kineknute Skrevet 11. desember 2022 #1 Skrevet 11. desember 2022 Hei! Jeg har i tre timer vært plaget med skikkelig svie i underlivet… For de som har hatt en UVI før så kan smerten sammenlignes. Det er en så og si konstant stikkende/sviende følelse - men den blir IKKE forverret ved vannlating. Derimot må jeg tisse type hvert tiende minutt.. Gjør ikke noe annet enn å løpe på do.. Er gravid i uke 22. Kan også nevne at selvtest for UVI er helt negativ. Hadde flankesmerter i går, og var redd jeg hadde fått nyrestein igjen. Disse smertene er helt borte i dag. Har vært i kontakt med legevakt, de mener det ikke er akutt. Er forsåvidt enig i det, men det er så himla vondt. Ikke feber, ikke nedsatt allmenntilstand, annet enn smertene. De mente det kunne være blottlagte slimhinner - jeg forstår ikke hvorfor jeg skal ha stor vannlatningstrang av det.. Fikk uansett bare beskjed om å ta kontakt med fastlege i morgen. Noen som har vært borti lignende?
altflyter Skrevet 11. desember 2022 #2 Skrevet 11. desember 2022 Snakk med jordmor/fastlege som følger deg opp i svangerskapet. Fastlegen tar nok en test på urinen din i morgen. Det haster ikke så mye at det ikke kan vente til i morgen, men du skal være forsiktig med uvi i svangerskapet. Er det lenge siden forrige svangerskapskontroll?
kineknute Skrevet 11. desember 2022 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2022 altflyter skrev (3 minutter siden): Snakk med jordmor/fastlege som følger deg opp i svangerskapet. Fastlegen tar nok en test på urinen din i morgen. Det haster ikke så mye at det ikke kan vente til i morgen, men du skal være forsiktig med uvi i svangerskapet. Er det lenge siden forrige svangerskapskontroll? Takk for raskt svar! Tre uker siden forrige kontroll, skal til jordmor igjen på onsdag. Det er helt OK om fastlege ønsker å sjekke urinen i morgen, men jeg tviler på at det blir noe utslag - ettersom selvtestene er helt negative, og symptomene ikke forverres ved vannlating… Men det kan jo også hende at gravide opplever UVI på en annen måte!
altflyter Skrevet 11. desember 2022 #4 Skrevet 11. desember 2022 kineknute skrev (2 timer siden): Takk for raskt svar! Tre uker siden forrige kontroll, skal til jordmor igjen på onsdag. Det er helt OK om fastlege ønsker å sjekke urinen i morgen, men jeg tviler på at det blir noe utslag - ettersom selvtestene er helt negative, og symptomene ikke forverres ved vannlating… Men det kan jo også hende at gravide opplever UVI på en annen måte! Det stemmer. Man kan til og med ha uvi fullstendig uten symptomer, så ikke ta utgangspunkt i hvordan du er vant til at det kjennes. Jeg ville gjort klar og tatt med en urinprøve før du drar til legen i morgen. De tar det veldig på alvor hos gravide. masse lykke til❤️
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 Har du tatt test for kjønnssykdommer i svangerskapet? Kan være lurt for sikkerhetsskyld, det kan være alvorlig dersom gravide får det. Anonymkode: ad3f7...821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå