AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Jeg begynte å interessere meg for hudpleie for bare en måneds tid siden. Jeg er 41 år og ønsker mer spenst, glød og å utsette aldringstegn. Jeg bruker Kiehls ultra facial cream på dag og Kiehls overnight rehydrating masque med squalane på natt. I tillegg skal jeg nå kjøpe inn følgende etter å ha tatt online hudtest hos Lyko: The OrdinaryRetinoidsGranactive Retinoid 2% Emulsion The OrdinaryDirect AcidsAHA 30% + BHA 2% Peeling Solution (1-2 ggr per uke i max 10 min) The OrdinaryHydrators and OilsHyaluronic Acid 2% + B5 The OrdinaryVitamin CAscorbyl Tetraisopalmitate Solution 20% in Vitamin F (usikker på om jeg kjøper denne, da den koster over 200 kr) ... Men hva med øynene? Jeg ble foreslått en rådyr øyekrem, men er ikke interessert i å legge 450 kr på 15 ml 🙈 Skal The Ordinary serum også legges på øyehud (ikke den med 20 % naturligvis)? Kan jeg bruke en billig øyekrem med retinol eller andre aktive ingredienser, eller blir det kræsj med serumene, selv om serumene kanskje ikke skal smøres på øyepartiet? Håper noen har noen tanker til meg 🤞 Anonymkode: dcdb7...014 3
CrazyCatLady2500 Skrevet 11. desember 2022 #2 Skrevet 11. desember 2022 Har du problemer med øyehuden da? Cosmica age delay er en rimelig og effektiv øyekrem (gir fukt): https://www.vitusapotek.no/hudpleie/oyekrem-og-oyeserum/oyekrem-for-anti-age/cosmica-age-delay-eye-cream-15-ml/p/912771?source=googleps&gclid=Cj0KCQiAnNacBhDvARIsABnDa6_PgJJ9A82qmF50BTdBnA8-nsMKnzdMrSsazQWoMrkQ0CbBgEk5zygaAo9LEALw_wcB Trenger du enda mer fukt kan du prøve Klair’s eye butter oppå. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #3 Skrevet 11. desember 2022 Øyekremer er det dessverre så dyrt for noe med litt kvalitet. Jeg er veldig fornøyd med Ole Henriksen Banana Bright, nettopp fordi den gir litt glød. Ellers er Clinique All About the Eyes veldig god, gir veldig mye fukt. Anonymkode: fd99b...686 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #4 Skrevet 11. desember 2022 CrazyCatLady2500 skrev (11 timer siden): Har du problemer med øyehuden da? Cosmica age delay er en rimelig og effektiv øyekrem (gir fukt): https://www.vitusapotek.no/hudpleie/oyekrem-og-oyeserum/oyekrem-for-anti-age/cosmica-age-delay-eye-cream-15-ml/p/912771?source=googleps&gclid=Cj0KCQiAnNacBhDvARIsABnDa6_PgJJ9A82qmF50BTdBnA8-nsMKnzdMrSsazQWoMrkQ0CbBgEk5zygaAo9LEALw_wcB Trenger du enda mer fukt kan du prøve Klair’s eye butter oppå. Nei jeg har ikke problemer med øyehuden, men jeg begynner jo å få linjer siden jeg har passert 40. Går sikkert for Cosmica Age Delay, takk for tips. Ska man ikke ha retinol serum i øyepartiet? Kan jeg bruke Kiehls ansiktskremene mine i øyepartiet også? Anonymkode: dcdb7...014
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Øyekremer er det dessverre så dyrt for noe med litt kvalitet. Jeg er veldig fornøyd med Ole Henriksen Banana Bright, nettopp fordi den gir litt glød. Ellers er Clinique All About the Eyes veldig god, gir veldig mye fukt. Anonymkode: fd99b...686 Jeg har ikke hatt så god erfaring med vannbaserte kremer, føler de gjør huden min tørr med en gang etterpå 🙈 Anonymkode: dcdb7...014
CrazyCatLady2500 Skrevet 11. desember 2022 #6 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei jeg har ikke problemer med øyehuden, men jeg begynner jo å få linjer siden jeg har passert 40. Går sikkert for Cosmica Age Delay, takk for tips. Ska man ikke ha retinol serum i øyepartiet? Kan jeg bruke Kiehls ansiktskremene mine i øyepartiet også? Anonymkode: dcdb7...014 Jeg kan ikke så mye om retinol, så tør ikke svare deg. Men har prøvd mange øyekremer, og er avhengig av myyyye fukt! Så synes den fra Cosmica er god. Og rimelig, noe som jo er fint. Jeg fikk utslett av Cerave, men det heter seg at den er bra. 1
Roci Skrevet 12. desember 2022 #7 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei jeg har ikke problemer med øyehuden, men jeg begynner jo å få linjer siden jeg har passert 40. Går sikkert for Cosmica Age Delay, takk for tips. Ska man ikke ha retinol serum i øyepartiet? Kan jeg bruke Kiehls ansiktskremene mine i øyepartiet også? Anonymkode: dcdb7...014 Du kan bruke retinol på øyepartiet, men ettersom huden her er tynnere og sartere, kan et produkt som er beregnet på resten av ansiktet, bli for kraftig kost. Retinol virker på sikt for å forebygge rynker og kan minimere eksisterende fine linjer, men det tar som regel flere uker før man ser effekten av dette. Noen rimelige øyekremer med retinol/retinoder er: https://no.lookfantastic.com/the-inkey-list-retinol-eye-cream-15ml/12435689.html?affil=thggpsad&switchcurrency=NOK&shippingcountry=NO&affil=thgppc&kwds=&thg_ppc_campaign=71700000096677581&adtype=pla&product_id=12435689&gclid=EAIaIQobChMI9_zBsOTz-wIVxNmyCh21GQaJEAQYASABEgLOXPD_BwE&gclsrc=aw.ds https://www.kicks.no/beautyact/hudpleie/ansiktspleie/oyekrem/retinolrenew-eye-cream-10-ml?gclid=EAIaIQobChMI9_zBsOTz-wIVxNmyCh21GQaJEAQYBCABEgINb_D_BwE (inneholder ikke retinol, men HPR/Granactive Retinoid) https://www.blush.no/ansiktspleie/aktive-ingredienser/retinol/pixi-retinol-eye-cream-82005?gclid=EAIaIQobChMI9_zBsOTz-wIVxNmyCh21GQaJEAQYBSABEgKTgvD_BwE&gclsrc=aw.ds Sistnevnte inneholder også bl.a. avocadoolje, sheasmør og en rekke andre gode, fuktighetsgivende og pleiende ingredienser, så personlig ville jeg nok gått for den Det eneste av serumene som du kan bruke rundt øynene av de du har kjøpt fra TO, er The OrdinaryHydrators and OilsHyaluronic Acid 2% + B5. Syrer skal ikke brukes på øyepartiet, og C-vitaminserumet du har kjøpt, har alt for høy konsentrasjon til å være trygt for øyepartiet. Et helt fantastisk øyeserum er BioEffect EGF Eye Serum, som på kort tid har gitt synlige resultater på mine litt hengete, øvre øyelokk, men det er ganske kostbart, og jeg forstår det slik at du ikke var interessert i det. 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #8 Skrevet 18. desember 2022 Roci skrev (På 12.12.2022 den 10.48): Du kan bruke retinol på øyepartiet, men ettersom huden her er tynnere og sartere, kan et produkt som er beregnet på resten av ansiktet, bli for kraftig kost. Retinol virker på sikt for å forebygge rynker og kan minimere eksisterende fine linjer, men det tar som regel flere uker før man ser effekten av dette. Noen rimelige øyekremer med retinol/retinoder er: https://no.lookfantastic.com/the-inkey-list-retinol-eye-cream-15ml/12435689.html?affil=thggpsad&switchcurrency=NOK&shippingcountry=NO&affil=thgppc&kwds=&thg_ppc_campaign=71700000096677581&adtype=pla&product_id=12435689&gclid=EAIaIQobChMI9_zBsOTz-wIVxNmyCh21GQaJEAQYASABEgLOXPD_BwE&gclsrc=aw.ds https://www.kicks.no/beautyact/hudpleie/ansiktspleie/oyekrem/retinolrenew-eye-cream-10-ml?gclid=EAIaIQobChMI9_zBsOTz-wIVxNmyCh21GQaJEAQYBCABEgINb_D_BwE (inneholder ikke retinol, men HPR/Granactive Retinoid) https://www.blush.no/ansiktspleie/aktive-ingredienser/retinol/pixi-retinol-eye-cream-82005?gclid=EAIaIQobChMI9_zBsOTz-wIVxNmyCh21GQaJEAQYBSABEgKTgvD_BwE&gclsrc=aw.ds Sistnevnte inneholder også bl.a. avocadoolje, sheasmør og en rekke andre gode, fuktighetsgivende og pleiende ingredienser, så personlig ville jeg nok gått for den Det eneste av serumene som du kan bruke rundt øynene av de du har kjøpt fra TO, er The OrdinaryHydrators and OilsHyaluronic Acid 2% + B5. Syrer skal ikke brukes på øyepartiet, og C-vitaminserumet du har kjøpt, har alt for høy konsentrasjon til å være trygt for øyepartiet. Et helt fantastisk øyeserum er BioEffect EGF Eye Serum, som på kort tid har gitt synlige resultater på mine litt hengete, øvre øyelokk, men det er ganske kostbart, og jeg forstår det slik at du ikke var interessert i det. Da har jeg kjøpt Pixi Retinol Eye Cream etter råd fra deg, tusen takk 🤗 Kan jeg kjøre på med den til øynene hver morgen og kveld, uavhengig av øvrig hudpleierutine så lenge jeg holder meg unna øynene med de andre serumene og kremene nevnt i HI? Hadde du brukt dette serumet som "base" for øyekremen? The OrdinaryHydrators and OilsHyaluronic Acid 2% + B5 TS Anonymkode: dcdb7...014
