Gå til innhold

Økonomi og administrasjon - NMBU eller Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å søke økonomi og administrasjon , vil gå regningen regnskapsfører og deretter revisor. Hvilke av disse to skolene bør jeg gå for? Ser NMBU har noe som heter "profilering regnskapsfører". Finner ikke noe tilsvarende hos Oslo met, men står jo på siden deres at man kan bli regnskapsfører med dette programmet. Har sendt de en epost for å få litt utfyllende informasjon, men spør her også i tilfelle noen har erfaring med skolene. Er mest opptatt av faglig kvalitet, hvilken skole forbereder en best på arbeidslivet. 

Anonymkode: 3ab68...7a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk regnskapsfører profil på nmbu kjempe fornøyd. Bra foreleserne. Mye gjesteforelesere som gjør det gøy og mer relevant for jobb tiden senere. Kjøpe bra og godt studie miljø og en liten tog tur fra Oslo om man vil dit. Bare gode erfaringer. Har jobbet noen år nå, og tenker ta master på nmbu fra neste år 😀😀

Anonymkode: c9ad3...4f8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg gikk regnskapsfører profil på nmbu kjempe fornøyd. Bra foreleserne. Mye gjesteforelesere som gjør det gøy og mer relevant for jobb tiden senere. Kjøpe bra og godt studie miljø og en liten tog tur fra Oslo om man vil dit. Bare gode erfaringer. Har jobbet noen år nå, og tenker ta master på nmbu fra neste år 😀😀

Så fint og høre du trivdes. Jeg bor i Ås så NMBU er jo igrunn mer praktisk for meg enn Oslo så heller mest mot det. Selv om "Storbyen" og kan virke spennende.

Føler du det er nyttig å jobbe litt før master tror du?  Og hva ligger lønna på for noen med bachelor? Tenkte kansje å gå rett på å bli revisor mtp lønn, men er kanskje nyttig å ha arbeidserfaring først?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har tenkt å søke økonomi og administrasjon , vil gå regningen regnskapsfører og deretter revisor. Hvilke av disse to skolene bør jeg gå for? Ser NMBU har noe som heter "profilering regnskapsfører". Finner ikke noe tilsvarende hos Oslo met, men står jo på siden deres at man kan bli regnskapsfører med dette programmet. Har sendt de en epost for å få litt utfyllende informasjon, men spør her også i tilfelle noen har erfaring med skolene. Er mest opptatt av faglig kvalitet, hvilken skole forbereder en best på arbeidslivet. 

Tar du revisjon vil du ha mulighet til å bli både regnskapsfører og revisor (med master). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så fint og høre du trivdes. Jeg bor i Ås så NMBU er jo igrunn mer praktisk for meg enn Oslo så heller mest mot det. Selv om "Storbyen" og kan virke spennende.

Føler du det er nyttig å jobbe litt før master tror du?  Og hva ligger lønna på for noen med bachelor? Tenkte kansje å gå rett på å bli revisor mtp lønn, men er kanskje nyttig å ha arbeidserfaring først?

Jeg valgte å jobbe noen år for å bli autorisert regnskapsfører men også fordi jeg var motivert for å jobbe litt å få litt arbeidserfaring. Men det spørs jo bare h a man vil. De fleste som gikk regnskapsfører profil på nmbu gikk rett i jobb de som skulle ta master gikk valgfri profilering(da kan man fritt velge litt flere fag, med regnskapsprofilering er man litt mer låst mph fag"

Skrevet

NMBU er kjempebra både faglig og sosialt. Anbefales på det sterkeste, og bor du allerede i Ås er dette en no-brainer. Master kan du evt ta i Oslo, men bacheloren er helt konge på NMBU, og studentmiljøet er utrolig bra.

Anonymkode: e3af8...8d4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...