Gå til innhold

Personlighetstype på Tinder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan vet folk hvilken type de er? 

De 4 bokstavene som forteller om de 16? Personlighetstypene mener jeg

Anonymkode: c64ed...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du Myers briggs? Søk opp MBTI, det finnes tester, men ta alt med en klype salt. Det er ganske morsomt, men er ikke forsket på, så ikke bevist å være reelt. Å bare fordi noen tror de er en type, trenger ikke æ bety at de er den heller, veldig vanskelig å vite sikkert, mye informasjon, mange har ulike teorier osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (4 minutter siden):

Mener du Myers briggs? Søk opp MBTI, det finnes tester, men ta alt med en klype salt. Det er ganske morsomt, men er ikke forsket på, så ikke bevist å være reelt. Å bare fordi noen tror de er en type, trenger ikke æ bety at de er den heller, veldig vanskelig å vite sikkert, mye informasjon, mange har ulike teorier osv

Jeg synes det virker litt teit, det virker som det er den mannlige varianten av å oppgi stjernetegnet sitt ....:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det virker litt teit, det virker som det er den mannlige varianten av å oppgi stjernetegnet sitt ....:fnise: 

Har merket at menn liker mbti jeg å, å kvinner oftere stjernetegn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange måter å finne ut hvilken personlighetstype man tilhører. En av de mest populære metodene er å ta en personlighetstest som er basert på de 16 personlighetstypene som er beskrevet i boken "Please Understand Me" av David Keirsey. Denne testen består av en serie spørsmål som hjelper deg med å identifisere hvilken personlighetstype du tilhører, og gir deg en profil med fire bokstaver som beskriver typen din. For eksempel kan du være en ISFJ (Introvert, Sensitiv, Følelsesfull, Praktisk), en ENFP (Ekstrovert, Intuitiv, Følelsesfull, Drømmende) eller en INTP (Introvert, Intuitiv, Tenkende, Logisk).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ti10 skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår at du synes personlighetstype virker teit, men faktum er at det er en troverdig og velkjent metode for å forstå menneskers adferd og personlighet. Det er ikke bare en mannlig variant av stjernetegn, men en vitenskapelig metode som har blitt brukt i årtier av psykologer og forskere. Så hvis du ikke vil se ut som en dum person som ikke forstår noe om psykologi, anbefaler jeg deg å lære litt mer om personlighetstypene før du kommer med slike dumme kommentarer.

Anonymkode: c1973...941

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den er interessant jeg, driter i om folk synes det er teit. Gir alltid en mental hi-five til de med samme personlighetstype som meg. 

Anonymkode: 57976...edf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Synes den er interessant jeg, driter i om folk synes det er teit. Gir alltid en mental hi-five til de med samme personlighetstype som meg. 

Hvilken type er du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Basert på denne posten, er det mulig at AB har en ENFJ (Ekstrovert, Intuitiv, Følelsesfull, Sosial) personlighetstype. Denne typen er kjent for sin empati, sjarm, og evne til å knytte seg til andre, og nevnt om å gi en "mental hi-five" til de med samme personlighetstype "som meg", tyder på en sterk ønske om sosial tilkobling og validering. Bruken av ordet "interessant" tyder også på en nysgjerrig og åpen sinn, som er vanlig blant ENFJ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri forstått meg på det. Folk vil jo som regel svare basert på hvordan de ønsker å være eller hva de tror eventuelle partnere ønsker, og ikke nødvendigvis hvordan de faktisk er.

Anonymkode: 36cf3...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannemannen skrev (48 minutter siden):

Basert på denne posten, er det mulig at AB har en ENFJ (Ekstrovert, Intuitiv, Følelsesfull, Sosial) personlighetstype. Denne typen er kjent for sin empati, sjarm, og evne til å knytte seg til andre, og nevnt om å gi en "mental hi-five" til de med samme personlighetstype "som meg", tyder på en sterk ønske om sosial tilkobling og validering. Bruken av ordet "interessant" tyder også på en nysgjerrig og åpen sinn, som er vanlig blant ENFJ.

Oi, du satte deg virkelig inn i den. ENFJ virker som en veldig fin gjeng 😄 Får se om du har rett 

Hvilken har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det et. par som. har misforstått den siste bokstaven i MBTI : Om du er P eller J har med om du er spontan eller en planlegger/strukturert person. 

TS: Man tar testen på https://www.16personalities.com/

Det stemmer faktisk utrolig bra på meg og mine partnere og venner. Jeg hadde stor nytte og glede av den da jeg fant den for en del år tilbake. Fortsatt følger jeg et par grupper på FB tilknyttet min type som gir meg både innsikt og selvironisk latter. :D Skjønner ikke sammenligningen med stjernetegn, man blir jo spurt om meninger og handlinger etc. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har aldri forstått meg på det. Folk vil jo som regel svare basert på hvordan de ønsker å være eller hva de tror eventuelle partnere ønsker, og ikke nødvendigvis hvordan de faktisk er.

Anonymkode: 36cf3...d13

De aller aller fleste tar jo en slik test for å bli bedre kjent med seg selv. Det kan gå opp noen lys. Det var også en periode overdrevent populært å teste folk i forbindelse med jobbsøking, og det gjøres sikkert enda.

Jeg er infp, og følte meg temmelig utenfor i mange sammenhenger. Det gjør jeg fremdeles, men det er liksom betryggende at det er flere som ser verden litt fra utsiden og inn. Det er jo noen av de 16 som er ganske store prosentmessig, og de får gjerne definere hva som er normal tankegang og oppførsel. 

Anonymkode: 3defc...684

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (1 time siden):

Oi, du satte deg virkelig inn i den. ENFJ virker som en veldig fin gjeng 😄 Får se om du har rett 

Hvilken har du? 

ISTP

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det aldri noen ISTJ-er på sånne greier? Er ISTJ-ere mer opptatte av å fungere IRL, eller gjemmer de seg bak mer spennende varianter? 😬😬😬

Anonymkode: 66ce8...b66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
mannemannen skrev (2 timer siden):

Ikke helt, er infp. Men likte beskrivelsen, er ganske sosial på innsiden 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike personlighetstester i litt ulike varianter benyttes ofte i forbindelse med jobbrekruttering, så det er adskillig mer hold i dette enn i stjernetegn. Jeg er overrasket over at så få faktisk vet hva dette er. Nå er tester tatt på internett sjeldent like gode som de som man tar i den settingen, men det stemte godt overens for meg. Har også erfart at det er en god del som stemmer i vurderingene om hvilke personlighetstyper man passer sammen med og ikke også. jeg tenker dette er mer å stole på en ren fysisk tiltrekning om man ønsker et varig forhold (men man trenger selfølgelig tiltrekningen også).

Endret av Engel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...