Gå til innhold

Voksne som «forlanger» bestemte julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

I familien er det enkelte damer som er langt over snittet opptatt av hus, hjem og interiør som nå pålegger 80:år gamle bestemor og svigermor å kjøpe kjempedyre ting i julegave. Hun fortalte dette selv og jeg fikk inntrykk av at hun syntes det var både kostbart og stressende å få tak i akkurat de riktige koppene, glassene etc. Jeg synes dette er frekt gjort, spesielt i en tid hvor mange sliter med strømregningene og andre ting 😢

Anonymkode: 751ec...2ae

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at en ønskeliste er nettop det, ØNSKEliste, ikke noe man kan kreve. Vil de ikke ha noe annet enn det de «krever» så får de heller klare seg uten noen gaver 

Anonymkode: 6da82...792

• Liker 6
Skrevet

Ja det er frekt. Har en kollega som er en godt voksen dame, og hun snakker mye om at hun må ha skikkelige julegaver. Da er det snakk om spesielle kles- og skomerker, dyre design og interiørting. Ellers blir hun sur sier hun selv. Hva feiler det folk?! 

Anonymkode: 98758...54f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det er frekt. Har en kollega som er en godt voksen dame, og hun snakker mye om at hun må ha skikkelige julegaver. Da er det snakk om spesielle kles- og skomerker, dyre design og interiørting. Ellers blir hun sur sier hun selv. Hva feiler det folk?! 

Haha. Da hadde jeg gitt en simpel topp fra cubus eller noe bare for å pirke på primadonnaen 

Anonymkode: 6da82...792

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det er frekt. Jeg har en slektning som skal gifte seg til neste år, og der også er det snakk om dyre ting på ønskelisten.

Jeg synes ikke folk skal kreve spesifikke ting eller merker fra andre og ihvertfall ikke når de kjøper ting fra Sparkjøp til andre selv. (Stikk til slektningen min)😅

Anonymkode: 955ed...40f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Auda. Da hadde det ikke blitt noen gave om hun var min slektning. Skal hun bli sur uansett, kan hun like gjerne bli sur for manglende gave som for en «for dårlig» en. 

Skrevet

Misforstår hun konseptet med ønskeliste, eller har mottaker en reell forventning? Sistnevnte er frekt. 

Anonymkode: 7721e...d57

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

I familien er det enkelte damer som er langt over snittet opptatt av hus, hjem og interiør som nå pålegger 80:år gamle bestemor og svigermor å kjøpe kjempedyre ting i julegave. Hun fortalte dette selv og jeg fikk inntrykk av at hun syntes det var både kostbart og stressende å få tak i akkurat de riktige koppene, glassene etc. Jeg synes dette er frekt gjort, spesielt i en tid hvor mange sliter med strømregningene og andre ting 😢

Anonymkode: 751ec...2ae

Syns det er greit med gaveliste da vi har mange å kjøpe til og ikke lett å vite hva alle vil ha.

MEN å forlange dyre ting er ikke ok!

Gi de penger etter det de har råd til å si i år har du ikke mer så får de spare og kjøpe det selv!

Har handlet noen gaver for noen før. Måtte være spesifikk den og den typen og merket og fargen osv. På barna som ikke vet hva de ønskey seg engang og ikke betydde noe. Lekene skulle ikke være fargerike og gøye som barna selv ville ha. Skulle være rosa og lilla så det kunne være på pynt.. Slitsomt!

Anonymkode: 8038e...c95

Skrevet

Kanskje bestemor mistolket ønsket? Jeg har spurt mine voksne søsken hva de ønsker seg til jul og to av de fire har svart. Ene søsteren min ønsket seg vinglass til 700kr stk🤪 Men det er jo et ønske. Bare fordi jeg vet hva hun ønsker seg så betyr ikke det at hun faktisk får det. Det kan jo være slik med bestemor også? 

Anonymkode: 16fc3...276

• Liker 1
Skrevet

Uff syns sånt er så trist å høre. Syns eldre skal ha det koselig i jula, ikke økonomisk stress. Fittefolk som krever og krever

Anonymkode: 51934...efa

• Nyttig 1
Skrevet

Har en slik svigerinne, vil ha dyre interiørting. Har sluttet å spør hva hun ønsker til jul, alt blir byttet likevel fordi hun har ombestemt seg eller samler på noe annet. Har egentlig lyst til å foreslå at vi kutter ut å kjøpe julegaver til hverandre, et kort holder i massevis. 

Anonymkode: 19aeb...2ee

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takknemlighet er visst et ord som mangler i deres vokabular ? Er man så opptatt av dyre eksklusive ting så kjøper man da dette selv 🤔 ?  Men forundrer meg ikke at noen folk faktisk ER slik. Vi lever i et materialistisk samfunn hvor penger og status betyr absolutt alt . 

Skrevet

Ekkelt. Spyr.

Anonymkode: 53b4a...688

Skrevet

Hva mener du med krever? Har de sagt «vi SKAL ha dette?» 

Eller svart på «hva ønsker du deg til jul?»

Anonymkode: e6d23...798

Skrevet

Jeg synes dette er håpløs oppførsel fra voksne som gjerne har egen inntekt. Hadde min mor eller svigermor spurt om ønsker,hadde jeg svart noe nøkternt av typen vinflaske, eller ulltrøye elleri hvertfall noe hvor de kan velge prisnivå SELV. Frekke folk. 
stakkars gamle som føler press om å kjøpe Le Creuset eller champisglass til 800,- per stykk 🤨

Skrevet

Det må da være helt greit å ønske seg ting fra spesifikke merker? Jeg ønsker meg feks middagstallerkener fra en spesiell serie fra Royal Copenhagen. Jeg har fire tallerkener fra denne serien fra før, og ønsker flere. Hele poenget blir jo borte hvis folk da drar på Nille og kjøper noen billige (men sikkert fine) middagstallerkener istedenfor, fordi de jeg ønsket meg var for dyre. Jeg trenger tross alt ikke mange forskjellige middagstallerkener, jeg ønsker å ha kun en serie. og jeg stoler jo på at folk selv vet hvilket budsjett de har på julegaver, og at de kjøper ting i den prisklassen de har råd til. Det er bare et ønske, ikke et krav.

Anonymkode: 4a2c0...ae8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...