Gå til innhold

Noen her som blir kvalme av for mye koffein på tom mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver med fasting, for og gå ned i vekt. Og ofte inntar jeg sikkert 250mg koffein på tom mage, og får en kvalmhetsfølelse hver gang. Er det flere som opplever dette?

Anonymkode: af6e0...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg fått i meg 250mg koffein på tom mage så hadde jeg sikkert både driti og spydd på meg selv, ja 

Anonymkode: 62d91...c76

• Liker 4
Skrevet

Noen som ikke blir det?

Anonymkode: 6d612...495

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Veldig mange vil jeg tro :) Det er syre rett i magesekken. 

Anonymkode: 8c0d8...f17

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Nå måtte jeg google litt, og i følge mine kilder tilsvarer 250 mg koffein over 6 dl med vanlig svart kaffe. Det er ganske mye å ta inn på tom mage, ja. Det er ikke rart om du føler deg uvel av det. 

Jeg drikker en del kaffe. Over gjennomsnittet, men ikke ekstreme mengder. Jeg kan ikke drikke så mye kaffe på tom mage uten å bli kvalm og rar. 

Endret av Ullvott
  • Liker 4
Skrevet

Ja, får skikkelig mageproblemer.

Anonymkode: 488fa...f90

• Liker 1
Skrevet

Ikke direkte kvalm, men uvel. Jeg kan ikke forklare det bedre.

Anonymkode: 21031...e8e

• Liker 2
Skrevet

ja

Anonymkode: e0664...745

• Liker 2
Skrevet
Ullvott skrev (4 minutter siden):

Nå måtte jeg google litt, og i følge mine kilder tilsvarer 250 mg koffein over 6 dl med vanlig svart kaffe. Det er ganske mye å ta inn på tom mage, ja. Det er ikke rart om du føler deg uvel av det. 

Jeg drikker en del kaffe. Over gjennomsnittet, men ikke ekstreme mengder. Jeg kan ikke drikke så mye kaffe på tom mage uten å bli kvalm og rar. 

Det er jævlig mye faktisk. På tom mage så romler det godt i magen selv etter 1 svart kaffe kopp. 

Anonymkode: 62d91...c76

Skrevet

Jeg klarer ikke drikke hverken kaffe eller te på tom mage. Det blir for surt, blir småkvalm/uvel.

Anonymkode: ef6d1...c79

Skrevet

Ja, jeg blir kvalm og får sur mage av så store mengder kaffe på tom mage.

Anonymkode: 62bc7...e33

Skrevet

Mer en to kaffekopper, uansett mageinnhold = kvalme her

Anonymkode: 0aa7e...dd0

Skrevet

Jeg pleier å drikke en kopp kaffe på tom mage om morgenen, og reagerer ikke på det, men det er jo en betydelig mindre mengde. At du faster, vil jeg også tro kan spille inn, hvis du spiser mindre enn vanlig sånn generelt eller egentlig er sulten når du drikker den kaffen. 

Flere jeg kjenner må ha en kopp kaffe til frokosten, og så går de på do for å gjøre nr. to. Siden koffein stimulerer aktiviteten i tarmene, vil jeg tro det kan bidra til kvalme når en ikke har noe særlig i magen. 

Anonymkode: 9adc5...e7f

Skrevet

Drikker ikke kaffe, men tar mye koffein. I pilleform f eks.

F eks 180 g × 2 stk, det kan bli for mye. Kan bli kvalm på tom mage. 

Med mat går det fint. 

Anonymkode: 71a1e...217

Skrevet

Litt artig at alle tenkte koffein var kaffe 😛

Få jeg kjenner inntar like mye koffein som meg, men kaffe har jeg aldri drukket 😅

Anonymkode: 71a1e...217

Skrevet

250 mg? Ja da hadde jeg blitt kvalm uansett hvor mye eller lite jeg hadde spist.

Anonymkode: 0a7bd...3fc

Skrevet

Har aldri inntatt så mye koffein i en engang. 

Jeg drikker kaffe på tom mage, og et par-tre kopper er null problem. 

Te kan jeg ikke drikke på tom mage, men det er pga tannin i teen, ikke koffeinen. 

Anonymkode: 76c44...f31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...