Roci Skrevet 19. desember 2022 #9 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Da har jeg kjøpt Pixi Retinol Eye Cream etter råd fra deg, tusen takk 🤗 Kan jeg kjøre på med den til øynene hver morgen og kveld, uavhengig av øvrig hudpleierutine så lenge jeg holder meg unna øynene med de andre serumene og kremene nevnt i HI? Hadde du brukt dette serumet som "base" for øyekremen? The OrdinaryHydrators and OilsHyaluronic Acid 2% + B5 TS Anonymkode: dcdb7...014 Dette er en krem beregnet på bruk om natten, men nå vinterstid tror jeg det bør gå greit å bruke den på dagtid også. Du bør imidlertid starte forsiktig med f.eks et par kvelder i uka, og så øke gradvis, som med all hudpleie med aktive ingredienser. Det er også viktig å huske på at retinol ikke er noen "quick fix",, man må bruke retinol regelmessig over tid for å oppnå resultater. Derfor har det heller ingen hensikt å "kjøre på". Du får ikke bedre eller raskere resultater av det, men risikerer å irritere huden i stedet. Å bruke en "base" for et aktivt produkt vil redusere effekten av de aktive ingrediensene. Spesielt oljebaserte produkter vil forhindre andre virkestoffer fra å trekke inn i huden. Samtidig er det viktig med ekstra fukt når man bruker retinol, så jeg ville heller ha brukt serumet etter kremen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #10 Skrevet 19. desember 2022 Roci skrev (33 minutter siden): Dette er en krem beregnet på bruk om natten, men nå vinterstid tror jeg det bør gå greit å bruke den på dagtid også. Du bør imidlertid starte forsiktig med f.eks et par kvelder i uka, og så øke gradvis, som med all hudpleie med aktive ingredienser. Det er også viktig å huske på at retinol ikke er noen "quick fix",, man må bruke retinol regelmessig over tid for å oppnå resultater. Derfor har det heller ingen hensikt å "kjøre på". Du får ikke bedre eller raskere resultater av det, men risikerer å irritere huden i stedet. Å bruke en "base" for et aktivt produkt vil redusere effekten av de aktive ingrediensene. Spesielt oljebaserte produkter vil forhindre andre virkestoffer fra å trekke inn i huden. Samtidig er det viktig med ekstra fukt når man bruker retinol, så jeg ville heller ha brukt serumet etter kremen. Den er grei, da starter jeg med å bruke den annenhver kveld, og egentlig kun holde meg til kveldsbruk på den? Da må jeg kjøpe enda en øyekrem da? 😅 TS Anonymkode: dcdb7...014
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #11 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den er grei, da starter jeg med å bruke den annenhver kveld, og egentlig kun holde meg til kveldsbruk på den? Da må jeg kjøpe enda en øyekrem da? 😅 TS Anonymkode: dcdb7...014 Til bruk på dagtid og sommer altså 😊 Kanskje avocado eyes fra Kiehls, har du noe erfaring med den? Den innholder jo ikke noen aktive ingredienser. Eller kan jeg da like gjerne bruke den vanlig dag- og nattkremen fra Kiehls på øynene også? For de inneholder ikke aktive ingredienser. Anonymkode: dcdb7...014
Roci Skrevet 19. desember 2022 #12 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Til bruk på dagtid og sommer altså 😊 Kanskje avocado eyes fra Kiehls, har du noe erfaring med den? Den innholder jo ikke noen aktive ingredienser. Eller kan jeg da like gjerne bruke den vanlig dag- og nattkremen fra Kiehls på øynene også? For de inneholder ikke aktive ingredienser. Anonymkode: dcdb7...014 Ja, retinol bør i utgangspunktet brukes på natten. Jeg tror du fint kan bruke en liten mengde av de vanlige fuktighetskremene på øyepartiet, og også fuktserumet fra TO. Prøv det fram. Det viktigste er at du ikke bruker for stor mengde produkt på øyepartiet (et "fyrstikkhode" pr øye), og ikke legger produktet for nært øyet, da det kan resultere i hovne øyne 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #13 Skrevet 19. desember 2022 Roci skrev (3 timer siden): Ja, retinol bør i utgangspunktet brukes på natten. Jeg tror du fint kan bruke en liten mengde av de vanlige fuktighetskremene på øyepartiet, og også fuktserumet fra TO. Prøv det fram. Det viktigste er at du ikke bruker for stor mengde produkt på øyepartiet (et "fyrstikkhode" pr øye), og ikke legger produktet for nært øyet, da det kan resultere i hovne øyne Tusen takk for mange gode tips! Er du hudpleier? Anonymkode: dcdb7...014
Djungelvrål Skrevet 19. desember 2022 #14 Skrevet 19. desember 2022 Har en øyekrem fra Elizabeth Arden med retinol, fikk tørr/flakete hud under øynene med en gang så bruker den i ansiktet i stedet for. Det syns ikke med mindre du har på concealer, men det må jeg bruke daglig så da tørr jeg ikke bruke øyekrem med retinol. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #15 Skrevet 19. desember 2022 Ser du skriver at du bruker Kiehls. Anbefaler avokado-øyekremen deres. Det er en Kiehls-bestselger. Veldig fornøyd med den, gir masse fukt (du kan bruke store mengder uten problem, smører selv mye rundt øynene) og den fungerer bra under øyesminke. Den har en spesiell konsistens, et tips er å varme den opp mellom fingrene for å gjøre den mer tynnere i konsistensen). Min all-time-favoritt! Har prøvd mange øyekremer, men går ALLTID tilbake til denne. Anonymkode: cbf6d...986 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #16 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 9.40): Øyekremer er det dessverre så dyrt for noe med litt kvalitet. Jeg er veldig fornøyd med Ole Henriksen Banana Bright, nettopp fordi den gir litt glød. Ellers er Clinique All About the Eyes veldig god, gir veldig mye fukt. Anonymkode: fd99b...686 Ser flere liker Clinique All About The Eyes, men syns Kiehls slår den ned i støvlene. Anonymkode: cbf6d...986 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #17 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 9.40): Øyekremer er det dessverre så dyrt for noe med litt kvalitet. Jeg er veldig fornøyd med Ole Henriksen Banana Bright, nettopp fordi den gir litt glød. Anonymkode: fd99b...686 For øvrig, har alltid lurt på hva som er vitsen med øyekrem som gir glød? Jeg bruker concealer og pudder under øynene og all gløden som øyekremen gir blir gjemt. Funke det kun når du ikke har på øyesminke? Anonymkode: cbf6d...986 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #18 Skrevet 19. desember 2022 Roci skrev (5 timer siden): Ja, retinol bør i utgangspunktet brukes på natten. Jeg tror du fint kan bruke en liten mengde av de vanlige fuktighetskremene på øyepartiet, og også fuktserumet fra TO. Prøv det fram. Det viktigste er at du ikke bruker for stor mengde produkt på øyepartiet (et "fyrstikkhode" pr øye), og ikke legger produktet for nært øyet, da det kan resultere i hovne øyne Ble anbefalt av en hudpleier å bruke masse fukt rundt øynene, å påføre det flere ganger med noen minutters mellomrom, for å få masse glød og fukt og det syns jeg har hjulpet. Har ikke tid til det som regel, men påfører en del produkt, cirka et fyrstikkhode per øye, kanskje litt mer😄). Har aldri fått en reaksjon fra øyekremen fra Kiehls, liker at den ikke har aktive ingredienser (det tørker ofte ut huden rundt øynene, kan bare bruke aktive ingredienser rundt øynene maks x 2 i uken for å ikke få tørr hud, poenget er borte med aktige ingredienser i øyekrem ettersom jeg vil ha fuktet og glødende hud rundt øynene). Hele poenget med øyekrem for min del er å påføre fukt og masse fukt. Bruker aktive ingredienser, bare ikke rundt øynene. Anonymkode: cbf6d...986 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #19 Skrevet 19. desember 2022 Djungelvrål skrev (2 timer siden): Har en øyekrem fra Elizabeth Arden med retinol, fikk tørr/flakete hud under øynene med en gang så bruker den i ansiktet i stedet for. Det syns ikke med mindre du har på concealer, men det må jeg bruke daglig så da tørr jeg ikke bruke øyekrem med retinol. Samme opplever jeg også. Det skal forebygge rynker, men jeg får linjer og tørr hud av øyekrem med retinol, så jeg ser ikke poenget. Kjøper kun produkter som er superfuktighetsgivende for øynene. Anonymkode: cbf6d...986 1
Roci Skrevet 19. desember 2022 #20 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tusen takk for mange gode tips! Er du hudpleier? Anonymkode: dcdb7...014 Bare hyggelig🙂 Er ikke hudpleier, men er veldig interessert i god hudpleie og å skaffe meg kunnskap om hudpleieingredienser🙂 Det er som en hobby, kan du si 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå