Gå til innhold

Bytte vare norli netthandel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

På norli står det at du kan bytte vare i 190 butikker, men hvordan fungerer det med kjøp på nett? Man får vel ikke med noen byttelapp da...Må man kjøpe i butikk for å be om å få med byttelapp?

Anonymkode: 54b35...4b9

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Det er lovbestemt angrerett på nettkjøp.

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (1 minutt siden):

Det er lovbestemt angrerett på nettkjøp.

Ved å sende tilbake til samme nettbutikk ja. Du har ikke noe krav om å få bytte varer fra nett i fysisk butikk.

Utenom det tror jeg Norli er ganske greie på det.

Anonymkode: 7f500...53d

Skrevet

Jeg har ikke byttet på norli, men mange andre fysiske butikker etter netthandel. Jeg viser bare bestillingsbekreftelsen, som er det samme som kvittering. Akkurat som jeg viser kvittering ved bytte av kjøp i fysisk butikk. Jeg viser kvittering så lenge det er noe jeg har kjøpt selv. Byttelapp er for gaver, hvor den som skal bytte ikke har kvittering/bestillingsbekreftelse.

Anonymkode: 21b4e...78a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så lenge det er en vanlig og aktuell bok, så pleier butikkene å ta i mot bøkene uten byttelapp også. Hvis du tenker at du kjøper en gave på nett og mottaker vil bytte den i noe annet? Du kan også vedlegge pakkeseddelen i gaven (ganske sikker på at summen ikke står på den) 

Edit: ser at man må ha med følgeseddel med sum som kvittering når man bytter. Så hvis du skal gi bort en julegave fra norli kan det være lurt å kjøpe i en fysisk butikk. 

Endret av kira87
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ved å sende tilbake til samme nettbutikk ja. Du har ikke noe krav om å få bytte varer fra nett i fysisk butikk.

Ja, selvsagt har man bare angrerett hos den nettbutikken man har kjøpt fra. Det sier seg selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei.

På norli står det at du kan bytte vare i 190 butikker, men hvordan fungerer det med kjøp på nett? Man får vel ikke med noen byttelapp da...Må man kjøpe i butikk for å be om å få med byttelapp?

Anonymkode: 54b35...4b9

Lurt tips - sjekk hva som står under kundeservice i nettbutikker du handler hos.

Hos Norli står det helt klart at du kan både bytte og få tilgodelapp i fysisk butikk, også om boken er kjøpt på nett, så lenge du kommer innen 30 dager og viser ordrebekreftelse.

https://www.norli.no/kundeservice/retur

Anonymkode: 748d6...d8c

Skrevet

Jeg bestilte nylig noe fra Norli, fikk byttelapp på separat mail.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De fleste kjedebutikker tar idag både bytte og retur i fysisk butikk, selv om varen er kjøpt i kjedens nettbutikk.

Men er helt riktig at en ikke har krav på det etter loven, så smart å sjekke vilkårene hos den enkelte. 

Anonymkode: 748d6...d8c

Skrevet

Jeg kjøpte noen julegaver der nå. Fikk med byttelapp på epost som jeg skrev ut og la ved gaven. 

Anonymkode: aad57...9cc

Skrevet

Norli sender byttelapp på mail når de sender varen. Den kan brukes i Norlis fysiske butikker.

Anonymkode: 0e075...336

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...