AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #21 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det fins online quizer. Syns det er så harry Anonymkode: 5de2c...d91 Det som er harry er å ignorere egen og andres personlighet. Anonymkode: 6c42d...3e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #22 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): er ganske sosial på innsiden 🙂 Likte beskrivelsen. Vi kan ha et ganske aktivt og spennende liv, på innsiden. Anonymkode: 3defc...684 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #23 Del Skrevet 12. desember 2022 Såkalte «personlighetstyper» er vel omtrent like vitenskapelige som astrologi. Styrer glatt unna dem som fronter slikt vrøvl i profilen sin på datingapper. Anonymkode: b329d...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #24 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Såkalte «personlighetstyper» er vel omtrent like vitenskapelige som astrologi. Styrer glatt unna dem som fronter slikt vrøvl i profilen sin på datingapper. Anonymkode: b329d...f41 Og hvor er alle ISTJ-ene??? Anonymkode: 66ce8...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #25 Del Skrevet 12. desember 2022 mannemannen skrev (18 timer siden): Det finnes mange måter å finne ut hvilken personlighetstype man tilhører. En av de mest populære metodene er å ta en personlighetstest som er basert på de 16 personlighetstypene som er beskrevet i boken "Please Understand Me" av David Keirsey. Denne testen består av en serie spørsmål som hjelper deg med å identifisere hvilken personlighetstype du tilhører, og gir deg en profil med fire bokstaver som beskriver typen din. For eksempel kan du være en ISFJ (Introvert, Sensitiv, Følelsesfull, Praktisk), en ENFP (Ekstrovert, Intuitiv, Følelsesfull, Drømmende) eller en INTP (Introvert, Intuitiv, Tenkende, Logisk). For en merkelig oversettelse å oversette P for Perceptive til Drømmende. 😂 Anonymkode: 5b836...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #26 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Såkalte «personlighetstyper» er vel omtrent like vitenskapelige som astrologi. Styrer glatt unna dem som fronter slikt vrøvl i profilen sin på datingapper. Anonymkode: b329d...f41 Jeg gjetter på at du allerede kategoriserer de personene du møter, på en eller annen måte? Dette er redskaper som kommer fra psykiatrien, men som har fått en viss gjenklang i populære media. Det er ganske objektive beskrivelser, og ikke akkurat spåkulemateriale. Men fortell gjerne mer om ditt inntrykk? Anonymkode: 3defc...684 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #27 Del Skrevet 12. desember 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Og hvor er alle ISTJ-ene??? Anonymkode: 66ce8...b66 De er smarte nok til å ikke sette seg selv i en pseudovitenskapelig bås. Anonymkode: b329d...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #28 Del Skrevet 12. desember 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg gjetter på at du allerede kategoriserer de personene du møter, på en eller annen måte? Dette er redskaper som kommer fra psykiatrien, men som har fått en viss gjenklang i populære media. Det er ganske objektive beskrivelser, og ikke akkurat spåkulemateriale. Men fortell gjerne mer om ditt inntrykk? Anonymkode: 3defc...684 Ingen psykiatere med respekt for seg selv bruker Meyers-Briggs-testen. Den er meningsløs og konstruert kun for å tjene penger. Psykiatrien bruker kategorisering, ja, men kun som et veiledende verktøy i diagnostisering. «Personlighetstyper» er for folk med et forenklet verdensbilde og en hang til båssetting. Anonymkode: b329d...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #29 Del Skrevet 12. desember 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: De aller aller fleste tar jo en slik test for å bli bedre kjent med seg selv. Det kan gå opp noen lys. Det var også en periode overdrevent populært å teste folk i forbindelse med jobbsøking, og det gjøres sikkert enda. Jeg er infp, og følte meg temmelig utenfor i mange sammenhenger. Det gjør jeg fremdeles, men det er liksom betryggende at det er flere som ser verden litt fra utsiden og inn. Det er jo noen av de 16 som er ganske store prosentmessig, og de får gjerne definere hva som er normal tankegang og oppførsel. Anonymkode: 3defc...684 Mye gikk opp for meg når jeg fant ut at jeg var en infj, evig singel men lengter etter kjærligheten, følelsesstyrt, intuitiv og har hørt mange ganger at jeg er stille og spesiell/skiller meg ut som gjør meg enda mer selvbevisst på en negativ måte, jeg føler andre syns jeg er et utskudd. Møtte en annen infj og det var (vennskapelig) kjærlighet med første blikk, vi var SÅ like 😅 Anonymkode: 05652...54b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitalogy Skrevet 12. desember 2022 #30 Del Skrevet 12. desember 2022 Poenget er at disse testene ikke er anerkjent. De er ikke akkurat big five, for å si det pent. Det ække bare menn som har det der i profilen sin ass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #31 Del Skrevet 12. desember 2022 Selv om det helt klart er pseudovitenskapelig og må tolkes innen visse rammer og med en stor klype salt - så synes jeg det er fint med en pekepinn på hva slags personlighet en potensiell tinder-date har.. Og at de vet at jeg er introvert person. Det hjelper med å styre forventinger og førsteinntrykk. Spesielt nyttig siden man går glipp av mye informasjon ved å treffe dater nett istedenfor å bli kjent i en real life setting. Anonymkode: 0c7e8...f3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå