AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #1 Skrevet 11. desember 2022 (endret) Jeg og barnefar har en 50/50 avtale, og virkeligheten stemmer ikke det fordi jeg må ta utrolig mange dager ekstra da han drar på jobbreiser OFTE. Ofte månedlig og det er ikke uvanlig at han blir borte i over en måned noen ganger også. Han har fast bosted hos seg og NEKTER å endre dette. Han jobber hjemmefra og har barnehagen 5 min gåavstand unna huset. For ett år siden flyttet jeg da jeg giftet meg på nytt og fikk tvillinger. Flyttet til byen der jeg har familie. Der jeg og exen bodde hadde vi ikke noe nettverk, ikke barnefaren heller. Han virker å være ekstremt bitter på at jeg har flyttet og gått videre så han stritter i mot på alle mulige måter. Det blir nok rettsak på nyåret. Det er meningen jeg skal hente barnet i barnehagen i morgen men nå er det noen problemer med bilen vår. Det er jeg som har stått for henting og levering det siste året vi har bodd her ute. Tre ganger har han kommet med barnet med toget da jeg var høygravid og rett etter tvillingene ble født. Da var det ikke MÅTE på hvor snill han var som gjorde det 🥴 han ville at jeg skulle betale halvparten av billettene hans og. Når vi var på møte på familievernkontoret for lenge siden så sa de at han i det minste bør betale halvparten av reiseutgiftene, det gjorde han ett par måneder før han ikke gadd det mer. Ikke har han betalt barnebidrag siden tvillingene mine ble født heller. Jeg er fulltidsstudent og fyren tjener en mill i året.... Jeg vet at han ville ha 50/50 kun for å betale mindre bidrag. Som sagt, det er min dag i morgen og jeg spurte om han please kunne ta barnet hit siden det er noe galt med bilen og at jeg skal få noen til å se på den i morgen. Nei, det ville han ikke og det var helt samme for han om jeg må dra ut med tvillingene som er baby og ta toget. Min dag, mitt ansvar. Er det ikke noe regler på det her? Det tar en halvtime mer med tog og buss enn det gjør å kjøre. Anonymkode: 9512f...a43 Endret 11. desember 2022 av Christina82 endret overskrift.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #2 Skrevet 11. desember 2022 Han må starte å betale barnebidrag… Anonymkode: d1b5a...4f4 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #3 Skrevet 11. desember 2022 Hva mener du regler på? At han skal hente på din dag? ER det dine dager må du jo selv ordne med transport eller så får du holde barnet hjemme, eller be nye barnefar ordne henting av det største barnet. Betaler han ikke bidrag kan du ta det via Nav så slipper han ikke unna Anonymkode: 528d4...d9f 18
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #4 Skrevet 11. desember 2022 Hvorfor søker du ikke bidrag via Nav? Skriv reellt samvær, legg ved datoer. Anonymkode: cacb3...d2b 16 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 Han har rett, din dag så ditt ansvar - om ikke annet er avtalt skriftlig i samværsavtalen. Bidrag må gå gjennom nav om han ikke betaler bidrag. Legg ved bevis på reel fordeling Anonymkode: a7aec...051 11
IDGAF Skrevet 11. desember 2022 #6 Skrevet 11. desember 2022 Skjønner ikke helt hva du lurer på. Selvsagt er det ikke hans ansvar å komme med ungen på dine dager! Det var du som valgte å flytte langt unna barnehagen, da må faktisk du ordne med skyss frem og tilbake. Synes absolutt han var snill som tok toget med de. Det er heller ikke eksen din som har valgt at du skal få tvillinger, så det at det blir kronglete å reise så langt med to små burde du jo ha tenkt på før du flyttet så langt unna. Barnebidrag tar du gjennom NAV, så slipper du tenke mer på det! 20 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #7 Skrevet 11. desember 2022 At han ikke betaler bidrag er uakseptabelt, og også at han stadig stikker avgårde når han skal ha samvær og overtalte ungen til deg. Håper du har alt det via skriftlig kommunikasjon og ikke via telefon. Men ut over det er jo du sær - DU valgte å fglyttte unna ditt eget barn pga ny kjæreste, det er ikke eksem sitt problem om du har baby eller tvillinger eller ikke ønsker å ta toget, og egentlig synes jeg det er urimelig at han skal betale halvparte av reiseutgiftene når du er den som flyttet unna. Men du kan jo prøve å si at han får skaffe seg barnevakt selv neste gang han skal på jobbreise i det minste. Evt, at hvis du skal passe fellesbarnet når han må jobbe, så får han vær så god betale bidrag OG levere