Gå til innhold

Familievernkontor og problemer med samvær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skilt og har begge barna på min adresse. Bhg 10 min unna her vi bor. Far bor ca 40 min unna bhg. Vi blir ikke enig om samvær da 50/50 ikke fungerer pga hans arbeidstid. 
Jeg har nå kontaktet advokat for jeg orker ikke mer krangel.

Vi skal ha samtaler med fvk og vi har satt av tid for møte 3!ganger tidligere hvor han ikke møter opp.

Jeg synes dette er dårlig av han, virker som han elsker å kverulere hele tiden. Blir det at han ikke møter til møter på fvk slått hardt ned på om vi havner i rettsak?

Anonymkode: f70fa...18c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er dere uenige om? 

Anonymkode: 0ebe0...364

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva er dere uenige om? 

At 50/50 ikke kan fungere pga hans arbeidstider. Samt høyt konfliktnivå som vi må få hjelp til. Han hyler og skriker så barna hører det. Jeg koker innvendig, men klarer forholde meg rolig. Barna har ikke godt av disse utbruddene hans.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

At 50/50 ikke kan fungere pga hans arbeidstider. Samt høyt konfliktnivå som vi må få hjelp til. Han hyler og skriker så barna hører det. Jeg koker innvendig, men klarer forholde meg rolig. Barna har ikke godt av disse utbruddene hans.

Men da endrer dere samværsprosent? Eller mener han at han skal ha 50/50 selv om han ikke får det til?

Skrevet

Hvis en av dere ikke imøtekommer den andre, så må den som er uenig stevne deg for retten. Det er en dyr og ikke minst psykisk tung belastning for alle part❤️

Skrevet

Hva blir egentlig det neste skrittet etter familievern-kontoret da? 

Hvis den ene parten gjentatte ganger har bevisst at man overhodet ikke er interessert i å kommunisere, eller møte opp til sånne avtaler, så kan vel den andre parten kreve å få en større andel av samværet. For eksempel seksti prosent, eller åtti prosent, eller what ever. Pluss økte barnebidrag som kommer med dette økte ansvaret, selvfølgelig. 

Anonymkode: 86e2c...652

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva blir egentlig det neste skrittet etter familievern-kontoret da? 

Hvis den ene parten gjentatte ganger har bevisst at man overhodet ikke er interessert i å kommunisere, eller møte opp til sånne avtaler, så kan vel den andre parten kreve å få en større andel av samværet. For eksempel seksti prosent, eller åtti prosent, eller what ever. Pluss økte barnebidrag som kommer med dette økte ansvaret, selvfølgelig. 

Anonymkode: 86e2c...652

Ja, og det gjør man i retten.

Anonymkode: ebe08...f7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 11.00):

Ja, og det gjør man i retten.

Anonymkode: ebe08...f7d

Først er det rettsmøte. Og før den tid skal en sakkyndig oppnevnes og den personen skal ha flere samtaler med mor og far, den skal ha samtaler med forskjellige som er rellevant, feks familie,venner, helsestasjon, skole, lege ol. Så møtes dere i rettsmøte. Det er uformelt, med din advokat, motpart og den sin advokat, sakkyndig og dommer. Dere blir evt enig i en avtale, som oftest skjer det. Også møtes dere igjen etter kanskje 6 mnd. Også en ny avtale. Og er dere ikke enig så blir det hovedforhandling. Da er det samme gjeng som møtes, pluss de sakkyndige har snakket med skal vitne (ikke nødvendigvis alle), advokat og dommer har kappe på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...