AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #1 Skrevet 11. desember 2022 Barnet er 1,5 år neste høst, starter i barnehage i august, angående klær lurer jeg på om dette vil holde av type klær. Isteden for å kjøpe masse tights, joggebukser, vanlige gensere i bomull osv i tillegg til ull og mellomlag lurer jeg på om det holder at jeg eks kjøper: 7 ullbodyer og 7 longs en for her dag To fleecjakker og to flecebukser En ulljakke og en ulljoggebukse etc. Vil dette kunne holde av vanlige klær til innebruk og mellomlag? Trenger jeg egentlig masse annet? Ser for meg at dette er mest praktisk og at barnet alikevel kun kommer til å gå i dette om høsten, vinter og ut på vårsesongen. Anonymkode: 0f159...451
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #2 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Barnet er 1,5 år neste høst, starter i barnehage i august, angående klær lurer jeg på om dette vil holde av type klær. Isteden for å kjøpe masse tights, joggebukser, vanlige gensere i bomull osv i tillegg til ull og mellomlag lurer jeg på om det holder at jeg eks kjøper: 7 ullbodyer og 7 longs en for her dag To fleecjakker og to flecebukser En ulljakke og en ulljoggebukse etc. Vil dette kunne holde av vanlige klær til innebruk og mellomlag? Trenger jeg egentlig masse annet? Ser for meg at dette er mest praktisk og at barnet alikevel kun kommer til å gå i dette om høsten, vinter og ut på vårsesongen. Anonymkode: 0f159...451 Hvor er klærene? Dette er undertøy og yttertøy? Vi har en drøss med billige joggedresser. Deilig og myke å bevege seg i og ikke minst ikke så farlig om de blir skitne. Ullundertøyet har vi under og det kan fort holde et par dager og kun skifte genser og bukse i stedet. Anonymkode: 6b67c...f20 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #3 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor er klærene? Dette er undertøy og yttertøy? Vi har en drøss med billige joggedresser. Deilig og myke å bevege seg i og ikke minst ikke så farlig om de blir skitne. Ullundertøyet har vi under og det kan fort holde et par dager og kun skifte genser og bukse i stedet. Anonymkode: 6b67c...f20 Så da skifter dere fra bomull til fleece når dere går ut? Fleece er jo mellomlag og mange i barnehagen går i bare longs inne uansett, fleecebukse kan jo brukes som vanlig bukse også isteden for bomull, de er også myke og varme om vinteren. Anonymkode: 0f159...451 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #4 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor er klærene? Dette er undertøy og yttertøy? Vi har en drøss med billige joggedresser. Deilig og myke å bevege seg i og ikke minst ikke så farlig om de blir skitne. Ullundertøyet har vi under og det kan fort holde et par dager og kun skifte genser og bukse i stedet. Anonymkode: 6b67c...f20 Tenker fleecjakker over ullundertøyet eller en tynn ulljakke over, ev sett i fleece isteden. Anonymkode: 0f159...451 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Barnet er 1,5 år neste høst, starter i barnehage i august, angående klær lurer jeg på om dette vil holde av type klær. Isteden for å kjøpe masse tights, joggebukser, vanlige gensere i bomull osv i tillegg til ull og mellomlag lurer jeg på om det holder at jeg eks kjøper: 7 ullbodyer og 7 longs en for her dag To fleecjakker og to flecebukser En ulljakke og en ulljoggebukse etc. Vil dette kunne holde av vanlige klær til innebruk og mellomlag? Trenger jeg egentlig masse annet? Ser for meg at dette er mest praktisk og at barnet alikevel kun kommer til å gå i dette om høsten, vinter og ut på vårsesongen. Anonymkode: 0f159...451 Høres fint ut. Jeg har brukt mest ull og nesten bare det på barna. Men det kan være greit med noe tøy i bomull også, til milde dager og til dager med sykdom. Kjedelig å håndvaske oppkast ut av ulltøy. Snakker av erfaring. Greit å ha noe klær som skiftetøy i bhg også, der har jeg hatt både ull og bomull. Anonymkode: e1b5e...183 5 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #6 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvor er klærene? Dette er undertøy og yttertøy? Vi har en drøss med billige joggedresser. Deilig og myke å bevege seg i og ikke minst ikke så farlig om de blir skitne. Ullundertøyet har vi under og det kan fort holde et par dager og kun skifte genser og bukse i stedet. Anonymkode: 6b67c...f20 Blir ikke det veldig varmt med to lag klær på inne? Anonymkode: d45c6...3ec
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #7 Skrevet 11. desember 2022 Hørtes lite ut synes jeg Anonymkode: 9f66e...c93 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #8 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hørtes lite ut synes jeg Anonymkode: 9f66e...c93 Hva mangler til hvilken anledninger tenker du? Anonymkode: 0f159...451
