Gå til innhold

Tilsynsfører i fosterhjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ser de etter? Hva gjør de? 

Anonymkode: 428f8...cc2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal ha samtale med barna (både fosterbarn og biologiske barn) og med fosterforeldrene. Rapportene sendes barneverntjenesten. 

Anonymkode: aeca0...786

Skrevet

De kommer for å snakke med fosterforeldre .

Anonymkode: 0db8f...e98

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva ser de etter? Hva gjør de? 

Hvorfor lurer du? Høres ut som at du prøver å skjule noe. 

Anonymkode: dd1ab...cea

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi man lurer på hva de gjør? Herrregud 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De kommer for å snakke med fosterforeldre .

Sannsynligvis med barna deres også... 

Anonymkode: 1bc54...315

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sannsynligvis med barna deres også... 

Anonymkode: 1bc54...315 ikke her

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg spør fordi jeg er ny fostermor, familiær omsorgsplassering. Og jeg har ikke gjort dette tidligere, eller fått noe opplæring/info fra barnevernet om hva en tilsynsfører gjør i hjemmet bortsett fra 4 tilsyn i året. Jeg tenkte at noen med erfaring kunne fortelle meg det sånn at jeg kan være litt mer forberedt på det praktiske, mer enn det teoretiske jeg finner på nett. 
TS

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg spør fordi jeg er ny fostermor, familiær omsorgsplassering. Og jeg har ikke gjort dette tidligere, eller fått noe opplæring/info fra barnevernet om hva en tilsynsfører gjør i hjemmet bortsett fra 4 tilsyn i året. Jeg tenkte at noen med erfaring kunne fortelle meg det sånn at jeg kan være litt mer forberedt på det praktiske, mer enn det teoretiske jeg finner på nett. 
TS

Vi har vært fosterhjem over flere år, og hatt en rekke besøk av tilsynsførere.

Det er som et annet hyggelig besøk, men med mer fokus på barnet. De vil jo gjerne få god kontakt (og dermed tillit) med barnet. De ble gjerne med barnet på rommet, i lek, tegning osv. De ser etter hvordan barnet utvikler seg, om barnet virker trygg, og samspillet mellom fosterforeldre og barn.

Hadde dessverre også 1 tilsynsfører som ikke ofret barnet særlig oppmerksomhet, men var ensidig opptatt av kaffeslaberas med meg (fostermor).

Endret av Tatja
  • Hjerte 2
Skrevet
Tatja skrev (2 timer siden):

Vi har vært fosterhjem over flere år, og hatt en rekke besøk av tilsynsførere.

Det er som et annet hyggelig besøk, men med mer fokus på barnet. De vil jo gjerne få god kontakt (og dermed tillit) med barnet. De ble gjerne med barnet på rommet, i lek, tegning osv. De ser etter hvordan barnet utvikler seg, om barnet virker trygg, og samspillet mellom fosterforeldre og barn.

Hadde dessverre også 1 tilsynsfører som ikke ofret barnet særlig oppmerksomhet, men var ensidig opptatt av kaffeslaberas med meg (fostermor).

Tusen takk 😊 
Så godt at du sier at det kan være et hyggelig besøk. Fosterbarnet er mer en ungdom som synes sånne besøk er å ødelegge julestemningen. Men da blir det nok bedre enn hva en forestiller seg på forhånd 😍 

TS

Skrevet

Tilsynsføreren skal være en nøytral part som passer på at barnet har det bra. Tanken er at dette skal være en «nøytral» person, som barnet skal ha på sitt lag hvis det skulke være noe enten med barnevernet eller fosterforeldrene.

De skal snakke med barnet minst 4 ganger i året, når barnet er lite foregår det ofte i hjemmet, men når de blir eldre kan det gjerne være på et nøytralt sted. Målet et at barnet skal ha noen de kan henvende seg til hvis det skulle være noe.

Anonymkode: e77ba...23e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...