Gå til innhold

Hva om alle mobbeofre skulle søke om erstatning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

JA det hadde blitt mange, sikkert  flere enn vi aner. Det er mange der ute som har opplevd det. Blitt mobbet for ikke å være A4 kanskje, noen systematisk og andre ikke hele tiden. Det ødelegger liv faktisk, noen klarer ikke mer, dere som mobber har vel ikke tenkt på det! Jeg ble mobbet hver dag, hadde eksem og var sjenert. Guttene sa jeg hadde lus og hadde det moro. Etter 6 år på barneskolen, ble det 3 år på ungdomsskolen der jeg var helt utestengt. Det har preget meg og dessverre fortalte jeg ingenting til noen. Dette er nå mange tiår siden. Ser at dette har gitt meg traumer, selv i dag sliter jeg. Men oppfører meg som ingenting. Ser i dag at mange søker erstatning, da det ødelegger liv. Mange blir uføre, noen tar livet sitt. Hva om alle vi som har blitt mobbet søker om erstatning? Nei det går ikke, min sak er for gammel. Men barn blir fortsatt mobbet og får livene sine ødelagt. TENK DU SOM ER EN MOBBER.

Anonymkode: f4ac8...1fa

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg synes er litt rart - hvorfor er det skolen/kommunen som blir erstatningsansvarlig?

Hvorfor har ikke foreldrene til barn som mobber dette ansvaret?

Ja, jeg vet skolen etter loven har plikt til å sørge for trygt skolemiljø. Men i realiteten, hva søren kan de gjøre med drittunger som har bestemt seg for å være slemme?

De har jo ikke akkurat sanksjonsmuligheter mot unger som mobber?

Ellers, når barn skader eller ødelegger, så er det jo foreldrene som er erstatningsansvarlige. Men om ungen din herper en annens liv og driver psykisk terror og vold på skolen…? Niks! Kommunen betaler!

Høl i huet.

Anonymkode: 5e5fe...446

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...