ungen til deg iblant. Anonymkode: d4383...afc 9 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #8 Skrevet 11. desember 2022 Jeg synes det er urimelig når henting og levering BARE står på meg. Jeg kjenner ingen andre som har det sånn, uavhengig av hvem som har flyttet hvor. Til og med familievernkontoret mente han burde betale halvparten av reisekostnader. Det står det også på nett om man søker på hva som er normalt rundt dette. Det er ikke hans "problem" at jeg flyttet, nei, men jeg var helt nødt fordi jeg trengte hjelpen med barnet og verken jeg eller han har tilknytning til det stedet der han fremdeles bor. Jeg kjører jo alltid på hans dager og! Og kommer og henter og kjører til legen om det er hans dager osv. Vi bor en time fra hverandre. Og han forventer at jeg tar hans dager alltid fordi han har rett til å ta seg "jobb" reise når som helst. Han spør aldri om det passer meg for eksempel. Ts Anonymkode: 9512f...a43 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #9 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg og barnefar har en 50/50 avtale, o virkeligheten stemmer ikke det fordi jeg må ta utrolig mange dager ekstra da han drar på jobbreiser OFTE. Ofte månedlig og det er ikke uvanlig at han blir borte i over en måned noen ganger også. Han har fast bosted hos seg og NEKTER å endre dette. Han jobber hjemmefra og har barnehagen 5 min gåavstand unna huset. For ett år siden flyttet jeg da jeg giftet meg på nytt og fikk tvillinger. Flyttet til byen der jeg har familie. Der jeg og exen bodde hadde vi ikke noe nettverk, ikke barnefaren heller. Han virker å være ekstremt bitter på at jeg har flyttet og gått videre så han stritter i mot på alle mulige måter. Det blir nok rettsak på nyåret. Det er meningen jeg skal hente barnet i barnehagen i morgen men nå er det noen problemer med bilen vår. Det er jeg som har stått for henting og levering det siste året vi har bodd her ute. Tre ganger har han kommet med barnet med toget da jeg var høygravid og rett etter tvillingene ble født. Da var det ikke MÅTE på hvor snill han var som gjorde det 🥴 han ville at jeg skulle betale halvparten av billettene hans og. Når vi var på møte på familievernkontoret for lenge siden så sa de at han i det minste bør betale halvparten av reiseutgiftene, det gjorde han ett par måneder før han ikke gadd det mer. Ikke har han betalt barnebidrag siden tvillingene mine ble født heller. Jeg er fulltidsstudent og fyren tjener en mill i året.... Jeg vet at han ville ha 50/50 kun for å betale mindre bidrag. Som sagt, det er min dag i morgen og jeg spurte om han please kunne ta barnet hit siden det er noe galt med bilen og at jeg skal få noen til å se på den i morgen. Nei, det ville han ikke og det var helt samme for han om jeg må dra ut med tvillingene som er baby og ta toget. Min dag, mitt ansvar. Er det ikke noe regler på det her? Det tar en halvtime mer med tog og buss enn det gjør å kjøre. Anonymkode: 9512f...a43 Du får ta taxi Anonymkode: f549a...84b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #10 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes det er urimelig når henting og levering BARE står på meg. Jeg kjenner ingen andre som har det sånn, uavhengig av hvem som har flyttet hvor. Til og med familievernkontoret mente han burde betale halvparten av reisekostnader. Det står det også på nett om man søker på hva som er normalt rundt dette. Det er ikke hans "problem" at jeg flyttet, nei, men jeg var helt nødt fordi jeg trengte hjelpen med barnet og verken jeg eller han har tilknytning til det stedet der han fremdeles bor. Jeg kjører jo alltid på hans dager og! Og kommer og henter og kjører til legen om det er hans dager osv. Vi bor en time fra hverandre. Og han forventer at jeg tar hans dager alltid fordi han har rett til å ta seg "jobb" reise når som helst. Han spør aldri om det passer meg for eksempel. Ts Anonymkode: 9512f...a43 Snakker du om to forskjellige menn, eller er det samme mann du snakker om i HI? Jeg skjønte svært lite. Gå for rettssak hvis han ikke følger avtalen. Anonymkode: f549a...84b 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #11 Skrevet 11. desember 2022 IDGAF skrev (33 minutter siden): Skjønner ikke helt hva du lurer på. Selvsagt er det ikke hans ansvar å komme med ungen på dine dager! Det var du som valgte å flytte langt unna barnehagen, da må faktisk du ordne med skyss frem og