AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #1 Skrevet 11. desember 2022 Har hele veien fulgt anbefalingene om å alltid ta av lue når man går inn. Siden sønnen min alltid våkner når vi tar av lue betyr det at vi aldri kan trille vognen inn hjemme eller gå inn på butikker og ligende når han Dover Nå har jeg lagt merke til at ganske mange lar barna sove i vognene med lue inne på kafeer, kjøpesentre og lignende. Er det egentlig innafor å gjøre det? Er det bare jeg som er litt vel nøye med de reglene. Der er for kaldt ute til at jeg klarer å trille ute i timesvis hver dag så da ender det ofte opp med for lite søvn på dagen (vanskelig å få han til å sove inne på dagtid). Anonymkode: c42c7...8df
Maskinfører Skrevet 11. desember 2022 #2 Skrevet 11. desember 2022 Var en sang ang dette for mange år siden nei nei gutt tror ikke det er sånn lengre
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #3 Skrevet 11. desember 2022 Det går nok fint. Eg hadde temperaturmålar i vogna. Når eg viste eg skulle inn på eit kjøpesenter hadde eg på mindre varm lue enn når vi var ute i timesvis. Anonymkode: 32ff2...429
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #4 Skrevet 11. desember 2022 Maskinfører skrev (17 minutter siden): Var en sang ang dette for mange år siden nei nei gutt tror ikke det er sånn lengre Hehe, den handlet vel mer om høflighet enn overoppheting 😅 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det går nok fint. Eg hadde temperaturmålar i vogna. Når eg viste eg skulle inn på eit kjøpesenter hadde eg på mindre varm lue enn når vi var ute i timesvis. Anonymkode: 32ff2...429 Det var forsåvidt ikke så dumt, men har du mindre varm lue også nå på vinteren om du skal inn på senter? Anonymkode: c42c7...8df 1
Maskinfører Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hehe, den handlet vel mer om høflighet enn overoppheting 😅 Det var forsåvidt ikke så dumt, men har du mindre varm lue også nå på vinteren om du skal inn på senter? Anonymkode: c42c7...8df hehe ja det gjør vel kanskje det
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #6 Skrevet 11. desember 2022 Kan du ha på en tynnere lue og heller snurpe vognposen litt bedre rundt hodet? da kan du åpne vognposen inne men la lua være på. Min våkner også om man tar av lue, 80% av gangene. Jeg syntes det var lettere om jeg tok av lue litt før vi gikk inn, mens jeg trillet, så trillet jeg fort videre så det ikke stoppet opp og da gikk det an å trille inn uten at baby helt sikkert våknet Men det er jo litt vanskeligere når det veldig kaldt da. Jeg er ganske nøye på å ikke sove med lue inne men det har skjedd i blant da har jeg passet ekstra godt på og kjent jevnlig på magen feks og sett at baby puster rolig og normalt. Anonymkode: 19ca9...615
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #7 Skrevet 11. desember 2022 Men tror også mange tenker at det ikke er så farlig da. Og kanskje er det ikke det men jeg har en baby som lett blir veldig varm så har vært litt bekymret for det. Anonymkode: 19ca9...615
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #8 Skrevet 11. desember 2022 Vi lar henne ofte beholde lue på inne når hun har sovna i vogna og vi lar henne sove videre. Da er det jo under tilsyn, så hvis hun blir for varm eller ukomfortabel merker vi det Sjekker henne jo innimellom. Anonymkode: 65acd...f05
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #9 Skrevet 11. desember 2022 Jeg pleide ikke å ta av lua. Men vi bor sånn til at vi kan hverken gå til butikken eller noen kafe, så det var veldig sjelden jeg hadde vært ute og trillet lenge før vi kom inn. Så de hadde ikke på seg tykk lue. Jeg åpnet og brettet til side vognposen om jeg gikk inn med sovende baby i vogn, men tok ikke av lue, for å unngå å vekke dem. Anonymkode: 94e47...6a3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #10 Skrevet 12. desember 2022 Det går helt fint å ha luen på. Du sjekker bare ungen innimellom. Vi åpnet bare vognposen, og kneppet opp jakken, og tok av så mye annet vi kunne uten at ungen våknet. Anonymkode: dce87...d66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå