Gå til innhold

Rødvin til gløgg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker tips til rødvin som passer å blande med ferdig gløggmiks (Tomtegløgg med rød etikett).

Helst konkrete tips, ikke bare druenavn og land/region.

Takk😊

Anonymkode: a9fc9...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ønsker tips til rødvin som passer å blande med ferdig gløggmiks (Tomtegløgg med rød etikett).

Helst konkrete tips, ikke bare druenavn og land/region.

Takk😊

Til gløgg tar man det billigste skvipet man har. Spør etter en billig en på polet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en helt ok til rett over 100lappen. Spesielt tomtegløggen har så mye smak at den dreper all smak fra vin.

Forrige helg åpnet jeg en flaske som ikke var så veldig god, så da brukte jeg den i gløgg istedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (8 minutter siden):

Til gløgg tar man det billigste skvipet man har. Spør etter en billig en på polet.

Nei. Hadde håpet på svar fra noen som faktisk har peiling.

Hørte for mange år siden av søsteren til eksen (hun jobbet på Vinmonopolet) at for eksempel viner laget av Cabernet Sauvignon (som for eksempel billigskvipet Gato Negro) blir full kræsj og fremkaller metallaktige smaker når den varmes opp sammen med krydderene i gløggen. Rødvinsgløgg laget av ferdigmiks er vel ikke akkurat feinschmeckerens førstevalg, men det er det vi har å forholde oss til her. Jeg skal tilberede til utendørs arrangement med jobben, og vil rett og slett ha en vin som ikke gir et VONDT resultat😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hørte for mange år siden av søsteren til eksen (hun jobbet på Vinmonopolet) at for eksempel viner laget av Cabernet Sauvignon (som for eksempel billigskvipet Gato Negro) blir full kræsj og fremkaller metallaktige smaker når den varmes opp sammen med krydderene i gløggen. Rødvinsgløgg laget av ferdigmiks er vel ikke akkurat feinschmeckerens førstevalg, men det er det vi har å forholde oss til her. Jeg skal tilberede til utendørs arrangement med jobben, og vil rett og slett ha en vin som ikke gir et VONDT resultat😊

Unnskyld:skratte:

Da har jeg lært noe nytt i dag:) Nå skal det sies at jeg ikke er særlig begeistret for gløgg og syns alltid det smaker nøyaktig det samme.

Da vet de på polet mer sikkert. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken gløggmix du bruker har mye mer å si enn hvilken rødvin. Om det er kvalitet du skal ha, så lag gløgg selv.

Anonymkode: cdf37...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...