Gjest Oppgitt Skrevet 11. desember 2005 #1 Skrevet 11. desember 2005 Hei! Ser ut som vi har fått spyware på maskina. Kommer opp en linje øverst når vi bruker nettlesere, og i IE er startsiden blank. Vi har router, og vi har AVG. På AVG fikk jeg opp fire ulike treff: Tre Trjoan horses (Generic.DVG, Startpage.19.AO, Clicker.AKW) og ett virus (Java/Open Stream). Nå har jeg prøvd med Heal, Delete og Vault og ingenting funker. Prøvde med Online Scan på TrendMicro, og de fant ingenting. Prøvde Active Scan på PandaSoftware og der fant de Dialer:Dialer.DNA, Adware:Adware/EShopper, Adware:adware/searchaid, Adware:Adware/SaveNow, Spyware:Spyware/Premeter, Adware:Adware/Startpage.ANU, Adware:Adware/Comet, Adware:Adware/Trymedia, Adware:Adware/IST.ISTBar. Problemet med Active Scan er at de ikke tilbyr noen form for løsninger, utenom å kjøpe deres produkt. Jeg har prøvd å finne filene (både til treffene hos AVG og Active Scan), men mappen som de ligger på "eksister ikke". Og jeg har prøvd å google etter virusnavnene og får treff som er til svært liten nytte. Hva kan jeg gjøre for å få fjerna denne dritten?
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2005 #2 Skrevet 12. desember 2005 Jeg har samme problemet. Norton hjalp ikke, ikke Spybot Search and Destroy heller dessverre. Håper andre har noen tips, trenger det jeg også! Forøvrig kan du jo alltids ta en omgang med Crap Cleaner når du først er i gang.
Gjest oppgitt Skrevet 12. desember 2005 #3 Skrevet 12. desember 2005 Hei og takk for svar Rosin! Synes ikke at CC Cleaner var noe særlig jeg da. Har prøvd det før, og tviler på at denne ville ha hjulpet mot disse problemene. Men ingen andre som har forslag til løsning? Blir gal av denne "crawlen" som går øverst i vinduene.
Gjest oppgitt Skrevet 16. desember 2005 #5 Skrevet 16. desember 2005 Prøvd Microsoft sin Antispyware? ← Nei, hade faktisk ikke fått med meg Microsoft har gitt ut. Har brukt Ad-aware til adware, spyware og slikt, men den har fått null treff på søk, enda jeg vet det finnes. Lastet ned Microsoft sin, og den var mye greiere. Fikk fjernet en del skit med den. Så prøvde jeg en gratis kjørerunde med Xoftspy, og den fant noe AVG og Antispyware ikke fant. Det ene er sikkert et virus? som ligger på C:\WINDOWS\Downloaded files men jeg finner ikke filen igjen der. Det andre er flere småprogram som hindrer bruk av desktop osv og det ligger på Software\Microsoft\osv... men hvor i huleste ligger det? Håper noen kan svare. Nå har jeg igjen "bare" to problem.......... URK!
Gjest gjest Skrevet 19. desember 2005 #6 Skrevet 19. desember 2005 Hei. prøv å gå til -min datamaskin-legg til, fjern programmer.... lete på listen og se etter om det ligger neo frt som ligner, eller ikke skal være der. Klikk på dette, og klikk deretter fjern. Lykke til....
Gjest oppgitt Skrevet 19. desember 2005 #7 Skrevet 19. desember 2005 Hei. prøv å gå til -min datamaskin-legg til, fjern programmer.... lete på listen og se etter om det ligger neo frt som ligner, eller ikke skal være der. Klikk på dette, og klikk deretter fjern. Lykke til.... ← Hei. Har fjernet programvare som ikke hører hjemme på PC'n via legg til fjern programmer. Problemet er type "program" (er ikke .exe filer) som ligger steder jeg ikke finner, eller så finner jeg ikke filen i mappen.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #8 Skrevet 20. desember 2005 Sjekk om det er fordi at disse programmene kjører i bakgrunnen at de er vanskelige å fjerne. Trykk ctrl+alt+delete så får du opp en meny over alt som kjører. Du kan avslutte programmer fra denne menyen (marker programmet du vil avslutte og velg avslutt oppgave, gjør dette flere ganger om nødvendig). Så kan du teste å kjøre noen antivirus eller adaware o.l. og prøve å fjerne ting. Hvis ingenting nytter så ta et søk i google på å remove programmet (regner med at du har navnet) eller søk på navnet så finner du sikkert noe informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå