Gå til innhold

Tips til gavekalender

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser litt om fortvilte foreldre som synes det er for dyrt med kalendergaver og vanskelig å få tak i billige ting / finne på ting.

Her er mine tips; 

Totalkostnad; ca 250kr
(10kr pr gave). 

For; Gutt 6 år

Bruk kilder som; 
Finn / Loppemarked / Normal

Finn (gis bort) eller søk på leker og sorter fra minste pris. Søk bredt og ikke vær ute etter XYZ ting men heller vær ute etter å se etter ting som er gratis/billig og kjøp litt av det. 

Loppemarked; 

På siste time på en søndag får du ofte en pose for 20kr som du kan fylle med det du ønsker.

Normal; 

Du kan klare å få 12 godteri gaver til rundt 60kr (5kr pr). 

Hva skal ting pakkes inn i? 

Jeg har en mellomstor rød eske kjøpt for 20kr på TGR. Denne har fått litt glitter og et juletre klistremerke på midten, hver dag får 6-åringen denne boksen etter en mini skattejakt. I boksen ligger dagens gave og 2x puslespillbrikker. Hver dag får han to nye brikker. 

Tidligere i år fikk jeg hentet 16^ tv m/ innebygget DVD spiller, gratis på Finn.  

Guttungen fikk denne i en gave 19.november med 1 film. Denne har han kun lov å bruke på Lørdag morgen mellom 09.00-11.00. Jeg fikk 5 barnefilmer for 50kr på Loppemarked i sommer. Hentet også 13 filmer gratis via Finn.no. Det ble altså den ene filmen og 1 film hver Lørdag (4x i desember i de neste 3 år). (4kr pr film).

Til filmen på Lørdag får han også en liten godtepose til 10kr tot;

1: 1/4 popcornpose fra Rema (11kr/4). 

2: Rosinboks, 3kr (Kiwi)

3: div smågodt fra normal (5kr)

Så årets kalender ble;

4x filmer + godtepose = 14kr pr stk

12x småleker/dupko
Diverse Gratis leker fra Finn & diverse for 50kr + 2x poser fra loppis med små brettspill, duplo og småting, totalt; 90kr, dette gir 12 kalendergaver i år og rundt 7 for neste år. Dette er 5kr pr stk.

Siste 8 kalendergaver ble slik:

4x «Pepperkake form & lite brev»: du får innvitere med 3 venner fra klassen hjem (er 9 gutter i klassen, så alle disse blir invitert en gang hver. På pepperkakebaking. 15kr pr pepperkakedeig om man kjøpte 3x. Så totalt ble dette 45kr eller 11kr pr kalendergave. 

2x Guttungen får lov til å lage middag til seg selv (pannekaker). Pris pr stk; ??? Jeg kan godt si 5kr pr gang. Men føler denne er 0kr da dette ikke fører til noen mer utgift fra matbudsjettet. Han spiser 4 pannekaker i slengen. 

Lille-Juleaften; 

Rompeakebrett & «skihopper» for snølek. Var inkludert i posene fra loppemarkedet. 

Juleaften; 

Nintendo Wii spill (kjøpt for 50kr) på Finn.no. Han vil da ikke forstå så mye da han ikke har eller vet hva Nintendo Wii er. 

Når han pusler de siste brikkene av puslespillet får han en gullkonvokutt med bildet av puslespillet, denne inneholder et kult skattekart og en «pirat øyelapp» når han følger skattekartet kommer han til tv’en i stua og der står en Nintendo Wii med 1 håndkontroll. Dette er da en av tre julegaver han får fra oss på juleaften, de siste to under treet (Wii er en gave han får tidlig på juleaften). Jeg kjøpte Nintendo Wii for 2 år siden for 350kr m/2 spill. Han får de to spillene og en håndkontroll i en av de 3 gavene på kvelden. Da er også fetteren hans her og de kan da spille sammen. 

———-

det er mine tips, håper de ga noen tips

andre ting jeg kom på nå;

«I-pad tid», «overnattingsbesøk» eller «velge familiefilmen på Lørdag»

Videoannonse
Annonse
Gjest Hottentått
Skrevet

Høres veldig hyggelig ut! Så flink og kreativ du er ☺️

Skrevet

Så flink du er :)

Men må bare rette: julaften, det heter julaften… 🎄🎅

Anonymkode: 789c5...4d1

Skrevet
MayorSantos skrev (15 timer siden):

Leser litt om fortvilte foreldre som synes det er for dyrt med kalendergaver og vanskelig å få tak i billige ting / finne på ting.