tilbake. Synes absolutt han var snill som tok toget med de. Det er heller ikke eksen din som har valgt at du skal få tvillinger, så det at det blir kronglete å reise så langt med to små burde du jo ha tenkt på før du flyttet så langt unna. Barnebidrag tar du gjennom NAV, så slipper du tenke mer på det! Enig i dette. Makan til klaging og ansvarsfraskrivelse over egne valg man har tatt Anonymkode: f549a...84b 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #12 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg synes det er urimelig når henting og levering BARE står på meg. Jeg kjenner ingen andre som har det sånn, uavhengig av hvem som har flyttet hvor. Til og med familievernkontoret mente han burde betale halvparten av reisekostnader. Det står det også på nett om man søker på hva som er normalt rundt dette. Det er ikke hans "problem" at jeg flyttet, nei, men jeg var helt nødt fordi jeg trengte hjelpen med barnet og verken jeg eller han har tilknytning til det stedet der han fremdeles bor. Jeg kjører jo alltid på hans dager og! Og kommer og henter og kjører til legen om det er hans dager osv. Vi bor en time fra hverandre. Og han forventer at jeg tar hans dager alltid fordi han har rett til å ta seg "jobb" reise når som helst. Han spør aldri om det passer meg for eksempel. Ts Anonymkode: 9512f...a43 Men du må jo bare slutte å stille opp på hans dager. Det er urettferdig at du stiller opp for ham og ikke omvendt, men det får du ikke gjort noe med. Ikke vær grei med ham når han ikke er det tilbake. Anonymkode: 5b04f...48f 22
Ulven Skrevet 11. desember 2022 #13 Skrevet 11. desember 2022 Du må begynne å stille krav til han. Skal dere ha 50/50 må han faktisk forholde seg til sine 50% på egen hånd uten å la deg ta støyten når hans reiser ol kommer i veien for samværet. Men kjøringen i morgen må du nesten finne en løsning på selv. Bidrag tar du via NAV. 7 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #14 Skrevet 11. desember 2022 IDGAF skrev (43 minutter siden): Skjønner ikke helt hva du lurer på. Selvsagt er det ikke hans ansvar å komme med ungen på dine dager! Det var du som valgte å flytte langt unna barnehagen, da må faktisk du ordne med skyss frem og tilbake. Synes absolutt han var snill som tok toget med de. Det er heller ikke eksen din som har valgt at du skal få tvillinger, så det at det blir kronglete å reise så langt med to små burde du jo ha tenkt på før du flyttet så langt unna. Barnebidrag tar du gjennom NAV, så slipper du tenke mer på det! 👏 Anonymkode: 9f65b...869
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #15 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg synes det er urimelig når henting og levering BARE står på meg. Jeg kjenner ingen andre som har det sånn, uavhengig av hvem som har flyttet hvor. Til og med familievernkontoret mente han burde betale halvparten av reisekostnader. Det står det også på nett om man søker på hva som er normalt rundt dette. Det er ikke hans "problem" at jeg flyttet, nei, men jeg var helt nødt fordi jeg trengte hjelpen med barnet og verken jeg eller han har tilknytning til det stedet der han fremdeles bor. Jeg kjører jo alltid på hans dager og! Og kommer og henter og kjører til legen om det er hans dager osv. Vi bor en time fra hverandre. Og han forventer at jeg tar hans dager alltid fordi han har rett til å ta seg "jobb" reise når som helst. Han spør aldri om det passer meg for eksempel. Ts Anonymkode: 9512f...a43 Du valgte å flytte, ditt ansvar. Anonymkode: 9f65b...869 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #16 Skrevet 11. desember 2022 Jeg hadde synes det var greit hvis ikke det var for at jeg stiller opp NÅR SOM HELST og bare er den som kjører. Han var nettopp borte i 6 uker, fikk to dagers varsel. Og i våres dro han 3 ganger på tur. Og er ikke sikker det bare er jobb reise når det er sagt, det er hjemlandet hans så han har partner der osv. Jeg synes egentlig det er helt greit hvis ting hadde gått begge veier. Som for eksempel nå, når jeg for EN GANGS SKYLD spør om han kan levere så får jeg bare nei som vanlig. Jeg har kanskje spurt han om noe utenom vår avtale en gang i året, han reiser på minst 6-7 reiser. Minst. Hvordan skal jeg nekte å stille opp? Han bare drar også driter han jo i hvordan det er for meg og mine. Jeg kan jo ikke og vil jo ikke at barnet våres skal bli hos noen andre heller og han kan jo ikke skaffe barnevakt for uker om gangen. Regner med at det løses etter rettsaken for jeg kan ikke tenke meg at han får medhold når han holder på sånn ? Ts Anonymkode: 9512f...a43 1 3
