Gå til innhold

Noen her som har vært i Georgia?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonobilis
Skrevet

Noen her som har vært i Georgia og kan si litt om deres opplevelse av å være turist i landet, gjøremål, prisnivå, dager man trenger etc.?

Skrevet

Min kollega har vært der. Hun elsket det!

Ikke dyrt. 

Anonymkode: e66f4...ebb

Skrevet

Vi hadde booket en tur dit som ble kansellert av covid. Jeg hadde lagt masse planer, booket hotell i ulike byer, leiebil osv osv, men så kom kansellasjonen. Nå føler jeg nesten at jeg har vært der, på grunn av alt jeg har lest og konkrete ting jeg har planlagt :P

Anonymkode: 5deca...e7a

Gjest Linny111
Skrevet

Ja, hadde hørt utrolig mye fint. Jeg synes det var… sånn passe 😅 Jeg følte at det var umulig å komme skikkelig i kontakt med lokalbefolkningen, barene var fulle av turister som var ekstremt opptatt av de lave prisene mens lokalbefolkningen ikke hadde råd til å dra ut på byen.

Det var også vanskelig å komme seg rundt selv i Tbilisi til fots. Det var mange store veier med folk som kjørte veldig fort. Om man tok taxi eller leide sjåfør, var det ikke bilbelte i baksetet og folk kjørte ekstremt fort. Det var litt ubehagelig.

MEN ekstremt god mat og vin, nydelig arkitektur og natur og svært lave priser. Utenom trafikken følte jeg at det var veldig trygt. Jeg har en venn fra Georgia som er en av de hyggeligste jeg kjenner, så det er absolutt et fint sted. Skulle gjerne dratt tilbake og sett mer.

Jo, også valgte vi et dårlig overnattingssted. Det hadde kanskje litt å si.

Skrevet

I år kunne jeg ikke av div. private grunner, men neste år skal jeg på en gruppetur med Hans W Steinfeldt som "reiseleder".            Dyrt, men så absolutt verdt det.  Tenk å sitte på en pub i Tiblitsi å drikke billig øl å diskutere politisk historie med selveste Hans W.

Anonymkode: 7e62d...03a

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
  • 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 20.40):

Hans W Steinfeldt

jøss! At han fungerer som reiseleder visste jeg ikke. 

Søkte nettopp her inne på KG etter "Georgia" fordi jeg ville si noe om alfabetet deres. Det ser jo ut som kunst! Veldig vakkert. 

Og nå har jeg i tillegg funnet mitt neste reiseselskap!  

😃

Anonymkode: fb82e...27f

AnonymBruker
Skrevet

Staten eller landet?

Anonymkode: 96cfe...9cf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Landet :- ) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

jøss! At han fungerer som reiseleder visste jeg ikke. 

Søkte nettopp her inne på KG etter "Georgia" fordi jeg ville si noe om alfabetet deres. Det ser jo ut som kunst! Veldig vakkert. 

Og nå har jeg i tillegg funnet mitt neste reiseselskap!  

😃

Tja... "reiseleder", det er jo med en vanlig reiseleder.  Han er mer som fagperson på landet. Gå inn på "Fotefar.no", de har flere experter.... kjendiser og "ex-kjendiser" som er med på reisene som er med på div. temareiser. Jeg har reist med de før, anbefales. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er TS med ny konto og vil bare oppdatere tråden med info om at jeg nå har vært i Georgia, og det er kanskje mitt favorittland av alle 38 jeg har vært i.

Anonymkode: 4d2cf...dd2

• Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 20.40):

I år kunne jeg ikke av div. private grunner, men neste år skal jeg på en gruppetur med Hans W Steinfeldt som "reiseleder".            Dyrt, men så absolutt verdt det.  Tenk å sitte på en pub i Tiblitsi å drikke billig øl å diskutere politisk historie med selveste Hans W.

Det tror jeg blir fantastisk! Har vært på foredrag med ham en gang, og wow!!! Superdyktig!

Anonymkode: ae3fe...e4c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har reist med de før, anbefales. 

skal jeg ta sjansen på å reise med dem? Jeg er single, barnløs, midt i 40åra og avhengig av å trene hver dag 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

skal jeg ta sjansen på å reise med dem? Jeg er single, barnløs, midt i 40åra og avhengig av å trene hver dag 🙂

Ja, hvorfor ikke ? Vet ikke hvordan det er med treningsfasiliteter på hotellene, men de bruker jo ha bra hoteller. Gå inn på hjemmesiden deres, eller ta en tlf.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Åhh en av mine drømmedestinasjoner er georgia! Vakker natur og kultur! Billig og fint. 

Anonymkode: 31222...b45

• Nyttig 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 10.16):

Jeg er TS med ny konto og vil bare oppdatere tråden med info om at jeg nå har vært i Georgia, og det er kanskje mitt favorittland av alle 38 jeg har vært i.

Så spennende!. Vurderer Georgia neste ferie. 😍

Reiste du rundt? 
Vi tenker Tblisi - Batumi - Tblisi på 1 uke. 

Hvilke anbefalinger har du? 😀🙏🏼

Severdigheter, restauranter, steder…osv…☺️

Annonse
Skrevet

Er det god mat der? :)

Anonymkode: 79f12...86c

Gjest Linny111
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Er det god mat der? :)

Anonymkode: 79f12...86c

Kjempegod!!

Skrevet (endret)

For å være ærlig har jeg aldri tenkt på landet som et reisemål, måtte google det og det ser jo helt nydelig ut! Så nå står det definitivt på listen min :) ikke så lang flytur heller😅 Hvordan er det å reise dit med barn?

Endret av Tjoheiii
Skrevet
Thomasine skrev (På 27.8.2023 den 1.41):

Så spennende!. Vurderer Georgia neste ferie. 😍

Reiste du rundt? 
Vi tenker Tblisi - Batumi - Tblisi på 1 uke. 

Hvilke anbefalinger har du? 😀🙏🏼

Severdigheter, restauranter, steder…osv…☺️

Kast for guds skyld ikke bort tid i Batumi på en så kort tut. Det er en trist østblokk-kystby full av russere som gjemmer seg for krigstjeneste. Vil mye heller anbefale Kutaisi. 1 uke er litt lite, men jeg ville tenkt 4 dager i Tbilisi inkl. dagstur til Sighnaghi/Khaketi og evt Gori eller en organisert heldagstur. 2 dager i Kutaisi og området rundt. Turer til ulike vingårder er et must. Vi reiste rundt i 3 ulike nasjonalparker i tillegg, men hadde god tid.

• Liker 1
Skrevet
Tjoheiii skrev (8 timer siden):

For å være ærlig har jeg aldri tenkt på landet som et reisemål, måtte google det og det ser jo helt nydelig ut! Så nå står det definitivt på listen min :) ikke så lang flytur heller😅 Hvordan er det å reise dit med barn?

Tror det er kjedelig med barn. Egentlig ingen barneaktiviteter, veldig utrygt trafikkmiljø, løshunder med potensielt rabies, og det meste av kultur inneholder alkohol. Georgia er perfekt reisemål for voksne par eller backpackere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...