Gå til innhold

Til det som IKKE boikotter Frelsesarmeen: Er du virkelig komfortabel med å støtte en homofientlig organisasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke holdningene deres…

Anonymkode: 55e6b...a2d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nok finne på å gi de en tusing til jul, man må jo ha mangfold !? 

Hva gjør de til homofientlige? 

• Liker 5
Skrevet

Frelsesarmeen er vel det minst fordømmende vi har her i landet. 
Du TS og dine meningsfeller er mye farligere!! 
frelsesarmeen er ikke homofientlige. De støtter bare ikke ekteskap mellom samme kjønn. Det er virkelig ikke det samme! 

Anonymkode: c0a1b...7bf

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor står det at de er homofiendtlige?

Anonymkode: e82c3...52e

• Liker 3
Skrevet

Til dere som spør om hvor det står at Frelsesarmeen er homofiendtlige eller hvordan de er det: nesten hvert år når det nærmer seg jul blir det oppmerksomhet rundt Frelsesarmeens syn på homofili. De har ikke akseptert at deres egne soldater eller ansatte lever i likekjønnet samliv, de er mot homoekteskap og  de har hatt en del inkonsekvente unnskyldninger for hvorfor det er slik. Man finner drøssevis av artikler hvis man googler det. 

Jeg er veldig delt på dette. På den ene siden synes jeg ikke Frelsesarmeen har løst denne problemstillingen på en god måte, men på den annen side gjør Frelsesarmeen enormt mye godt for de svakeste i samfunnet, og krever jo heller ikke at  de som mottar hjelp er hetrofile. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg støtter dem.  Jeg støtter heller ikke regnbue markeringer i VM.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Er du krenket på andres vegne eller er du homofil frelsessoldat selv? 

Anonymkode: 0fd2d...9d1

• Liker 5
Skrevet

En voldelig person kan ha både gode og dårlige egenskaper. Vedommende er altså ikke bare ond. Litt på samme måten ser jeg frelsesarmeen. De gjør mye bra, men den ikke akspeterende holdningen deres mot homofile mennesker støtter jeg ikke. Jeg gir derfor ikke en krone til dem for i deres øyne er jeg et mindreverdig menneske. Det finnes andre organisasjoner som også gjør mye bra som ikke har noen problemer med andre menneskers kjærlighet.

Anonymkode: a3258...a9b

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper du ikke er positiv til islams og den ideologiens økende innflytelse i Europa, Frelsesarmeen blir bare smårusk i forhold.

Anonymkode: 38a4a...3b8

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Frelsesarmeen gjør veldig mye bra. Jeg er ikke enig med den når det gjelder homofili, men kommer ikke til å slutte med å støtte oganisasjonen av den grunn. 

Anonymkode: d9eec...cbc

• Liker 2
Skrevet

Jeg boikotter ikke frelsesarmeen, men støtter dem heller ikke. De er såpass ubetydelige i mitt liv at det er lite vits å ta stilling til eller i det hele tatt tenke på dem. Jeg kan se poenget med å boikotte dem, men homofiendtligheten grunnes vel religion? Da håper jeg du i så fall boikotter det meste som har med kristendommen og islam å gjøre.

Anonymkode: f605d...57f

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Frelsesarmeen er vel det minst fordømmende vi har her i landet. 
Du TS og dine meningsfeller er mye farligere!! 
frelsesarmeen er ikke homofientlige. De støtter bare ikke ekteskap mellom samme kjønn. Det er virkelig ikke det samme! 

Anonymkode: c0a1b...7bf

Når man mister en stilling fordi man vil gifte seg med en av samme kjønn er man homofiendtlig jo...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pA74jE/mistet-stilling-i-frelsesarmeen-da-hun-fikk-kvinnelig-partner

Frelses (eller andre religiøse organisasjoner) får ikke en krone av meg...

Endret av always
skrivefeil
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har null problemer med å støtte Frelsesarmeen, gjør det til jul hvert år

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
always skrev (1 minutt siden):

Mår man mister en stilling fordi man vil gifte seg med en av samme kjønn er man homofiendtlig jo...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pA74jE/mistet-stilling-i-frelsesarmeen-da-hun-fikk-kvinnelig-partner

Frelses (eller andre religiøse organisasjoner) får ikke en krone av meg...

Så får de la være å søke seg inn i det trossamfunnet da. 

Å bruke homofile som en brekkstang i enhver religion/tro i hele verden er for dumt. 

Man må faktisk tåle at ikke alle religioner/trossamfunn godtar dette. Så er man også i sin fulle rett til å finne et trossamfunn som godtar det.

Anonymkode: 4ca8e...db5

• Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Å støtte frelsesarmeen er å støtte det de gjør for de fattigste. De diskriminerer ingen fattige fra å få hjelp. Det er det som er det relevante her. At organisasjonen ikke støtter opp om homofile ekteskap spiller derfor liten rolle. 

Til motsetning så går det fint ann å støtte homofile og homofile ekteskap men ikke støtte alt hva pride står for. Pride har mer på agendaen enn bare kjærlighet. 

Skrevet

Selvfølgelig støtter jeg Frelsesarmeen. Om jeg er enig i akkurat deres syn på likekjønnet ekteskap? Nei.

• Liker 3
Skrevet

Støtter ikke frelsesarmeen med med krone så lenge de holder på sånn som de gjør. Finnes mange man kan støtte som ikke diskriminerer homofile, så det er lett å velge vekk frelsesarmeen. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Frelsesarmeen gjør mye bra, men jeg kommer ikke til å støtte dem med ett eneste øre før de endrer holdningene mot homofili. Da er det mer enn nok andre veldelige organisasjoner å gi til😂

Anonymkode: 18a26...8aa

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser ingen grunn til å boikotte Frelsesarmeen, men støtter de heller ikke. Det finnes mange andre gode organisasjoner som ikke er avhengig av guds hjelp for å få jobben gjort og det er mye mer naturlig for mer å støtte en livssynsnøytral organisasjon.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Håper du ikke er positiv til islams og den ideologiens økende innflytelse i Europa, Frelsesarmeen blir bare smårusk i forhold.

Anonymkode: 38a4a...3b8

Hva har det med saken å gjøre? Blir som å si at vi må godta Saddam Hussein fordi Hitler var verre.

Anonymkode: 3a6fa...cd1

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...