Gå til innhold

Frustrert over alt for dyr strøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er jeg som mange andre her i landet veldig frustrert over dyr strøm. Det er for søren midt på vinteren nå og iskaldt ute. Jeg nekter å fryse når det er -9 som føles som -14 ute. !

Her er vannmagasinene mer enn fulle nok iallefall. For her regnet det omtrent i hele sommer faktisk.Og nå er det bra med snø ute.

Hos oss er det ingen elbil eller elsykkel som lades, heller ikke noe vannbåren varme i alle gulv,og kun varmekabler på ett gulv.

At strømmen sendes til utlandet eller hva de gjør, skal da ikke gå utvover oss som tross alt bor her.

Anonymkode: 9735c...39c

• Liker 10
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle som ikke er totalt ignorante eller idioter i dette landet bør allerede ha skjønt at h og ap må stoppes 

Anonymkode: 602b3...97d

• Liker 12
Skrevet

Fasinerende at mange fremdeles ikke skjønner hvordan markedet fungerer. Dette handler ikke primært om norsk politikk, men om internasjonale samfunnsforhold, og at man må regulere forbruket så det er nok strøm til alle HELE vinteren. Hadde strømmen kostet 0 øre kwh hadde alt vært tømt før nyttår. Og er det tomt så er det tomt. For øvrig kan du helt sikkert spare mer, jeg har flere døgn med kun 7-9kwh forbruk, men så må jeg heller ikke ta en varm dusj hver dag, valse innendørs i t-skjorte eller ha langtidskokt mat hver dag. 

Anonymkode: d3e4c...afe

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fasinerende at mange fremdeles ikke skjønner hvordan markedet fungerer. Dette handler ikke primært om norsk politikk, men om internasjonale samfunnsforhold, og at man må regulere forbruket så det er nok strøm til alle HELE vinteren. Hadde strømmen kostet 0 øre kwh hadde alt vært tømt før nyttår. Og er det tomt så er det tomt. For øvrig kan du helt sikkert spare mer, jeg har flere døgn med kun 7-9kwh forbruk, men så må jeg heller ikke ta en varm dusj hver dag, valse innendørs i t-skjorte eller ha langtidskokt mat hver dag. 

Det er da vel ingen som sier at strømmen skal være gratis. Det er en viss forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hele hodet. 

Jeg ligger på ca 5-6 kwt pr dag og jeg syns det er forferdelig med strømprisen nå. Jeg kan sikkert spare inn enda mer jeg også, men litt varme må jeg ha. Det er i underkant av 20 grader inne nå og kaldere enn det kan jeg ikke ha det, kroppen stivner helt. 

Jeg syns det er helt forferdelig at det skal være nødvendig å fryse for å slippe å betale en måndeslønn i strøm. 

Her er vi to personer, jeg dusjer en gang i uka og når vi lager middag så bruker vi en plate av gangen, så det går litt tregt å lage middag - og noen ganger er den ene retten blitt kald før vi har fått laget den andre retten og alt annet er litt pisselunkent når sausen er ferdig. 

Og sånn går no dagan! 

Og de med millionlønn som bestemmer at "de fleste klarer seg bra" driter i folk som ikke har råd til en strømregning på 3000,- kroner pr mnd. (Og nå vet jeg at flere har strømregninger på opp mot 10 000,- kroner fordi de er flere personer i familien enn meg og tenåringen min).

Anonymkode: d93ec...b33

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Alle som ikke er totalt ignorante eller idioter i dette landet bør allerede ha skjønt at h og ap må stoppes 

Anonymkode: 602b3...97d

Jeg er bare redd for alle idiotene som skal stemme på Høyre igjen, fordi Erna var "så flink" under pandemien. Med Erna og Co. blir det ikke noe bedre og for mange så blir det enda verre. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi kan stoppe eksporten når vi har for lte produksjon til oss selv.

• Liker 8
Skrevet

Bare vent, snart kommer politikerne til å gjøre det samme med vann som de gjorde med strøm.

Det kommer til å å lages rør som frakter norsk vann til Europa. Så når det er tørke i spania vil nordmenn måtte betale europeiske priser for vannet.

