AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #1 Skrevet 11. desember 2022 Er ungdomsmiljøet der virkelig så utfordrende som beskrevet her? Er nylig blitt enke, så trenger å bo nærmere familie på Nordstrand. Har to barn i tidlige tenårene. Vil gjerne ha innspill. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/q1ye81/soennene-har-lang-historikk-med-politiet-jeg-har-gjort-alt-for-barna-mine Anonymkode: 413bc...31b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #2 Skrevet 11. desember 2022 Ja, det er det. Du vil ikke bo der med tenåringer. Holmlia er like billig og vesentlig bedre miljø, eventuelt Lambertseter, Manglerud eller Abildsø? Noe dyrere, men grei avstand til Nordstrand. Anonymkode: fab61...b35 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #3 Skrevet 11. desember 2022 Mortensrud er et av de beste stedene i Oslo syns jeg. Har lett etter bolig til salgs der i snart et år og det er så mye fint til salgs! Desverre ikke vunnet budrunde enda Leid her i 11 år og ikke bodd noe sted jeg trives bedre! Kort vei til sentrum, kort vei til Nordstrand og Ekeberg, lokalt senter med bra butikker, apotek og cafeer. Flott aktivitetstilbud for barn og unge, alt fra fotball og boksing til ridesenter og dans. Flere bra barnehager, barneskole og ungdomsskole og med sentral t bane og busslinjer som gjør det enkelt å komme seg til VGS og jobb uten bil! Folk og naboer er hyggelige og inkluderende, hjelper hverandre og ene gaten her med mange eldre i blir kalt for Skomakergata fordi det er så koselige hus og nabomiljø. Mediene gir et helt feil bilde. Ja det er enkelte ungdommer som havner i kriminalitet og rus men det er det også på Frogner eller Nordstrand og hvor som helst. Det har skjedd noen grufulle episoder men det er ingen fare for vanlige folk og det er ikke sånn at unger blir dratt inn i kriminalitet. De som ender i kriminalitet velger det selv og har ofte søsken og fedre som er kriminelle og velger det fordi de syns det er tøft. Sånne ungdommer fins også overalt så det er ikke sånn at det bare skjer på Mortensrud. Jeg har aldri følt meg redd og vil heller ikke være mer bekymret for å oppdra barn her enn jeg ville vært ellers i Oslo. Å snakke om følelser, problemer, risikoer ved å havne med feil venner og eksperimentere med rus osv er en prat jeg ville hatt med barna mine uansett hvor vi bodde. Fremover de neste årene blir fritidstilbudene på Mortensrud bygd ut enda mer, større og proffere sportsanlegg, bibliotek osv. Elsker Mortensrud og ikke minst er det herlig at det er så kort vei til marka hvor man kan gå deilige turer i skogen, fiske og leie kano på sommeren, ake og stå på ski på vinteren i akebakker og oppkjørte løyper. Anonymkode: 326bf...f46 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #4 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mortensrud er et av de beste stedene i Oslo syns jeg. Har lett etter bolig til salgs der i snart et år og det er så mye fint til salgs! Desverre ikke vunnet budrunde enda Leid her i 11 år og ikke bodd noe sted jeg trives bedre! Kort vei til sentrum, kort vei til Nordstrand og Ekeberg, lokalt senter med bra butikker, apotek og cafeer. Flott aktivitetstilbud for barn og unge, alt fra fotball og boksing til ridesenter og dans. Flere bra barnehager, barneskole og ungdomsskole og med sentral t bane og busslinjer som gjør det enkelt å komme seg til VGS og jobb uten bil! Folk og naboer er hyggelige og inkluderende, hjelper hverandre og ene gaten her med mange eldre i blir kalt for Skomakergata fordi det er så koselige hus og nabomiljø. Mediene gir et helt feil bilde. Ja det er enkelte ungdommer som havner i kriminalitet og rus men det er det også på Frogner eller Nordstrand og hvor som helst. Det har skjedd noen grufulle episoder men det er ingen fare for vanlige folk og det er ikke sånn at unger blir dratt inn i kriminalitet. De som ender i kriminalitet velger det selv og har ofte søsken og fedre som er kriminelle og velger det fordi de syns det er tøft. Sånne ungdommer fins også overalt så det er ikke sånn at det bare skjer på Mortensrud. Jeg har aldri følt meg redd og vil heller ikke være mer bekymret for å oppdra barn her enn jeg ville vært ellers i Oslo. Å snakke om følelser, problemer, risikoer ved å havne med feil venner og eksperimentere med rus osv er en prat jeg ville hatt med barna mine uansett hvor vi bodde. Fremover de neste årene blir fritidstilbudene på Mortensrud bygd ut enda mer, større og proffere sportsanlegg, bibliotek osv. Elsker Mortensrud og ikke minst er det herlig at det er så kort vei til marka hvor man kan gå deilige turer i skogen, fiske og leie kano på sommeren, ake og stå på ski på vinteren i akebakker og oppkjørte løyper. Anonymkode: 326bf...f46 Har du tenåringsbarn? Anonymkode: d83fa...c57 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 Mortensrud kan være fint uten barn, eller med små barn. Ikke med tenåringer. Evt. Går det an å bo der og sende barna på st. Sunniva, KG eller lignende. Ikke Lofsrud ungdomsskole! Anonymkode: 8bfc2...ee6 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 Mortensrud? Med tenåringsbarn? De kommer til å ende opp som byramp. Anonymkode: db576...fcf 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #7 Skrevet 12. desember 2022 Flytt heller til Manglerud, Abildsø, Oppsal eller noe i bydel Østensjø. Anonymkode: d96c5...833 3
Tomas77 Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 39 minutter siden, AnonymBruker said: Flytt heller til Manglerud, Abildsø, Oppsal eller noe i bydel Østensjø. Anonymkode: d96c5...833 Dette er fasitsvar. Kan legge til Bøler, Lambertseter eller til og med gamlebyen der du kan ta trikk rett til Nordstrand. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #9 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 22.54): Har du tenåringsbarn? Anonymkode: d83fa...c57 Tviler på at den du siterer har det. Anonymkode: b2327...574 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #10 Skrevet 16. desember 2022 Er det ikke der det omtrent ikke finnes etnisk norske på skolene? Nei, flytt en annen plass . Anonymkode: c49df...abe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå