Gå til innhold

Intense smerter i ene siden av ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som aner hva dette kan være...? 

Startet i går kveld med vondt i nakken på venstre siden, så ble det gradvis mer intenst og begynte å spre seg. 

Kjente det oppover i nakken til "gropa" nederst på skallen, så spredte smertene seg oppover bak øret, til tinningen, og deretter til pannen, kinnbeinet, neseryggen og kjeven 😖

Ble så vondt til slutt at jeg orket ikke svare når ungene snakket til meg. Presset jeg så vidt borti f.eks tinningen, fikk jeg kjempevondt alle de andre stedene også! Huden rundt kinnbeinet var også veldig rød og varm. 

Målte feberen og den var 38,5.

La meg på sofaen med hele siden av ansiktet og nakken på flere isposer, og gråt nesten av smertene. Det neste jeg vet om er at ungene stod over meg og spurte om jeg skulle våkne snart. Da var klokka ti om kvelden, og jeg hadde sovet i 4 timer 😲

Da hadde det gitt seg litt, men fortsatt kjenner jeg i dag at det verker en del, og områdene er øm ved berøring. Jeg er også ekstremt utmattet...

Hva er dette for noe da....? 😟

Anonymkode: a86a5...e02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres iallfall ut som noe som bør sjekkes ut nærmere. 

Anonymkode: a07ae...46b

• Liker 2
Skrevet

Prøv å les litt om trigeminusnevralgi (smerter i ansiktet pga irritasjon av ansiktsnerven). Vanligvis har man ikke feber, men dersom det handler om feks en reaktivering av herpes (som skjer i nervene) kan dette forklare det. Eller det kan være at du har en samtidig annen infeksjon. Synes uansett du bør ringe til legevakt i kveld. Det kan også dreie seg om mer alvorlige tilstander. 

Anonymkode: c2c5f...c53

• Liker 3
Skrevet

Nja, jeg synes du skal ta turen innom legevakta.

Det kan være alvorlig og akutt. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som aner hva dette kan være...? 

Startet i går kveld med vondt i nakken på venstre siden, så ble det gradvis mer intenst og begynte å spre seg. 

Kjente det oppover i nakken til "gropa" nederst på skallen, så spredte smertene seg oppover bak øret, til tinningen, og deretter til pannen, kinnbeinet, neseryggen og kjeven 😖

Ble så vondt til slutt at jeg orket ikke svare når ungene snakket til meg. Presset jeg så vidt borti f.eks tinningen, fikk jeg kjempevondt alle de andre stedene også! Huden rundt kinnbeinet var også veldig rød og varm. 

Målte feberen og den var 38,5.

La meg på sofaen med hele siden av ansiktet og nakken på flere isposer, og gråt nesten av smertene. Det neste jeg vet om er at ungene stod over meg og spurte om jeg skulle våkne snart. Da var klokka ti om kvelden, og jeg hadde sovet i 4 timer 😲

Da hadde det gitt seg litt, men fortsatt kjenner jeg i dag at det verker en del, og områdene er øm ved berøring. Jeg er også ekstremt utmattet...

Hva er dette for noe da....? 😟

Trigeminus nevralgi kan du lese om. Høres ut som det og det er veldig vondt.

Anonymkode: eed48...207

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt overrasket over at du ikke har kontaktet legevakt...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Teatrica skrev (2 timer siden):

Jeg er litt overrasket over at du ikke har kontaktet legevakt...

Fordi som jeg skrev, så var det ikke like vondt når jeg våknet i går kveld, og kunne ikke reise på legevakta kl 11 om kvelden siden jeg har barn hjemme. 

Kjenner fortsatt det verker i dag også, men det var som sagt mye verre før jeg sovnet i går. Ser ikke poenget med å vente i timesvis på legevakten i dag heller, når jeg kan kontakte fastlege i morra 🙃

Hadde det vært noe alvorlig/akutt så tenker jeg smertene sannsynligvis hadde eskalert 🤷‍♀️

Var bare nysgjerrig på om noen her tilfeldigvis visste hva dette er, for om jeg Googler er det sikkert hjernesvulst eller slag 😉

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi som jeg skrev, så var det ikke like vondt når jeg våknet i går kveld, og kunne ikke reise på legevakta kl 11 om kvelden siden jeg har barn hjemme. 

Kjenner fortsatt det verker i dag også, men det var som sagt mye verre før jeg sovnet i går. Ser ikke poenget med å vente i timesvis på legevakten i dag heller, når jeg kan kontakte fastlege i morra 🙃

Hadde det vært noe alvorlig/akutt så tenker jeg smertene sannsynligvis hadde eskalert 🤷‍♀️

Var bare nysgjerrig på om noen her tilfeldigvis visste hva dette er, for om jeg Googler er det sikkert hjernesvulst eller slag 😉

TS

Du kan ringe legevakten og få en vurdering på om det er noe som kan vente, eller bør sjekkes med en gang.

Bør det sjekkes så fikser du barnevakt. Er du alenemor er det enda dummere å ta sjanser med helsa.

Anonymkode: 6364d...b6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...