IDGAF Skrevet 11. desember 2022 #17 Skrevet 11. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg synes det er urimelig når henting og levering BARE står på meg. Jeg kjenner ingen andre som har det sånn, uavhengig av hvem som har flyttet hvor. Til og med familievernkontoret mente han burde betale halvparten av reisekostnader. Det står det også på nett om man søker på hva som er normalt rundt dette. Det er ikke hans "problem" at jeg flyttet, nei, men jeg var helt nødt fordi jeg trengte hjelpen med barnet og verken jeg eller han har tilknytning til det stedet der han fremdeles bor. Jeg kjører jo alltid på hans dager og! Og kommer og henter og kjører til legen om det er hans dager osv. Vi bor en time fra hverandre. Og han forventer at jeg tar hans dager alltid fordi han har rett til å ta seg "jobb" reise når som helst. Han spør aldri om det passer meg for eksempel. Ts Anonymkode: 9512f...a43 Bor han ikke 5 minutter unna barnehagen? Kjører du en time hver vei for å frakte barnet 5 minutter? Men i alle dager, da. Da gjør du som han gjør nå. Sier nei, og lar han ordne selv. Eller sier ja, på betingelsen at dere ordner ny samværsavtale. Endret 11. desember 2022 av IDGAF 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #18 Skrevet 11. desember 2022 IDGAF skrev (Akkurat nå): Bor han ikke 5 minutter unna barnehagen? Kjører du en time hver vei for å frakte barnet 5 minutter? Jeg kjører i mer enn en time når jeg leverer i bhg ja. Når barnet har vært sykt hjemme hos han har jeg også kommet for å kjøre til legevakt i nærheten av der han bor osv. Det er forøvrig jeg som følger opp på alle avtaler, tannlege, helsestasjon osv. Ts Anonymkode: 9512f...a43 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #19 Skrevet 11. desember 2022 IDGAF skrev (2 minutter siden): Bor han ikke 5 minutter unna barnehagen? Kjører du en time hver vei for å frakte barnet 5 minutter? Mente henting og levering mellom meg og barnefar. Det hender jo at barnet er sykt eller har planleggingsdag og er hjemme og da skjer henting og levering hjemme hos han. Anonymkode: 9512f...a43
Eva-Lena Skrevet 11. desember 2022 #20 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og barnefar har en 50/50 avtale, o virkeligheten stemmer ikke det fordi jeg må ta utrolig mange dager ekstra da han drar på jobbreiser OFTE. Ofte månedlig og det er ikke uvanlig at han blir borte i over en måned noen ganger også. Han har fast bosted hos seg og NEKTER å endre dette. Han jobber hjemmefra og har barnehagen 5 min gåavstand unna huset. For ett år siden flyttet jeg da jeg giftet meg på nytt og fikk tvillinger. Flyttet til byen der jeg har familie. Der jeg og exen bodde hadde vi ikke noe nettverk, ikke barnefaren heller. Han virker å være ekstremt bitter på at jeg har flyttet og gått videre så han stritter i mot på alle mulige måter. Det blir nok rettsak på nyåret. Det er meningen jeg skal hente barnet i barnehagen i morgen men nå er det noen problemer med bilen vår. Det er jeg som har stått for henting og levering det siste året vi har bodd her ute. Tre ganger har han kommet med barnet med toget da jeg var høygravid og rett etter tvillingene ble født. Da var det ikke MÅTE på hvor snill han var som gjorde det 🥴 han ville at jeg skulle betale halvparten av billettene hans og. Når vi var på møte på familievernkontoret for lenge siden så sa de at han i det minste bør betale halvparten av reiseutgiftene, det gjorde han ett par måneder før han ikke gadd det mer. Ikke har han betalt barnebidrag siden tvillingene mine ble født heller. Jeg er fulltidsstudent og fyren tjener en mill i året.... Jeg vet at han ville ha 50/50 kun for å betale mindre bidrag. Som sagt, det er min dag i morgen og jeg spurte om han please kunne ta barnet hit siden det er noe galt med bilen og at jeg skal få noen til å se på den i morgen. Nei, det ville han ikke og det var helt samme for han om jeg må dra ut med tvillingene som er baby og ta toget. Min dag, mitt ansvar. Er det ikke noe regler på det her? Det tar en halvtime mer med tog og buss enn det gjør å kjøre. Anonymkode: 9512f...a43 Hvorfor lar du ikke NAV utregne og kreve inn bidrag? Han skal selvsagt betale for barnet. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå