Gå til innhold

si i fra til mor?

Gjest Gjest_Dagoberta_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Dagoberta_*
Skrevet

Du hører om en ungdom som har begynt med stoff. Han er 21 år og flyttet på hybel. Mor aner ingenting. Han gjør ikke på noe, sier han ikke får lælingeplass osv.

Dette har vert en helt ok gutt som har vert pliktoppfyllende osv...

Jeg hadde satt pris på om noen sa det til meg pga det er så tidlig at tiltak kan settes inn. Selv om han er 21 år, så må han ha hjelp til dette mener jeg. jeg hadde vert veldig takknemlig om noen sa ifra til meg.

Hun som viste dette var i tvil om hun skulle si i fra.

Hva ville du ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt beskjed tvert.

Bedre føre var en etter snar. Det verste er jo å tenke ut en best mulig måte å fortelle dette til foreldrene uten at du blir "sladrehank" / den store stygge ulven o.l om du skjønner.

Jeg har også satt stor pris på om noen ga meg beskjed.

Kanskje denne gutten kan reddes pga at noen gav familien beskjed før det er forsent.

Lykke til

Ps. gi lyd om hva du bestemmer deg for og hvordan det gikk

Skrevet

Jeg hadde sagt ifra, hvis det hadde vært min sønn så hadde jeg satt stor pris på om noen sa ifra til meg. Og jeg hadde blitt tilsvarende forbannet den dagen han virkelig var havnet på skråplanet uten at noen advarte meg når de visste om det. Vel er en 21-åring myndig, men det betyr ikke at han er voksen.

Gjest Gjest_dagoberta_*
Skrevet

Nå har jeg hørt det av en venn av mor.jeg kjenner ikke mor. jeg bar vennen om å si ifra omgående. Hun skulle tenke på det.

iallefall, så skulle hun advare sønnen om han ikke sluttet, så skulle hun si det til mor.

Tror du på dette selv sa jeg da. Ikke vits i og si det til en som har begynt.

Jeg har villet gått til mor med en gang.Får høre til uken hva som skjer.

Skrevet

Si ifra!!

Kunne du tilgitt deg selv om du møtte moren etter begravelsen?

Gjest lilletroll
Skrevet
Du hører om en ungdom som har begynt med stoff. Han er 21 år og flyttet på hybel. Mor aner ingenting. Han gjør ikke på noe, sier han ikke får lælingeplass osv.

Dette har vert en helt ok gutt som har vert pliktoppfyllende osv...

Jeg hadde satt pris på om noen sa det til meg pga det er så tidlig at tiltak kan settes inn. Selv om han er 21 år, så må han ha hjelp til dette mener jeg. jeg hadde vert veldig takknemlig om noen sa ifra til meg.

Hun som viste dette var i tvil om hun skulle si i fra.

Hva ville du ha gjort?

Med bakgrunn i at jeg selv ville ha visst ome det var mitt barn hadde jeg nok fortalt hva jeg visste.

Skrevet

Jeg fikk høre om en gutt som gikk på stoff, og visste hvem moren hans er.

Kjenner henne absolutt ikke, men fikk vite via andre hvor hun bodde.

Jeg dro hjem til moren, og sa som det var,

at dette var kun rykter, men jeg syntes hun burde vite om det.

Moren ble veldig glad for at jeg fortalte dette.

Hun hadde et veldig godt forhold til gutten sin, og ønsket ikke det ødelagt, samtidig som hun ville helpe han ut av dette, hvis det var sant.

Jeg har ikke snakket med moren, hverken før eller etter denne samtalen.

Men hadde det vært meg og mine barn, ville jeg ønsket å få besjed.

Jeg var ikke i tvil om hva jeg sulle gjøre.

klem ceca ;)

Skrevet
Si ifra!!

Kunne du tilgitt deg selv om du møtte moren etter begravelsen?

Nå er det mange som er i gjengen her i byen. Forholdsvis et stort miljø.

Som politiet sier, foreldrene er altfor naive i forhold til sine barn. Jeg vet om mange "barn" som røyker hasj og som er i uheldige miljøer. jeg er ganske sikker på at de flste foreldre ikke vet om dette.

La oss si at det er 20 ungdommer det gjelder, jeg vet hvem foreldrene er av utseende. Skal jeg gå rundt til alle 20?

Nå vil jeg få høre hva morens venn vil gjøre. Siden det er en venn, så forventer jeg noe fra den kanten

Skrevet

Jeg også ville helt klart visst dette om jeg var mor i dette tilfellet, og derfor også sagt fra om det jeg visste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...