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #9 Skrevet 11. desember 2022 Regner med at du mener at dette er klær som er ment til å brukes i bhg og at du har andre klær til hjemmebruk. Da høres dette greit ut til å begynne med, du får kjøpe mer av noe hvis du ser at det trengs. Anonymkode: cc264...a8b 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #10 Skrevet 11. desember 2022 Høres forsåvidt greit ut, men selv synes jeg det er greit å kjøpe noe ekstra litt finere klær til bursdager/besøk i anledning hjemme. Også må du huske at det kan være lurt å ha 2-3 skift liggende i bhg til en hver tid. I tilfelle de blir våte/søler/bæsjer/tisser igjennom, så er det greit å ha ekstra skift. Og da kan fort 7 av hvert bli lite om du tenker at det holder i en uke (se bort i fra at du får vasket det i mellom da). Min unge på 2 år bruker flere enn 7 skift i uka iallefall. Anonymkode: af209...daf 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #11 Skrevet 11. desember 2022 Hvis du mener at dette er total mengde klær til barnet som passer til enhver tid, så er svaret at det er altfor lite. Du må ha minst to skift i barnehagen, i tillegg til at du må ta høyde for at du ikke rekker å vaske klær, at barnet blir sykt, at bleia lekker osv.... Hørtes veldig lite og stusselig ut.... Anonymkode: 49b0f...720 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #12 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir ikke det veldig varmt med to lag klær på inne? Anonymkode: d45c6...3ec Nei på ingen måte. Man løper da normalt sett ikke rundt i undertøyet inne? Ullundertøy og en bomullsbukse er greit inne. Kan hive av genseren dersom varmt. Fleece utenpå dette igjen selvsagt. Og så heller justere med yttertøyet. Om varmt nok så trenger en ikke fleece under yttertøyet. det er ingen barn i vår barnehage som blir levert i ullundertøy og ikke noe annet. Anonymkode: 6b67c...f20 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #13 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så da skifter dere fra bomull til fleece når dere går ut? Fleece er jo mellomlag og mange i barnehagen går i bare longs inne uansett, fleecebukse kan jo brukes som vanlig bukse også isteden for bomull, de er også myke og varme om vinteren. Anonymkode: 0f159...451 Nei det tas på et ekstra lag om nødvendig og kaldt. Og så et tilpasset yttertøy. Fleece er for varmt inne. Kun to lag er for kaldt ute med mindre en har veldig tykk dress. Men det er vanskelig å bevege seg i tykke dresser. Det er bedre med lag en kan justere. Anonymkode: 6b67c...f20
minister-mio Skrevet 11. desember 2022 #14 Skrevet 11. desember 2022 Skal barnet ha på det der i august? Hva slags klima er det der du bor? 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #15 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nei på ingen måte. Man løper da normalt sett ikke rundt i undertøyet inne? Ullundertøy og en bomullsbukse er greit inne. Kan hive av genseren dersom varmt. Fleece utenpå dette igjen selvsagt. Og så heller justere med yttertøyet. Om varmt nok så trenger en ikke fleece under yttertøyet. det er ingen barn i vår barnehage som blir levert i ullundertøy og ikke noe annet. Anonymkode: 6b67c...f20 Blir det ikke klumpete med ull longs, joggebukse, fleecebukse og så vinterdress? Anonymkode: 0f159...451 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #16 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nei på ingen måte. Man løper da normalt sett ikke rundt i undertøyet inne? Ullundertøy og en bomullsbukse er greit inne. Kan hive av genseren dersom varmt. Fleece utenpå dette igjen selvsagt. Og så heller justere med yttertøyet. Om varmt nok så trenger en ikke fleece under yttertøyet. det er ingen barn i vår barnehage som blir levert i ullundertøy og ikke noe annet. Anonymkode: 6b67c...f20 Trodde det var trelags-prinsippet som gjaldt jeg, ikke fire lag? Anonymkode: 0f159...451
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #17 Skrevet 11. desember 2022 Altså, i august kan det være dødsvarmt og stålende sol. Da trenger faktisk barna sommerklær. Og frem til det begynner å bli kaldt må de nesten ha vanlige bomullsklær. Anonymkode: 7d9e3...9b1 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #18 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså, i august kan det være dødsvarmt og stålende sol. Da trenger faktisk barna sommerklær. Og frem til det begynner å bli kaldt må de nesten ha vanlige bomullsklær. Anonymkode: 7d9e3...9b1 Ja, men er dette passende til vintersesongen da? Har andre tilpassede klær når det er varmere. Anonymkode: 0f159...451
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #19 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men er dette passende til vintersesongen da? Har andre tilpassede klær når det er varmere. Anonymkode: 0f159...451 Ja, det høres fint ut for vinteren. Men med et så lite barn ville jeg nok hatt noen flere ullsett, 7 kan bli litt lite. Det skal helst ligge 2 skift i skifteskuffen. Anonymkode: 7d9e3...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #20 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor er klærene? Dette er undertøy og yttertøy? Vi har en drøss med billige joggedresser. Deilig og myke å bevege seg i og ikke minst ikke så farlig om de blir skitne. Ullundertøyet har vi under og det kan fort holde et par dager og kun skifte genser og bukse i stedet. Anonymkode: 6b67c...f20 Så klumpete du kler ungen. Beklager, men dette er du ikke så god til... Anonymkode: 2892b...7e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå