Gå til innhold

Hvordan mate flaskebabyer uten å bli sliten i skuldre og rygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er tungt. Baby er 10 uker, så kan ikke sitte selv. Har forsøkt ulike stoler, sofa, støtte inntil armlenet, puter, forsøkt ammepute. 

Anonymkode: 64221...d03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne er fantastisk. Barber ligger bra aldri blitt sliten av å gi flaske:)

Screenshot_20221211-120916.jpg

Skrevet

Vi hadde bare en pute under armen som vi støttet armen med babyen på 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Syns det er tungt. Baby er 10 uker, så kan ikke sitte selv. Har forsøkt ulike stoler, sofa, støtte inntil armlenet, puter, forsøkt ammepute. 

Anonymkode: 64221...d03

Venninnen min måtte gi flaske imens babyen lå på ryggen, eneste måten babyen spiste på. Fungerte supert 👌🏼

Anonymkode: dbfa3...7bd

Skrevet

Hadde armen med babyens hode på lent på armlenet på sofaen. Skal kjøpe stressless til neste gang.

Støtter det over, hvis baby ikke spiser: legg han flatt 

Anonymkode: bad3f...548

• Liker 1
Skrevet

Jeg har han på armen (ganske likt som når vi ammet).

Da han var mindre kunne han ligge med hodet på lårene mine (opp mot knærne) og føttene mot magen min, så støttet jeg under mine knær med en pute så han ikke lå helt flatt. Nå sparker han så mye at det orker jeg ikke, men om du har en rolig baby kan jo det gå.

Anonymkode: 8d6c9...0f2

Skrevet

Noen ganger avlaster jeg ved å legge han på en pute, i slags liggende/sittende posisjon. Altså ikke oppå meg. Det fungerer når jeg kjenner at jeg trenger en runde med avlastning :) Også oppå fanget, med beina litt opp fra gulvet. 

Anonymkode: fd503...458

Skrevet

Jeg ble anbefalt av fysioterapeuten på helsestasjonen å mate i vippestol mens jeg satt foran. 
På den måten fikk vi også bedre øyekontakt :) 

Anonymkode: e509c...8e9

Skrevet

Som regel satt jeg med baby i armene med hodepinen litt opp, og beina ned på låret. Ble jeg sliten kilte jeg en pute under ermene mellom meg og ermlenet på stolen, eller så kunne jeg også sette kneet oppunder som en støtte for armen om jeg ikke var hjemme. En må prøve å finne ut det som funker best for seg og baby, prøv deg frem med ulike stillinger og måter.

Anonymkode: 0ab39...807

Skrevet

I newbornsetet til Tripp trapp-stolen.

Anonymkode: d482b...2da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...