Gå til innhold

Hva savner du med tiden før du ble gravid/fikk barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ufrivillig barnløs og er i en skikkelig tung og vanskelig periode etter å ha mistet for tredje gang. Trenger litt «trøst», så derfor lurer jeg på nettopp det overskriften sier.

Anonymkode: 2a5d5...001

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kun ha meg selv å tenke på. Småting som å gå på do og dusje når jeg vil. Kunne spise et måltid uten forstyrrelser. Tid til å trene. Kunne være mer spontan uten stress. Er f.eks stor forskjell å dra på telttur uten barn og med barn. Med barn må alt planlegges nøye da. Kan også gjøre som man vil uten barn. Reise der man vil, ha en bil man liker som ikke må være praktisk, trenger mindre bolig, det er billigere. Man må ikke ha en jobb hvor arbeidstiden på tilpasses barnet.

Anonymkode: 7e795...9b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner alt.. har hatt en kjempetøff start med en kolikkunge med ammetrøbbel, vanskelig søvn, allergi og uro og gråt dag ut og dag inn. Er snart 6 måneder inn og jeg angrer hver eneste dag. 

Anonymkode: 8d406...ce7

• Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sove. Gå på do uten en baby i armene/på meg i bæresjal. Sove. Sex og kjærestetid. Sove. Komme meg ut av huset (har en baby som hater både vogn og bilstol). Sove. Møte venner og ha tid til trening. Sove. Sove. Sove. Få puppene og kroppen min til meg selv igjen. Sove. 

Anonymkode: 60a51...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner å sove som jeg vil selv og savner å kunne dyrke hobbyene mine. Savner kjærestetid, savner en god lang dusj og savner generelt tid til meg og mitt. Nå må jeg koste på meg tid fra allerede for lite søvn og sette meg i sofaen og puste etter at baby har lagt seg for kvelden i 22-tiden.

Anonymkode: 05530...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I svangerskapene savnet jeg medium stekt biff og øl. 

Nå så savner jeg det å sove lenge, samt kunne dra på helgeturer for voksne, og restplassturer til syden.

Etter å ha blitt ganske grundig bedratt så er jeg alene med to barn og det er tøft. Både at drømmemannen ikke viste seg å være en drøm og det å måtte ordne alt selv. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt. Angrer hver dag på at jeg fikk barn, han er 4 år nå. Det er slitsomt, jeg er ensom, har en unge som i løpet av den siste uka har ødelagt både nettbrett og knust ting jeg er glad i. Hater ungen min.

Anonymkode: 228ab...d25

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få være syk i fred... Synes det er forferdelig å måtte ta meg av et (krevende) annet menneske når jeg er nede for telling med for eksempel migrene. Da trenger jeg egentlig å ligge i et mørkt rom i fred til det går over, men jeg må i stedet fikse mat, leke, høre på vræling, osv. med store smerter.

Anonymkode: 186b0...915

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarene deres! Det hjalp litt, håper det hjalp litt for dere og få ut litt frustrasjon også. Sender dere en stor og varm klem ❤️

Anonymkode: 2a5d5...001

• Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sove så mye jeg vil. Alenetid. Alenetid med meg og mannen. Å kunne gjøre ting spontant, feks booke en reise, eller bare møte en venninne på middag i byen. 

Anonymkode: dfaf9...43a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At å komme hjem fra jobb = avslapning.

Være syk i fred.

Dra på butikken/gå kveldstur sammen med samboer.

Kunne hente meg inn når jeg trenger det.

Slippe logistikk og tidsklemma.

Anonymkode: 475c4...78c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alt. Angrer hver dag på at jeg fikk barn, han er 4 år nå. Det er slitsomt, jeg er ensom, har en unge som i løpet av den siste uka har ødelagt både nettbrett og knust ting jeg er glad i. Hater ungen min.

Stakkars unge. Håper dere får hjelp av noe slag (spesielt deg).

Anonymkode: 6ed50...375

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med mitt første barn og selv om barnet er veldig ønsket så gruer jeg meg veldig mye til å miste den store friheten. Jeg vet at det ikke bare er å dra på trening med mannen min uten planlegging (han er min beste treningskamerat) så vi planlegger nå for trening sammen hjemme. Jeg gruer meg til å måtte planlegge mer, ikke kunne være like spontan. Jeg gruer meg til at kjærestetid ikke lenger er en selvfølge å ha. Jeg gruer meg til stressende morgener og stressende ettermiddager. 

Vi prøvde lenge før vi klarte det og var på venteliste til prøverør. Jeg har brukt mye tid på å tenke over hvor bra livet uten barn også ville bli. Men for meg var det viktigste når min beste venninne sa til meg at hun ikke ville vært mindre lykkelig uten barn. Hun elsker virkelig barna sine, så det betydde mye. 

Stay strong! ❤️

Anonymkode: 7d2bc...21e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Men nå har jeg tenåringer, så den slitsomme småbarnstiden er glemt. 

Anonymkode: 9c4c0...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å se mannen. Vi har ca 45 minutter fra han kommer hjem fra jobb til en av oss bruker resten av kvelden på å legge unger. 

Å bruke tid på badet mens jeg tar ansiktsmaske, dusjer og vasker håret, hører på podcast og ligger på varmekablene uten at det står noen på utsiden og lurer på hvor ditten og datten er.

Å jobbe overtid uten dårlig samvittighet.

Sex.

Romsligere økonomi 

Så vet jeg at dette er en periode og at det snart går over - bortsett fra økonomien da. Vi har ikke dårlig råd men det er mer vesentlig færre turer på resturant og utskeielser matmessig sett.

Ble gravid på første forsøk alle gangene men vi var veldig forberedt på at det skulle ta lang tid og snakket også mye om at et liv uten barn ga mange muligheter.

Anonymkode: 40e3b...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner friheten.

Friheten til å være syk i fred, eller bare ha en dårlig dag jeg ikke orker å gjøre noe.

Savner å kunne være spontan, jobbe lenger eller kunne ordne ærend etter jobb. 
Sistnevnte kan jeg jo fortsatt, jeg har jo en partner, men jeg har dårlig samvittighet for at tiden mellom jobb og leggetid er for knapp, så jeg reiser alltid rett hjem. Jeg har også dårlig samvittighet for at jeg noen ganger kommer hjem og bare gleder meg til kl 19 og leggetid.

Anonymkode: 90c94...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner å kunne bare få være syk når jeg er syk, i stedet for å ta vare på to små barn samtidig som jeg føler meg elendig, har feber eller kaster opp. 

Savner spontane turer og opplevelser med mannen min. 

Savner å bestemme selv når jeg skal sove og hvor lenge jeg skal sove! 

Anonymkode: 4ebe5...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stakkars unge. Håper dere får hjelp av noe slag (spesielt deg).

Anonymkode: 6ed50...375

Ingen som vil hjelpe, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...