Her er mine tips; 

Totalkostnad; ca 250kr
(10kr pr gave). 

For; Gutt 6 år

Bruk kilder som; 
Finn / Loppemarked / Normal

Finn (gis bort) eller søk på leker og sorter fra minste pris. Søk bredt og ikke vær ute etter XYZ ting men heller vær ute etter å se etter ting som er gratis/billig og kjøp litt av det. 

Loppemarked; 

På siste time på en søndag får du ofte en pose for 20kr som du kan fylle med det du ønsker.

Normal; 

Du kan klare å få 12 godteri gaver til rundt 60kr (5kr pr). 

Hva skal ting pakkes inn i? 

Jeg har en mellomstor rød eske kjøpt for 20kr på TGR. Denne har fått litt glitter og et juletre klistremerke på midten, hver dag får 6-åringen denne boksen etter en mini skattejakt. I boksen ligger dagens gave og 2x puslespillbrikker. Hver dag får han to nye brikker. 

Tidligere i år fikk jeg hentet 16^ tv m/ innebygget DVD spiller, gratis på Finn.  

Guttungen fikk denne i en gave 19.november med 1 film. Denne har han kun lov å bruke på Lørdag morgen mellom 09.00-11.00. Jeg fikk 5 barnefilmer for 50kr på Loppemarked i sommer. Hentet også 13 filmer gratis via Finn.no. Det ble altså den ene filmen og 1 film hver Lørdag (4x i desember i de neste 3 år). (4kr pr film).

Til filmen på Lørdag får han også en liten godtepose til 10kr tot;

1: 1/4 popcornpose fra Rema (11kr/4). 

2: Rosinboks, 3kr (Kiwi)

3: div smågodt fra normal (5kr)

Så årets kalender ble;

4x filmer + godtepose = 14kr pr stk

12x småleker/dupko
Diverse Gratis leker fra Finn & diverse for 50kr + 2x poser fra loppis med små brettspill, duplo og småting, totalt; 90kr, dette gir 12 kalendergaver i år og rundt 7 for neste år. Dette er 5kr pr stk.

Siste 8 kalendergaver ble slik:

4x «Pepperkake form & lite brev»: du får innvitere med 3 venner fra klassen hjem (er 9 gutter i klassen, så alle disse blir invitert en gang hver. På pepperkakebaking. 15kr pr pepperkakedeig om man kjøpte 3x. Så totalt ble dette 45kr eller 11kr pr kalendergave. 

2x Guttungen får lov til å lage middag til seg selv (pannekaker). Pris pr stk; ??? Jeg kan godt si 5kr pr gang. Men føler denne er 0kr da dette ikke fører til noen mer utgift fra matbudsjettet. Han spiser 4 pannekaker i slengen. 

Lille-Juleaften; 

Rompeakebrett & «skihopper» for snølek. Var inkludert i posene fra loppemarkedet. 

Juleaften; 

Nintendo Wii spill (kjøpt for 50kr) på Finn.no. Han vil da ikke forstå så mye da han ikke har eller vet hva Nintendo Wii er. 

Når han pusler de siste brikkene av puslespillet får han en gullkonvokutt med bildet av puslespillet, denne inneholder et kult skattekart og en «pirat øyelapp» når han følger skattekartet kommer han til tv’en i stua og der står en Nintendo Wii med 1 håndkontroll. Dette er da en av tre julegaver han får fra oss på juleaften, de siste to under treet (Wii er en gave han får tidlig på juleaften). Jeg kjøpte Nintendo Wii for 2 år siden for 350kr m/2 spill. Han får de to spillene og en håndkontroll i en av de 3 gavene på kvelden. Da er også fetteren hans her og de kan da spille sammen. 

———-

det er mine tips, håper de ga noen tips

andre ting jeg kom på nå;

«I-pad tid», «overnattingsbesøk» eller «velge familiefilmen på Lørdag»

du er flink :) her har jeg 4 gaver :) og aktiviter ellers

Anonymkode: 35e1c...681

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

her har jeg 4 gaver :) og aktiviter ellers

Jeg tror du er inne på slik en ideal kalender burde være. 

mest aktiviteter og hygge/samvær. Noen få ting/gaver. 

Skrevet
MayorSantos skrev (3 minutter siden):

Jeg tror du er inne på slik en ideal kalender burde være. 

mest aktiviteter og hygge/samvær. Noen få ting/gaver. 

her er vi veldig fornøyd alle sammen

Anonymkode: 35e1c...681

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...