Gå til innhold

Hva tenker du om mennesker som leier, ikke har bil og har dårlig økonomi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slike mennesker du dropper i livet?

Når folk får vite at jeg ikke eier egen bolig, ikke har bil eller økonomien på stell, så vil de sjelden ha meg i livet. Derfor opplever jeg at penger er det som må til for at du skal ha et liv som er verdt å leve i Norge, sier hun.

Omgås hun feil folk, eller er realitetene slik? Er der andre grunner til at folk viker unna🤔

Jeg leier og har ikke lappen. Har helt ok økonomi nå men drikker sjelden alkohol når jeg er ute. Jeg dropper ofte dyre aktiviteter og henger meg heller på det som er billig.  Jeg har aldri følt meg ekskludert pga det.

Hva med dere?

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/veronica-44-jeg-foler-meg-ufattelig-mislykket/15341791/

Anonymkode: e842a...ac3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I perioder av livet er alle der. Hadde ikke tenkt noe spesielt om personen. 🤷‍♀️

Anonymkode: b4544...758

• Liker 6
Skrevet

Hun sier at hun stadig takker nei til sosiale tilstelninger(noe som er forståelig) men det er også forståelig at omgangskretsen hennes da slutter å invitere om svaret alltid er nei.

Jeg tror dessuten det er viktig å være ærlig om det. Min erfaring er at man stort sett møter forståelse og hjelp da.

Anonymkode: fd28c...82e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er det slike mennesker du dropper i livet?

Når folk får vite at jeg ikke eier egen bolig, ikke har bil eller økonomien på stell, så vil de sjelden ha meg i livet. Derfor opplever jeg at penger er det som må til for at du skal ha et liv som er verdt å leve i Norge, sier hun.

Omgås hun feil folk, eller er realitetene slik? Er der andre grunner til at folk viker unna🤔

Jeg leier og har ikke lappen. Har helt ok økonomi nå men drikker sjelden alkohol når jeg er ute. Jeg dropper ofte dyre aktiviteter og henger meg heller på det som er billig.  Jeg har aldri følt meg ekskludert pga det.

Hva med dere?

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/veronica-44-jeg-foler-meg-ufattelig-mislykket/15341791/

Dette DRITER jeg i, hvis personene er bra, er det meste gjort. Gode mennesker vokser ikke på trær, det er det som er det viktigste. Kan godt sitte i en shitty leie-leilighet så lenge personen har genuin vilje og evne til å skape gode relasjoner, og personen i det minste er hygienisk, i alle fall hvis jeg kommer på besøk.

Men jeg har ikke møtt noen av dem da, alle jeg har møtt har hatt personligheter som matcher livssituasjonen. Har fått mye kjeft, mas og pes fra slike. 

Anonymkode: b1ad7...c79

• Liker 3
Skrevet

Altså, jeg tenker ikke annet enn at det er der den personen er i livet sitt. Enten at de har valgt det selv, som i at de heller vil leie enn eie og bor sentralt og derfor ikke vil ha bil, eller at de har hatt utfordringer som har gjort at livet har blitt sånn. Jeg vet altfor godt at livet ikke byr alle mennesker de samme kortene og livet kan ikke alltid planlegges. Om vi har ting til felles og trives sammen ser jeg ingen grunn til å ikke være venn med noen med annen økonomi enn meg selv. 

Anonymkode: 18bb7...fca

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette DRITER jeg i, hvis personene er bra, er det meste gjort. Gode mennesker vokser ikke på trær, det er det som er det viktigste. Kan godt sitte i en shitty leie-leilighet så lenge personen har genuin vilje og evne til å skape gode relasjoner, og personen i det minste er hygienisk, i alle fall hvis jeg kommer på besøk.

Men jeg har ikke møtt noen av dem da, alle jeg har møtt har hatt personligheter som matcher livssituasjonen. Har fått mye kjeft, mas og pes fra slike. 

Forresten, jeg kom et par kule folk nå. 😅 ok, det er bare det at de negative tar så mye plass, så de positive havner fort litt i skyggen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun sier at hun stadig takker nei til sosiale tilstelninger(noe som er forståelig) men det er også forståelig at omgangskretsen hennes da slutter å invitere om svaret alltid er nei.

Jeg tror dessuten det er viktig å være ærlig om det. Min erfaring er at man stort sett møter forståelse og hjelp da.

Anonymkode: fd28c...82e

Synes det er temmelig spesielt at hun er redd for at folk skal få vite hvor dårlig råd hun har, og så går hun  ut i avisen og syter om det.  Nå vet jo alle hvor dårlig råd hun har 🙃

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker vel at dette i større grad er følelser vedkommende selv har enn andres syn.

• Liker 7
Skrevet
always skrev (5 minutter siden):

Synes det er temmelig spesielt at hun er redd for at folk skal få vite hvor dårlig råd hun har, og så går hun  ut i avisen og syter om det.  Nå vet jo alle hvor dårlig råd hun har 🙃

Det er jo det. Noe sier meg at hun er ganske slitsom å forholde seg til? 😅

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at I eb kapitalistisk samfunn, er det noen som må være der også. 

Anonymkode: 074ec...3f7

Skrevet
PetterKanin skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker vel at dette i større grad er følelser vedkommende selv har enn andres syn.

Ja kanskje det er hun som har de fleste fordommene mot fattige. Derfor er det så vanskelig å selv havne i den situasjonen hun oppfatter som sosialt ekskluderende.

• Liker 2
Skrevet
always skrev (9 minutter siden):

Sitat

– Med årene har jeg lært meg å gi litt mer faen. Jeg har blitt litt tryggere på meg selv, og derfor har det også blitt lettere å snakke om, sier Veronica.

• Liker 2
Skrevet

Hva i alle dager har det å ikke ha bil med dårlig økonomi å gjøre? Jeg har ikke eid bil på mange år, jeg bor i byen og den sto parkert minst 6 av 7 dager i uka uansett. Har aldri vært noe savn. Det at jeg ikle har bil er vel heller en av grunnene til at økonomien min er såpass god som den er.

Anonymkode: 91d12...e52

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Er der selv, bare at jeg ikke føler jeg har dårlig økonomi. Det føles godt å ha hundretusener på bok og null gjeld.

Bryr meg ikke lenger; venner, partner eller barn blir det ikke på meg uansett så da gidder jeg ikke å strebe etter forventede idealer.

Endret av Anonymburker
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva i alle dager har det å ikke ha bil med dårlig økonomi å gjøre? Jeg har ikke eid bil på mange år, jeg bor i byen og den sto parkert minst 6 av 7 dager i uka uansett. Har aldri vært noe savn. Det at jeg ikle har bil er vel heller en av grunnene til at økonomien min er såpass god som den er.

Anonymkode: 91d12...e52

Det kan jo ha noe med dårlig økonomi og gjøre. Jeg bor i by, har ikke bil, har ikke behov for bil, de aller fleste vennene mine har heller ikke bil. Bor en usentralt , ønsker seg bil og har behov for bil men ikke har råd har det med økonomi og gjøre. 

Anonymkode: 2ec36...7d8

• Liker 1
Skrevet

Hadde bil fra jeg var 18 - 20. Flyttet til Oslo, og trengte ikke bil på noen år. Kjøpte egen bolig da jeg var 29. Kjøpte bil igjen da jeg var 31. Er ikke det ganske normalt da? 10 år med leid bolig, og 11 år uten egen bil.

Anonymkode: 912d0...812

• Liker 3
Skrevet

Hvis man leser trådene her inne kan man jo tro det er slik folk flest ser det. Kryr jo av dømmende mennesker her inne som skal dømme alle som ikke eier egen bolig eller har økonomien 100% på stell nedenom og hjem. Har til og med sett folk her inne si det er omsorgssvikt og ikke gi barna utenlandsferie eller fritidsaktiviteter. Håper majoriteten mener noe annet.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer an på alder på personen, tenker at de har utfordringer med helsen psykisk/fysisk. Eller at de ikke hadde evner til å ta en utdannelse skaffe seg en godt betalt jobb. 

Anonymkode: 2c23c...5d4

Skrevet

I en potensiell partner så er det viktig for meg at hen har økonomien på stell. Altså at personen klarer å forsørge seg selv og at vi kan oppleve ting sammen. Reiser, konserter, osv. 

Økonomien til venner bryr jeg meg ikke om. Det viktigste er at vi trives i hverandres selskap.

Anonymkode: 8a740...fbd

• Liker 5
Skrevet

Her er det nok en som ikke ser forskjellen på korrelasjon og kausalitet. 

Jeg mistet også alle vennene mine tilfeldigvis samme dag som jeg kjøpte mine knall rosa sko. 

De forbanna skoene altså, hadde jeg bare kjøpt de blå i stedet hadde livet mitt vært helt annerledes.

Anonymkode: 1e5c6...e9b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...