AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #1 Skrevet 11. desember 2022 Lurer på om indre persienner (sånne med snor) følger med når man har kjøpt bolig og skal overta eller om jeg må spørre selger om man kan få de med? Anonymkode: 8bc27...9cf
Eva-Lena Skrevet 11. desember 2022 #2 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lurer på om indre persienner (sånne med snor) følger med når man har kjøpt bolig og skal overta eller om jeg må spørre selger om man kan få de med? Anonymkode: 8bc27...9cf Hør med megler. Jeg ville latt de følge med boligen om jeg skulle solgt. Hadde ikke giddi å skru de ned rett og slett. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #3 Skrevet 11. desember 2022 Eva-Lena skrev (20 minutter siden): Hør med megler. Jeg ville latt de følge med boligen om jeg skulle solgt. Hadde ikke giddi å skru de ned rett og slett. Visning har vært og leiligheten kjøpt. Avklart alt annet med megler og overtar neste uke så har egentlig ikke noe mer med megler å gjøre Anonymkode: 8bc27...9cf
Fru Uperfekt Skrevet 11. desember 2022 #4 Skrevet 11. desember 2022 De har alltid fulgt med når jeg har kjøpt
Pinkee Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 Mener at alt som er fastskrudd, og er der på visning, skal følge med boligen. 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #6 Skrevet 11. desember 2022 Det er liten vits å skru ned persienner og ta de med, når man sannsynligvis ikke får brukt dem i ny bolig. Andre vinduer, kanskje andre mål. Og hva vil man egentlig med noen gamle, støvete persienner? Hadde uansett kjøpt nye på nytt sted. Tror du kan regne med at de føler med. Dersom de ikke gjør det, er det vel uansett ikke verdens største jobb og utgift å skaffe seg noen nye. Anonymkode: ce5c5...8c6 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #7 Skrevet 11. desember 2022 Ja. Persienner, rullgardiner, gardinstenger, taklamper, integrerte hvitevarer osv, skal følge med. Noen ganger følger taklamper ikke med, men da skal det alltid stå spesifisert i salgsannonsen. Anonymkode: 7fa03...902 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #8 Skrevet 11. desember 2022 Fru Uperfekt skrev (1 time siden): De har alltid fulgt med når jeg har kjøpt Pinkee skrev (1 time siden): Mener at alt som er fastskrudd, og er der på visning, skal følge med boligen. Ok, da krysser jeg fingrene for det! Takk for svar 🤗 Anonymkode: 8bc27...9cf
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #9 Skrevet 11. desember 2022 Så lenge det ikke er spesifisert at de ikke følger med, så skal de følge med. Anonymkode: 83ee8...afd 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #10 Skrevet 12. desember 2022 Du har fått en liste med hva som følger med pr definisjon "fastmontert" tenker jeg. I vårt tilfelle var det integrerte hvitevarer, markise, persienner, taklamper spisestue og (desverre) sånne store, runde knotter montert på veggen i gangen. Håndtverkere er i gang med sparkling av denne veggen akkurat nå faktisk 😂 Anonymkode: a102c...da9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #11 Skrevet 12. desember 2022 Snakk med selger, så ordner det seg som regel. Sist vi kjøpte ble vi bare enige om å ta en runde på det ved overtagelse. Alt de ikke følte for å ta med videre av slike ting lot de bare være, så plukket vi det bort sammen om ikke vi heller ønsket det. Vi så også en fin løsning på visning, og tilbød et beløp for at det skulle stå igjen. Blant annet ønsket de gjerne å ta med seg slike knotter som beskrevet i forrige innlegg, mens jeg nok hadde vært like raskt i gang med fjerning og sparkling som AB...da9. Så selvfølgelig helt greit at disse ble skrudd ned. Det er så store beløp involvert så jeg ville aldri laget en stor sak ut av persienner, uansett hva som var rett og feil. Anonymkode: a7884...74e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå