Gå til innhold

500ml oppvaskmiddel, 4 pers, over halve brukt på under 1 uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er veldig mye! Vi bor 4 stk i bokollektiv og deler på hvem som kjøper ting. Jeg passer på dette med forbruk og kan ha en evighet av en slik flaske om jeg er alene. Selv om jeg tar oppvask hver dag (feks vaske stekepanne). 
Men nå er over halve brukt opp. Er det noen da som bruker veldig mye? 

Er det innafor å kreve at den personen kjøper dette fremover siden det skal brukes så mye? Jeg er ikke interessert å bruke penger på ting som andre skal sløse med. Jeg vet han ene har en viss grad av ocd. Badet forpestes med klor hver gang han har vært der. Jeg ble litt irritert da han vasket gulvet med klor uten å bruke vann til, det var en guffe på gulvet som lagde spor de sorte nye sokkene mine ble bleket… 

Anonymkode: 71481...09b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert at en bruker for mye per vask men at flere vasker fler vasker enn nødvendig. Om alle fire vasker en vask annenhver dag blir nok halve flasken tømt fort. Om alle fire reduserer vaskingen til en gang per uke er det mindre vaskemiddel som går med. Jeg vasker en vask per uke, hvitt tøy ene uken og mørkt tøy andre uken, og kler mer etter disse fargene for å få samlet opp nok i riktig rekkefølge i vasken. En 500ml flaske skyllemiddel holder minst to tre måneder hos meg men jeg er til gjengjeld bare én person 

Anonymkode: 5836a...1dc

Skrevet

Hva med å snakke med de du bor med. Er nok mer konstruktivt enn å klage her.

• Liker 1
Skrevet

Billigste oppvaskmiddel koster ca. 10 kroner så er jo ingen enorm kostnad uansett. Men snakk med de du bor med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke sikkert at en bruker for mye per vask men at flere vasker fler vasker enn nødvendig. Om alle fire vasker en vask annenhver dag blir nok halve flasken tømt fort. Om alle fire reduserer vaskingen til en gang per uke er det mindre vaskemiddel som går med. Jeg vasker en vask per uke, hvitt tøy ene uken og mørkt tøy andre uken, og kler mer etter disse fargene for å få samlet opp nok i riktig rekkefølge i vasken. En 500ml flaske skyllemiddel holder minst to tre måneder hos meg men jeg er til gjengjeld bare én person 

Anonymkode: 5836a...1dc

Og du leste ikke at det gjaldt oppvaskmiddel.

Anonymkode: 7ba0d...a1e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må aldri dele på ting dere kjøper. Kjøp ditt eget av alt. Det er 1000 ganger bedre.

Anonymkode: 8fc22...ff4

Skrevet

Ja, det er veldig mye, men det er vel ikke så uvanlig at ungdommer (går ut fra at dere er studenter) ikke helt vet hvor lite sånt som skal til, og bare klemmer i vei.

Kanskje du bare kan forklare dem hvor lite som egentlig trengs?

Skrevet

Når det gjelder Zalo er «en dråpe nok». Vi har en liten flaske i månedsvis. Unødvendig å bruke alt for mye produkt, verken bra for lommeboka eller kloden.

Skrevet
ti10 skrev (4 timer siden):

Ja, det er veldig mye, men det er vel ikke så uvanlig at ungdommer (går ut fra at dere er studenter) ikke helt vet hvor lite sånt som skal til, og bare klemmer i vei.

Kanskje du bare kan forklare dem hvor lite som egentlig trengs?

Vi er unge voksne. Snakk om 24-30

JulieA skrev (4 timer siden):

Når det gjelder Zalo er «en dråpe nok». Vi har en liten flaske i månedsvis. Unødvendig å bruke alt for mye produkt, verken bra for lommeboka eller kloden.

Har noe som er nesten like bra som Zalo. Det er ikke First Price vi har for det blir jo tømt med en gang.

Anonymkode: 71481...09b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...