrevet 11. desember 2022 Hadde glatt tatt en walmart, men helst med amerikanske priser. Spent på hvordan Gigabox kommer til å klare seg, synes ikke de var så imponerende billig som de selv hevder. Anonymkode: b3599...c16 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå