AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #1 Skrevet 11. desember 2022 Er dessverre brusoholiker. Har testet positivt på graviditetstest, og lurer på hva dere andre som også liker brus gjør. Drikker dere lettbrus? Vanlig brus? Farris/sprudlevann? får helt motstridende råd når jeg googler. Står noen steder at det er helt ufarlig og andre steder at det bør begrenses til et minimum (både lett og vanlig). Er sprudlevann helt ufarlig? Anonymkode: f976b...d61
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #2 Skrevet 11. desember 2022 Drakk kun farris fram til jeg fikk zofran i uke 16 pga hyperemesis. Anonymkode: b87ed...d1e
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #3 Skrevet 11. desember 2022 Er selv veldig glad i brus og drikker mest lettbrus. Begrenset inntaket noe etter jeg fant ut jeg var gravid til maks 2-3 glass om dagen. Drikker vel aller mest rent vann. Jordmor og lege ga meg også råd til å drikke Farris da jeg slet med mye morgenkvalme, så så farlig kan det vel ikke være. Er straks i uke 20 og alt er foreløpig bra, ingen skader av brusen her. Drikker forresten ikke pepsi Max osv., det liker jeg ikke lengre. Men akkurat drikker med koffein bør man vel være litt mer forsiktig med. Anonymkode: 2ac17...fb2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #4 Skrevet 11. desember 2022 Drikker brus akkurat som før, stort sett sukkerfri cola men unntak for julebrus i desember. Anonymkode: 9b407...5d9 4
Eva-Lena Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 Jeg lever på Coca Cola og gjorde det under mine svangerskap også. Drikker ikke noe annet enn cola. 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #6 Skrevet 11. desember 2022 Jeg drikker masse Pepsi max. Prøvde begrense det i svangerskapet, så da ble det rundt 2 glass daglig. Anonymkode: 3a77d...cf0
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #7 Skrevet 11. desember 2022 Jeg drakk kun 2 glass coca cola i helgene. Ikke vits å ta risiko og pøse på med koffein og sukker akkurat når man er gravid. Lov å kose seg men innforbi en sunn ramme tenker jeg Anonymkode: 5b40c...c73
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 Drikker brus som vanlig. Er brusoholiker selv. Ingen plager. Anonymkode: acb75...0dc 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #9 Skrevet 12. desember 2022 Stort sett ufarlig, forutenom koffein & sukker. Lettbrus uten koffein går helt fint. (søtstoffer er forsket på i 40år, enda så tviler enkelte) Kan føre til mer magesyre å luft i magen, så det bør man være obs på . Anonymkode: 86989...90f 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #10 Skrevet 12. desember 2022 Alt du får i deg får også babyen i seg, så jeg tenker måtehold med alt. Iķke verd å risikere noe. Anonymkode: 4f5eb...a02 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #11 Skrevet 12. desember 2022 Eva-Lena skrev (16 timer siden): Jeg lever på Coca Cola og gjorde det under mine svangerskap også. Drikker ikke noe annet enn cola. Har noen av barna adhd? Leste det kunne være en økt sammenheng med inntak av koffein i svangerskapet. Anonymkode: 25f99...ea0 2
Eva-Lena Skrevet 12. desember 2022 #12 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har noen av barna adhd? Leste det kunne være en økt sammenheng med inntak av koffein i svangerskapet. Anonymkode: 25f99...ea0 Nei, ingen av de har ADHD. De er voksne nå, så det ville vel vært oppdaget nå om de har det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #13 Skrevet 12. desember 2022 Jeg drakk brus men siden jeg foretrekker cola var jeg obs på koffein så det ikke skulle bli for mye (om jeg feks også drakk kaffe den dagen) Hvorfor skulle kullsyre være skadlig? Det har jeg aldri hørt iallfall. Anonymkode: 081b7...7ce
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #14 Skrevet 12. desember 2022 Jeg drikker mye Pepsi Max, så begrenset det noe pga koffein. Hvis man ikke drikker noe kaffe så kan man vel drikke nesten en liter med Pepsi Max med tanke på koffein, så det er jo en god del. Foretrekker en kopp kaffe på starten av arbeidsdagen, så drikker kanskje 0,5 liter med Pepsi Max daglig. Anonymkode: 1f6bb...e22
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #15 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg drikker mye Pepsi Max, så begrenset det noe pga koffein. Hvis man ikke drikker noe kaffe så kan man vel drikke nesten en liter med Pepsi Max med tanke på koffein, så det er jo en god del. Foretrekker en kopp kaffe på starten av arbeidsdagen, så drikker kanskje 0,5 liter med Pepsi Max daglig. Anonymkode: 1f6bb...e22 Ja, jeg tenker mer på dette med kunstig søtning. Drikker ikke kaffe selv. Mange sier aspartam osv er helt ufarlig, mens andre sier at det er kjempefarlig (Kolby) eller bør begrenset veldig Anonymkode: f976b...d61
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #16 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, jeg tenker mer på dette med kunstig søtning. Drikker ikke kaffe selv. Mange sier aspartam osv er helt ufarlig, mens andre sier at det er kjempefarlig (Kolby) eller bør begrenset veldig Anonymkode: f976b...d61 Det har jeg ikke tenkt på, og i tredje trimester gidder jeg ikke begynne å tenke på det heller😅 I forrige svangerskap spurte jeg, men det ble bare snakket om koffein, og har derfor sett på det som eneste grunn til å begrense inntaket. Det ble en frisk og fin baby sist, men har som sagt ikke satt meg inn i dette med kunstig søtning i graviditeten. Anonymkode: 1f6bb...e22
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #17 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, jeg tenker mer på dette med kunstig søtning. Drikker ikke kaffe selv. Mange sier aspartam osv er helt ufarlig, mens andre sier at det er kjempefarlig (Kolby) eller bør begrenset veldig Anonymkode: f976b...d61 Så bare drikk vann da. Jeg var avhengig av Pepsi Max/ all brus før jeg ble gravid. Tenkte på alt mulig. Var livredd for koffein, aspartam osv. nå drikker jeg kun vann, juice og litt julebrus av og til. Er ikke vits å drikke det om du er bekymret for ting Anonymkode: 86bf6...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #18 Skrevet 12. desember 2022 Drakk mye brus som gravid. Lettbrus men ikke cola som har koffein. Gjorde ingen endringer pga graviditeten Anonymkode: 41c38...5a2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #19 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja, jeg tenker mer på dette med kunstig søtning. Drikker ikke kaffe selv. Mange sier aspartam osv er helt ufarlig, mens andre sier at det er kjempefarlig (Kolby) eller bør begrenset veldig Anonymkode: f976b...d61 Myndighetene sier det er ufarlig, så gå for det, du, i stedet for alle disse konspirasjonene. Anonymkode: bf7b5...f1b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #20 Skrevet 12. desember 2022 Det er bare koffein og sukker du må tenke på å begrense når det gjelder brus under graviditet. Anonymkode: bf7b5...f1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå