Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem i alle dager er det som synes det høres gøy ut å leve på NAV? 

Aldri hørt om.

Skrevet

Det er jo bare absolutt laveste sort som synes det høres noe gøy ut å leve av NAV.

• Liker 4
Skrevet

Synes det er ganske gøy å leve på NAV. Håper det ikke blir alt for lenge til neste gang.

Skrevet

Jeg mener mer at enkelte her inne synes å tro folk lever på nav fordi det er bedre enn å jobbe....

• Liker 4
Skrevet
Topsi skrev (3 minutter siden):

Jeg mener mer at enkelte her inne synes å tro folk lever på nav fordi det er bedre enn å jobbe....

Og det er det jo absolutt.

• Liker 2
Skrevet
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Jeg kunne levd på nav, men velger å jobbe, synes ikke det er artig.led nav i det hele tatt. Og jeg hadde en varig ytelse,  stakkars de som lever på ytelser slik hun  i artikkelen, ingen stabilitet overhodet 

Skrevet
ti10 skrev (16 minutter siden):

Hvem i alle dager er det som synes det høres gøy ut å leve på NAV? 

Aldri hørt om.

☝️ Dette!

• Liker 1
Skrevet
Topsi skrev (1 minutt siden):

Jeg kunne levd på nav, men velger å jobbe, synes ikke det er artig.led nav i det hele tatt. Og jeg hadde en varig ytelse,  stakkars de som lever på ytelser slik hun  i artikkelen, ingen stabilitet overhodet 

Ja, det kan nok for enkelte fortone seg bedre å jobbe enn å motta stønader. Har man jobb som alternativ til stønad har man mest sannsynlig likevel ikke rett på stønad.

• Liker 1
Skrevet
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Ja, det kan nok for enkelte fortone seg bedre å jobbe enn å motta stønader. Har man jobb som alternativ til stønad har man mest sannsynlig likevel ikke rett på stønad.

Det kan du si,.Men uansett er det en utbredt oppfatning her inne om at folk går på uføretrygd, aap og sosialhjelp fordi det er bedre enn å jobbe, og at folk er late og ikke syle. Jeg bar alvorlig syk .så jeg fikk uføretrygd,.Men jeg kom meg igjen. Har ikke mistet rettighetene. 

Men det jeg ville frem til, er at den ustabilitet og frykten hun lever med som naver,  den er det svært få som søker uten at de absolutt må

• Liker 3
Skrevet

Edit endret trådtittel

Skrevet (endret)
Topsi skrev (7 minutter siden):

Det kan du si,.Men uansett er det en utbredt oppfatning her inne om at folk går på uføretrygd, aap og sosialhjelp fordi det er bedre enn å jobbe, og at folk er late og ikke syle. Jeg bar alvorlig syk .så jeg fikk uføretrygd,.Men jeg kom meg igjen. Har ikke mistet rettighetene. 

Men det jeg ville frem til, er at den ustabilitet og frykten hun lever med som naver,  den er det svært få som søker uten at de absolutt må

Og mange gjør jo nettopp dette fordi det er bedre enn å jobbe. La oss innse det - vi er endel som jobber fordi vi må (om vi ikke ønsker å svindle), ikke fordi vi absolutt vil bruke tiden vår til annet enn det som hadde passet oss best.

Angående artikkelen: Om man etter så lang tid i systemet ikke har fått med seg at NAV stort sett sender generiske brev så kan man ikke ha fulgt mye med.

Endret av PetterKanin
  • Liker 5
Gjest Agent smith
Skrevet
PetterKanin skrev (20 timer siden):

Og mange gjør jo nettopp dette fordi det er bedre enn å jobbe. La oss innse det - vi er endel som jobber fordi vi må (om vi ikke ønsker å svindle), ikke fordi vi absolutt vil bruke tiden vår til annet enn det som hadde passet oss best.

Angående artikkelen: Om man etter så lang tid i systemet ikke har fått med seg at NAV stort sett sender generiske brev så kan man ikke ha fulgt mye med.

Tror ikke folk jobber kun fordi de må eller for pengene. Men fordi Man vil føle at man er med å bidrar til samfunnet

Skrevet (endret)
Agent smith skrev (4 minutter siden):

Tror ikke folk jobber kun fordi de må eller for pengene. Men fordi Man vil føle at man er med å bidrar til samfunnet

Da får du tro om igjen. Vi er MANGE som kun jobber for pengene.

Og man har strengt tatt et ekstremt kjedelig liv hvis man ikke kan finne på noe mye mer gøy og givende å gjøre på dagene enn å arbeide (i hvert fall for den store majoriteten av yrker).

Endret av LeveMannen
  • Liker 6
Skrevet
PetterKanin skrev (20 timer siden):

Du aner ikke hvor mye jeg savner bransjen jeg jobbet i. Jeg kan heller ikke ta ferie fra sykdommen, gi meg gjerne en hverdag uten smerter og symptomer 24/7... Om dagen sliter jeg med frykten for fremtiden, finnes ingen kur, jeg skal leve slik resten av livet. Skjønner du ikke har opplevd det, men det er ganske tanketomt å tro at det er bedre å konstant være syk enn å være frisk. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg gikk på NAV i 4 år da jeg var i tjueårene. Det var 4 fantastiske år. Jeg trengte jo ikke noe særlig penger, fordi livet ikke hadde startet enda.

Men nå som jeg har familie hadde det vært nesten umulig å overleve på kun NAV. Alle NAVere har min fulle sympati og jeg skulle ønske dere fikk mer utbetalt.

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, Agent smith said:

Det er kun derfor jeg jobber, jo.

• Liker 4
Gjest Agent smith
Skrevet
LeveMannen skrev (24 minutter siden):

Da får du tro om igjen. Vi er MANGE som kun jobber for pengene.

Og man har strengt tatt et ekstremt kjedelig liv hvis man ikke kan finne på noe mye mer gøy og givende å gjøre på dagene enn å arbeide (i hvert fall for den store majoriteten av yrker).

Selvfølgelig er det ikke alltid gøy å jobbe, men likevel føler man altså at man er med å bidrar. 

Skrevet
Stonegiant skrev (1 time siden):

Jeg gikk på NAV i 4 år da jeg var i tjueårene. Det var 4 fantastiske år. Jeg trengte jo ikke noe særlig penger, fordi livet ikke hadde startet enda.

Det avhenger nok når i tyveårene man her. Jeg har sett flere gå fra "kjekkas alfahann" til "Incel" i løpet av tyveårene, når de har gått på NAV over tid. Liker man damer uten tatoveringer er jobb et must. 

• Liker 2
Skrevet
PeeWee skrev (5 minutter siden):

Det avhenger nok når i tyveårene man her. Jeg har sett flere gå fra "kjekkas alfahann" til "Incel" i løpet av tyveårene, når de har gått på NAV over tid. Liker man damer uten tatoveringer er jobb et must. 

Tatoveringer er vel rimelig normalt, uavhengig av økonomi/utdannelse/jobb i dag vel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...