søndagsengel? Skrevet 12. desember 2005 #1 Skrevet 12. desember 2005 Har noen en god oppskrift på hvite kakemenn? De må være myke og ikke tørre. (og helst verdens beste )
Arkana Skrevet 12. desember 2005 #2 Skrevet 12. desember 2005 Disse er myke og gode. Hvite kakemenn 100 g smeltet smør 3 dl sukker 2 dl melk 1 ts hornsalt 1 liter hvetemel Rør sammen alt, dekk med plast og la stå i kjøleskap over natten. Kjevle ut til ca ½ cm tykkelse. Trykk ut kakemenn (eller andre ønskede former) og sett på stekebrett. Stek ved 175 grader i ca 7 minutter. De skal ikke bli gylne. Pynt med rosa glasur.
søndagsengel? Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2005 Disse er myke og gode. Hvite kakemenn 100 g smeltet smør 3 dl sukker 2 dl melk 1 ts hornsalt 1 liter hvetemel Rør sammen alt, dekk med plast og la stå i kjøleskap over natten. Kjevle ut til ca ½ cm tykkelse. Trykk ut kakemenn (eller andre ønskede former) og sett på stekebrett. Stek ved 175 grader i ca 7 minutter. De skal ikke bli gylne. Pynt med rosa glasur. ← Takk! Er det nødvendig at de står over natten? Planen er å bake i ettermiddag/kveld...
Gjest gjest Skrevet 12. desember 2005 #4 Skrevet 12. desember 2005 hvis du lager deigen nå,og den får stå til ettermiddagen/kvelden går det sikkert helt greit!
Arkana Skrevet 12. desember 2005 #5 Skrevet 12. desember 2005 hvis du lager deigen nå,og den får stå til ettermiddagen/kvelden går det sikkert helt greit! ←
søndagsengel? Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2005 Jeg tenkte det, så nå står den i kjøleskapet Kjempefin konsistens på deigen foreløpig i hvertfall. Tusen takk for hjelpen!
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2005 #7 Skrevet 12. desember 2005 (endret) Ser du har fått en oppskrift, men disse må bakes ut med engang. En kakemann ooppskrift varer ikke så lenge så du må sikkert bake en gang til før jul Sist jeg lagde disse, som var sist uke, tok det 45 min fra jeg begynte til alt var ferdig stekt. Kunne gått raskere,men varmluften er ikke like god nå som da ovnen var ny. Kakemenn 185 g smør 300 g sukker Røres hvitt 4 ½ ts hornsalt ¼ l kefir 700-800 g hvetemel til passe deig Kjevle til ca 1/2 cm tykk, stikk ut menn og damer. Stekes på 185 °C i ca 10 min. Kan male dem med konditorfarge blandet ut i vann. Endret 12. desember 2005 av pulverheksa
NullHull Skrevet 12. desember 2005 #8 Skrevet 12. desember 2005 Sist jeg lagde disse som var sist uke,tok det 45 min fra jeg begynte til alt var ferdig stekt ← Før jeg hadde helt lest ferdig denne setningen trodde jeg nesten du skulle si at de var så gode at det tok kun 45 min fra du startet å bake de til alle var oppspist! 1
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2005 #9 Skrevet 14. desember 2005 Før jeg hadde helt lest ferdig denne setningen trodde jeg nesten du skulle si at de var så gode at det tok kun 45 min fra du startet å bake de til alle var oppspist! ← De blir så gode at helt utrolig er det ikke... :grine2:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå