Gå til innhold

Fjernkontroll til Arvani Ergosound lydplanke

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt brukt en Arvani lydplanke med subwoofer, men av plasshensyn må planken stå bak TV-en. Dermed når ikke fjernkontrollen fra sofa. Litt tungvint å måtte gå bak TV-en for å regulere lyden.
Er det noen glupinger som vet om det finnes en "duppeditt" som gjør at fjernkontrollen når planken slik oppsettet er.

Selvsagt kan jeg plassere planken på gulvet foran TV eller henge TV og planke på veggen, men det blir noe vanskelig å få til uten å ommøblere.

Subwooferen er trådløs og lydtilkoblingen til TV er optisk om det har noe å si.

Takknemlig for gode råd 😊

Endret av 911
Rettet feil info.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis lydplanken har HDMI tilkobling og tv har en HDMI kontakt som det står ARC på så kan du styre lydstyrken med fjernkontrollen til tv.

Anonymkode: dee19...333

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis lydplanken har HDMI tilkobling og tv har en HDMI kontakt som det står ARC på så kan du styre lydstyrken med fjernkontrollen til tv.

Tusen takk for superraskt svar AB. TV-en har HDMI/ARC utgang men planken,TA2021, har dessverre bare RCA og optisk inngang. I tillegg en slags DVI-kontakt som det står Service på.

Endret av 911
Skrevet

Det er vel en TA2012 og ikke TA2021?, da er det en modell som er 10 år gammel og kanskje ikke så rart at den ikke har HDMI.

Eneste muligheten da blir vel å flytte den hvis du ikke er komfortabel med å skru ut IR sensoren og bruke loddebolt for å forlenge ledningen sånn at den kan plasseres foran tv, planken burde uansett ikke stå bak tv fordi veldig mye av lyden forsvinner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er vel en TA2012 og ikke TA2021?, da er det en modell som er 10 år gammel og kanskje ikke så rart at den ikke har HDMI.

Eneste muligheten da blir vel å flytte den hvis du ikke er komfortabel med å skru ut IR sensoren og bruke loddebolt for å forlenge ledningen sånn at den kan plasseres foran tv, planken burde uansett ikke stå bak tv fordi veldig mye av lyden forsvinner.

Du har helt rett AB333. Dette er en TA2012. Min feil. Jeg hadde jo et håp om at dette lot seg løse, men nå vet jeg hva jeg har å forholde meg til. Tusen takk AB333 👍. Kunnskapsrike folk her inne og jeg setter stor pris på hjelpen jeg har fått. Da er det å gå i gang med litt ommøblering 😁. En mulighet er å henge TV og eventuelt planke på veggen.

Skrevet

Et alternativ som kan testes er å legge en fiberoptisk tråd fra mottakeren på planken, og frem til et sted du kan treffe den med fjernkontrollen. 

Skrevet
Oppgitt78 skrev (18 timer siden):

Et alternativ som kan testes er å legge en fiberoptisk tråd fra mottakeren på planken, og frem til et sted du kan treffe den med fjernkontrollen. 

Fantastisk ide 🥰 Dette må prøves. Tusen takk for en glup ide.

Skrevet
911 skrev (26 minutter siden):

Fantastisk ide 🥰 Dette må prøves. Tusen takk for en glup ide.

👍

Lykke til. 😊

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...