Anonymkode: 8fe4c...3e4

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Markedet, dvs. djevelens verk!

Anonymkode: 3e9a6...61d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er bare redd for alle idiotene som skal stemme på Høyre igjen, fordi Erna var "så flink" under pandemien. Med Erna og Co. blir det ikke noe bedre og for mange så blir det enda verre. 

Helt riktig! Erna er globalist på sin hals, og tjener kun kapitalismen. 

Anonymkode: 3e9a6...61d

• Liker 9
Skrevet
PetterKanin skrev (18 minutter siden):

Vi kan stoppe eksporten når vi har for lte produksjon til oss selv.

Nei vi bør beholde alt vi har selv, alltid. Alle land bør jo gjøre det på alt de har av resurser.
Så får det heller være at det blir tomt for mye annet vi trenger av matvarer og andre praktiske ting i hverdagen siden ingen bør dele noe. Men vi har iallefall billig strøm👌🏻

Anonymkode: 8d9b6...991

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei vi bør beholde alt vi har selv, alltid. Alle land bør jo gjøre det på alt de har av resurser.
Så får det heller være at det blir tomt for mye annet vi trenger av matvarer og andre praktiske ting i hverdagen siden ingen bør dele noe. Men vi har iallefall billig strøm👌🏻

Vi bør først sikre oss selv. Andre nasjoner har valgt å kutte energiproduksjon, det er ikke vått ansvar. Vi står heller ikke først i køen for andres ressurser om du trodde det.

Anonymkode: a4945...c72

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hittil i Desember har jeg brukt 29 kWh og jeg fryser. Har ikke råd til å bruke varmekablene i gangen som er på 10 kvm. Aner ikke hvor mye kWh 10 kvm kabler vil bruke i døgnet. Noen som vet ca? De kablene kunne fint varmet opp veldig bra her jeg bor.

Anonymkode: d65e5...0f4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så utrolig tåpelig kommentar, hvilket land i verden er det som sender ressurser de selv trenger til utlandet mens egen befolkning ikke får? Det vil jeg gjerne vite.

Anonymkode: 77298...1e9

• Liker 6
Skrevet

Så utrolig tåpelig kommentar, hvilket land i verden er det som sender ressurser de selv trenger til utlandet mens egen befolkning ikke får? Det vil jeg gjerne vite.

Får ikke det norske folk tilgang på strøm?

Anonymkode: 0da67...b58

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Får ikke det norske folk tilgang på strøm?

Anonymkode: 0da67...b58

Ikke når den prises slik den gjøres nå, nei.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi bør først sikre oss selv. Andre nasjoner har valgt å kutte energiproduksjon, det er ikke vått ansvar. Vi står heller ikke først i køen for andres ressurser om du trodde det.

Anonymkode: a4945...c72

Strøm kan ikke lagres, og handel er komplekst, men skjønner at dette for mange ikke handler om annet enn høy strømpris de mener Arbeiderpartiet er skyld i 🙃 Se hva som skjer i verden! 

• Liker 8
Skrevet

Strøm kan ikke lagres, og handel er komplekst, men skjønner at dette for mange ikke handler om annet enn høy strømpris de mener Arbeiderpartiet er skyld i 🙃 Se hva som skjer i verden! 

Det er ikke Arbeiderpartiet alene som har fått oss hit vi er i dag nei, de fikk god hjelp av Høyre. Som tydeligvis rundt 30% av befolkningen ønsker tilbake. Det er bare latterlig, men ingenting sjokkerer meg lenger..

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vannkraft kan lagres. Det er fortsatt kapasitet til å lagre mer vann i magasinene.

Handel er for øvrig ikke særlig komplekst. Da har man gått inn for å komplisere det. 

Endret av PetterKanin
  • Liker 5
Skrevet

Godt over 7 kr pr kw i morgen.

Anonymkode: 318eb...4d6

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Godt over 7 kr pr kw i morgen.

Anonymkode: 318eb...4d6

Jepp. Dropp varm middag i morgen.

image.thumb.png.a3253c841951eae7cb9fc547b8995d4c.png

Anonymkode: def20...4d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...