Gå til innhold

Sokker i vintersko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere sokker i vintersko/støvletter? Og hvis så hvordan type sokker?

Jeg bruker ankelsokker men de glir ofte ned i vintersko så da går jeg ofte bare uten 

Anonymkode: 13848...ac1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klart. Tynne ullsokker innerst og et par til ytterst. 
Det er vinter i Norge. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Går uten, gidder ikke bruke sokker, bare styr.

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Selvfølgelig bruker jeg sokker om vinteren. Vanlige svarte sokker.

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Selvfølgelig bruker jeg sokker, bruker ullsokker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For å kontre; 

går du barbeint i vintersko på vinteren?

• Liker 1
Skrevet

Ja, tynne sokker ( ofte ull) og om det er kaldt supplerer jeg med et par strikkesokker. Dersom det ikke går med to par sokker i, bruker jeg et par tykkere sokker. 

Selv bunadsstøvlettene mine er innkjøpt e en størrelse større, slik at jeg kan ha ullsåle og halvtykke strømper i dem. ( Bor i nord) 

• Liker 4
Skrevet

Jeg bruker sokker ja. Hvilke kommer an på temperatur/vær. Bruker ullsokker om det er kaldt, og bomull når det er mildere. Men aldri ankelsokker på vinteren.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg bruker ankelsokker men de glir ofte ned i vintersko så da går jeg ofte bare uten 

Anonymkode: 13848...ac1

Når jeg leser dette innlegget, så lurer jeg litt på hvordan du ellers kommer deg gjennom dagen? hvordan er det mulig å ikke kjenne til at det finnes flere typer sokker?

Det er bare å gå til nærmeste dagligvare, så får du kjøpt perfekte tynne ullsokker som ikke glir:

https://www.obs.no/klar/dameklar/ull-dame/ullsokker-dame/2604814?v=Obs-7028414014249&gclid=Cj0KCQiAnNacBhDvARIsABnDa6-O6Pm3ih6ccvm3JT2vGcG2c7ukFhSOd_iCBuqxkBsXzMMUCbSdnIQaAk9XEALw_wcB&gclsrc=aw.ds518202_7028414014249_.jpg?ref=58ECED4A34&w=3200&mode=pad&h=3200&format=jpg

Anonymkode: 13eec...021

• Liker 5
Skrevet

Selvsagt bruker jeg sokker i vintersko. Sokker i bomull eller tynn ull, enten med "vanlig" lengde eller knestrømper, er gjengangere i vinterhalvåret. 

Og selvsagt bruker jeg ikke ankelsokker på vinteren. Hvor hjelpeløs går det egentlig an å være? Ankelsokker hører sommerhalvåret til. 

Anonymkode: 77f3e...e2f

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg fryser lett, må bruke to par ullsokker. 

Anonymkode: e754c...0e0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nylonstrømper, eller ingenting. 

Anonymkode: 3100c...af5

Skrevet

Det er en overraskende stor andel tråder på dette forumet som handler om folk som går uten sokker 🙄

Anonymkode: 3741f...a79

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sokke-/barbeintfetisj hører hjemme på seksualitetsforumet. 

Anonymkode: a2de6...986

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er en overraskende stor andel tråder på dette forumet som handler om folk som går uten sokker 🙄

Anonymkode: 3741f...a79

virker som ungdommen har mistet grunnleggende kompetanse i sokker, etter noen sesonger med ankelsokkmote. Merkelig at det går an å bli så hjelpeløse.

Anonymkode: 13eec...021

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker sokker, ja. Helst ankelsokker, for det foretrekker jeg. Om du har problemer med at de sklir ned, så må du bruke lengre sokker.

Anonymkode: 42675...fc2

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig bruker jeg sokker om vinteren. Vanlige svarte sokker.

Samme her. Hvite ankelsokker om sommeren, etter påske og frem til høstferien. I vinterhalvåret bruker jeg svarte høye vanlige sokker. 

Anonymkode: 89095...74c

• Liker 1
Skrevet

Syns det er litt vondt å gå uten sokker i vintersko, det er ubehagelig også. Man fryser også. Jeg bruker tykke strømpebukser, og ankelsokker. Men ja, jeg bruker alltid sokker vinter halvåret, hvertfall når jeg skal på besøk hos noen, hos en date eller venner. Kunne ikke dratt uten sokker, fryser også veldig på beina uten sokker på vinteren. Er noe annet om sommeren, høst våren, om man har på sko som man ikke har på sokker til. Og uansett varmt. Jeg går ofte kun i flipflops og tøfler sommer/vår. Bar hud er mere innafor i den sesongen. Men ser stadig mange folk på matbutikken nå, i tykke jakker og lange bukser, men har på seg flipflops og bare føtter. Syns det er litt ekkelt. men innafor om sommeren å gå sånn.

Anonymkode: e9610...9c4

Gjest AprilRyan
Skrevet

Kan ikke forstå at det er mange her jeg bor som går uten sokker i - 10 grader, men samtidig så er det ganske mange som går rundt i sneakers året rundt. Så ser man at de fryser og synes det er ubehagelig. Det er litt merkelig, men de har valgt det selv så antar at de ikke bryr seg så mye om at de fryser.

Jeg går med ullsokker nå og ellers vanlige sokker. Ankelsokker går jeg egentlig aldri med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...