nostalgia Skrevet 11. desember 2005 #1 Skrevet 11. desember 2005 Jeg så bare første episode av Frustrerte Fruer... så jeg har altså null peiling hva som har skjedd... Så, nå lurer jeg på om det er noen som orker og gi et kjempe-raskt sammendrag over det viktigste som skjedde i den første sesongen?
Gjest Virvel Skrevet 12. desember 2005 #2 Skrevet 12. desember 2005 (endret) Tja, det hele startet altså med at Mary Alice tok livet av seg, og de fire venninnene hennes sitter igjen uten å skjønne bæret. Ganske tidlig finner de et brev i sakene til Mary Alice, hvor det står noe sånt som "Jeg vet hva du gjorde, og det gjør meg kvalm." De forstår at Mary Alice hadde en mørk hemmelighet, og at hun sannsynligvis tok livet av seg på grunn av det. Mannen og sønnen hennes er for øvrig ganske mystiske. Den vimsete alenemoren Susan forelsker seg i den nyinnflyttede rørleggeren Mike, men må stadig sloss om oppmerksomheten med Edie, som gjør hva hun kan for å kapre Mike. Etter hvert viser det seg at Mike også er ganske mystisk, hvorfor har han for eksempel store mengder cash og et våpen gjemt i skapet...? Vi får vite at han har drept en politimann en gang i tiden, og at han nå leter etter den forsvunne datteren til en-eller-annen fyr... Bree er perfeksjonisten som er nærmest sykelig opptatt av hvordan hun og familien fremstår. Hun gjør alt for å skjule at hun og mannen har store problemer i ekteskapet, men det klikker litt for henne når hun til slutt oppdager at han har stått i med en av nabodamene og at han har en del seksuelle preferanser hun aldri har vært borti før... Det er mye frem og tilbake mellom dem, det ene øyeblikket vil hun skilles, men så tar hun ham tilbake igjen, og han får hjerteinfarkt og hun flørter med en farmasøyt, som på sin side er dødelig sjalu på Brees ektemann, og som tuller med medisinene hans slik at han stryker med til slutt. Gabrielle er tidligere modell og giftet seg med Carlos utelukkende for pengenes skyld. Nå kjeder hun seg og har et forhold til den 17 år gamle gartneren. Gabrielle og gubbens småkrangling utvider seg til en skikkelig krig etter hvert, blant annet tukler han med p-pillene hennes for å få henne gravid. Han driver for øvrig en litt skitten business og havner i fengsel. Så er det Lynette som har fire skikkelig hypre unger og en ganske fraværende mann. Han har muligens vært utro eller gjort noe annet bøll, husker faktisk ikke hvor mye vi fikk vite om det der... Vel, tilbake til det store mysteriet om Mary Alice. Rett etter at hun dør ser vi mannen hennes (Paul) grave opp en liten kiste som har ligget nedgravd under bassenget deres, og hiver det i elva. Denne kisten blir senere funnet, og viser seg å inneholde et partert kvinnelik. Dette får vi senere vite er den kvinnen Mike leter etter (Dierdre). Paul og Mary Alices sønn Zach er en underlig fyr, det kommer etter hvert fram at han muligens ved et uhell tok livet av lillesøsteren sin (Dana - som for øvrig ingen andre noensinne har hørt om), men han har nokså uklare minner om det. Vi skjønner imidlertid etter hvert at det aldri har eksistert noen søster ved navn Dana - Dana er rett og slett Zach, sønn av den drepte kvinnen i kisten. Hun var narkoman og en nær venn (kjæreste?) av nevnte Mike. Mary Alice (som da het noe annet) jobbet på et eller annet sykehus eller klinikk for narkiser og syntes det var for galt at lille Dana skulle vokse opp med en sånn mor, så hun tok rett og slett ungen. En av naboene, Mrs. Huber, finner ut av dette her, og det er altså hun som skrev trusselbrevet til Mary Alice. Paul finner ut hvem det er som har avslørt hemmeligheten og knerter Mrs. Huber. I siste episode tar Mike med seg Paul ut i bushen og tvinger ham til å fortelle sannheten. Det viser seg at Dierdre solgte ungen til Paul og Mary Alice, men at hun senere ombestemte seg og dukket opp hjemme hos dem for å få tilbake Zach. Mary Alice drepte Dierdre ved et uhell. Mike ser ut som om han seriøst vurderer å ta livet av Paul, men drar til slutt hjem til Susan, hvor Zach står og sikter på henne med en pistol... Det var vel det siste som skjedde. Jeg har sikkert glemt masse. :icon_smile: Se for øvrig episodeguide her. Endret 12. desember 2005 av Virvel
nostalgia Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2005 WOW... tusen takk for laaaangt sammendrag - så snill du er!! Hmmmmm... høres litt skummel ut den serien er den det?
Gjest Virvel Skrevet 13. desember 2005 #4 Skrevet 13. desember 2005 Ja, faktisk. Den var ikke sånn jeg trodde den skulle være i det hele tatt, det er masse råtne mennesker der. Jeg har blitt helt hekta, gleder meg vilt til i kveld.
Malama Skrevet 13. desember 2005 #5 Skrevet 13. desember 2005 Når man leser det sammendraget der virker den skummel. Det er en del råtne mennesker der ja. Men i bunn og grunn er den hysterisk morsom også da! SKummel og morsom, i en fasinerende kombinasjon.
Fibonacci Skrevet 13. desember 2005 #6 Skrevet 13. desember 2005 Men jeg tror ikke mannen til Lynette (Tom) har vært utro? Det har i så fall gått meg hus forbi... Lynette var sjalu på Tom fordi gamlekjæresten hans kom for å jobbe i firmaet hans. Hun gjorde masse rart for å få dama vekk, og for å hindre at Tom fikk forfremmelsen han gjerne ville ha og som ville føre til at han kom til å være bortreist hele tiden. Tom sa opp da han fikk vite at det var pga kona at han ikke fikk forfremmelsen, og bestemte at fra nå av skulle Lynette jobbe og han være "stay-home dad!
Gjest Virvel Skrevet 13. desember 2005 #7 Skrevet 13. desember 2005 Jo, i den episoden hvor faren til Tom var på besøk, og de oppdaget at han hadde en på si', så sluttet episoden med at Tom sa til faren at han hadde gjort noe som Lynette ikke måtte vite om... Men jeg kan ikke huske at vi har fått vite hva det var. De har jo lagt det opp til at det skal se ut som at han har vært utro, men det er selvfølgelig meget sannsynlig at det er noe annet.
Mistyen Skrevet 13. desember 2005 #8 Skrevet 13. desember 2005 Jeg gleder meg til sesongstart om knappe 45 minutter ja
Jayli Skrevet 13. desember 2005 #9 Skrevet 13. desember 2005 Ble ikke skuffet i det hele tatt Var litt redd for at sensong 2 skulle bli lik Lost sesong2, kjedelig og irriterende. Men til nå er de fremdeles morsomme, og de nye naboene virker like gale som de andre. Hvem er det de har som fange mon tro
Malama Skrevet 13. desember 2005 #10 Skrevet 13. desember 2005 Jeg tipper det er faren til gutten. Siden moren hans syntes det var "litt morbid" av ham å si at faren er død.... Som han sa for å "gjøre historien deres mer troverdig"....
Gjest Virvel Skrevet 14. desember 2005 #11 Skrevet 14. desember 2005 Samme her. Tror i hvert fall ikke det er Zach slik noen foreslo i en annen tråd, det så da ut som om hånden tilhørte en svart mann, og Zach er jo temmelig bleik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå