AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #1 Skrevet 11. desember 2022 For litt siden var jeg først på åstedet for en bilulykke. Rar situasjon, måtte stoppe fordi en buss stod stille og sperret veien, men jeg så foran der at det var en bil i grøfta. Bussen må ha stått der en stund, men verken sjåfør eller passasjerer brydde seg om å gå ut for å sjekke. Jeg gikk ut, forbi bussen, og der var en annen bil også, de hadde tydelig kræsjet, men ikke i altfor høy hastighet og heller på siden enn front mot front. Sjåføren i den ene bilen virket i fysisk god forfatning, men forvirret. Jeg løp bort til den andre bilen, der var det en ung kvinne. Hun satt fast, var våken, men det var mye blod. Men det var kaldt, og hun skalv. Hadde verken på seg jakke eller lue. Så jeg tok på henne lua mi og jakken min over henne og ringte 113. Jeg satt inne i bilen med henne i ti minutter eller noe sånt, godsnakket, holdt henne våken osv, så kom nødetatene, og ambulansepersonell overtok. Jeg gikk tilbake til bilen min, og så kom politiet bort litt senere for å be om informasjon, og de gav meg ros for at jeg hjalp til. Jeg spurte så om jakken og lua mi, begge hadde mye blod på seg, lua kostet vel noen hundre kr men jakken noen tusen. Men det kunne ikke han svare på. En times tid etter ulykken åpnet veien igjen og jeg kjørte hjem. Jeg så et oppslag om ulykken i lokalavisa litt senere, og det gikk bra med henne. Jeg tror kanskje blodskadene var for store til at lua og jakken kan «reddes», men skulle jo gjerne hatt de tilbake. Men tør vel ikke akkurat å ringe og høre om hva som skjedde med klærne. Finnes det ingen muligheter for å få dette erstattet, noen som vet? Ikke fra hun som ble skadet, altså. Kjennes litt urettferdig at jeg skal miste disse klærne som følge av å ha hjulpet til. Det viktigste er at det gikk forholdsvis bra, men jeg har ikke god råd. Anonymkode: 74f97...789 2 1
tdm900 Skrevet 11. desember 2022 #2 Skrevet 11. desember 2022 Kontakt forsikringselskapet ditt. Det er jo en sak som politiet har vert involvert i, er det eneste jeg kan komme på som kan gi igjen på det tapte. 6
Maskinfører Skrevet 11. desember 2022 #3 Skrevet 11. desember 2022 Da er det vel sykehuset du må kontakte som evt har klærne tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #4 Skrevet 11. desember 2022 Se om reiseforsikringa di dekker dette. Anonymkode: d901d...05b 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 Har du registreringsnr på bilen hennes, ta det via forsikringsselskapet. Anonymkode: ea5f3...3f7 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #6 Skrevet 11. desember 2022 Det var veldig veldig fint gjort av deg, utrolig at ingen hadde gått bort før deg! Håper du får igjen tingene dine, de er nok hos henne på sykehuset tipper jeg. Anonymkode: 98772...1f7 2
.Fjellmannen Skrevet 11. desember 2022 #7 Skrevet 11. desember 2022 Du bør også anmelde bussjåføren, man er pliktig til å hjelpe til ved en ulykke og det bør en bussjåfør vite! 2 3
tdm900 Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 .Fjellmannen skrev (6 timer siden): Du bør også anmelde bussjåføren, man er pliktig til å hjelpe til ved en ulykke og det bør en bussjåfør vite! Det DU bør vite, er at mennesker reagere forskjellig. Ikke alle klarer å gjøre noe rasjonelt når en ulykke skjer, når de ikke er drillet på det. Aldri hørt om at noen går i sjokk? 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #9 Skrevet 12. desember 2022 1 hour ago, tdm900 said: Det DU bør vite, er at mennesker reagere forskjellig. Ikke alle klarer å gjøre noe rasjonelt når en ulykke skjer, når de ikke er drillet på det. Aldri hørt om at noen går i sjokk? Yrkessjåfører er drillet på dette. Anonymkode: 4c4f4...4f8 2
tdm900 Skrevet 12. desember 2022 #10 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Yrkessjåfører er drillet på dette. Anonymkode: 4c4f4...4f8 Hva de er eller ikke, sp reagere vi alle forskjellig. Og klandre såføren for å ikke ha handlet på ulykkestedet, kan ingen gjøre! For alt vi vet kan denne ha varslet, og gjort sin plikt der, men sagt klart ifra, at den ikke går ut av av sitt eget kjøretøy. Kjenner til enkeltpersoner som er med i redningstjeneste, som ikke klarer å stille opp i enkelte situasjoner. 1
.Fjellmannen Skrevet 12. desember 2022 #11 Skrevet 12. desember 2022 tdm900 skrev (19 timer siden): Det DU bør vite, er at mennesker reagere forskjellig. Ikke alle klarer å gjøre noe rasjonelt når en ulykke skjer, når de ikke er drillet på det. Aldri hørt om at noen går i sjokk? Da har ikke vedkommende noe som yrkessjåfør å gjøre, dette bør og må få konsekvenser for vedkommende! 1
tdm900 Skrevet 13. desember 2022 #12 Skrevet 13. desember 2022 .Fjellmannen skrev (3 timer siden): Da har ikke vedkommende noe som yrkessjåfør å gjøre, dette bør og må få konsekvenser for vedkommende! Så lite hvet du om hvordan folk reagere ja
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #13 Skrevet 13. desember 2022 Så flott ,Ts. Ja, man er pliktet å hjelpe. Her har nok mange sviktet. Og altfor ofte unnlater folk å hjelpe. Hvis bussen ikke var involvert i selve ulykken, så er det desto verre at sjåfør ikke har gjort mer. Slik jeg tolker det. Her skal det ha blitt satt ut varseltrekant, ringte nødetat, og blitt startet førstehjelp. Kontakt forsikringsselskapet. Anonymkode: 3c77f...41b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå