Gå til innhold

Utsatt for overgrep i barndom, foreldrene mine har besøk av mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fortalte om overgrep fra barndommen ca 10 år etter siste overgrep og 17 år etter første overgrep. Altså en voksen mann tok for seg med meg i 7 år av min barndom. Mannen var en familievenn, men ingen fikk med seg hva som foregikk. 

Mine foreldre reagerte kort med å spørre om det skulle anmeldes og at de skulle sjekke etter flere mulige ofre. Etter dette har det ikke vært noe tema, verken for de eller meg og det er helt ok på en måte. 

Jeg har et søsken som likte denne mannen så godt og leter etter feil i informasjonen. Jeg har aldri følt meg trodd av mitt søsken, jeg valgte ikke å fortelle det til søsken, men foreldrene mine gjorde det. Jeg kjenner meg kvalm av tanken på å ikke bli trodd der. 

Så til poenget her. Jeg fikk nå vite at i løpet av dette året så har mine foreldre hatt et besøk av denne mannen. Det er 8 år siden jeg fortalte om saken, faren min bestemte at mannen aldri mer var velkommen hjem til de. Så får jeg vite at de hadde hatt et hyggelig besøk av han nå!

Dette var nevnt med flere tilstedet og flere snakket om mannens særheter og andre minner. Jeg kjente jeg ble bare dårligere og dårligere, jeg måtte snu meg vekk, gå å sjekke mobilen, gå på do. Når jeg kom tilbake så var temaet over, heldigvis.

Jeg bare føler sånn på at de godtok å ha besøk av en slik mann. Tror de ikke på meg? Er han unnskyldt? Så lenge tiden har gått så kan han komme inn i varmen igjen? Hva er greia? 

Hadde noen her hatt besøk av mannen om saken var slik? 

Anonymkode: 85c2f...dee

• Hjerte 32
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du informert politiet om mannen slik at han kan bli tatt for nyere tilfeller? 

Foreldrene dine må du kutte kontakten med når de ikke tar deg mer alvorlig på dette. Jeg hadde kuttet all kontakt med overgriper om en av mine ble brukt av en såkalt venn av oss. Og ihvertfall ikke latt han komme på besøk eller ha kontakt med oss.

Anonymkode: dc6bf...540

• Liker 6
Skrevet

Aldri om en slik person hadde vært velkommen hos oss igjen. Her oppleve et av mine barn at en tidligere venn av oss gjorde en intim berøring utenpå klær, og selv det er tilstrekkelig til at vedkommende aldri er velkommen hit igjen. Vi kommer aldri til å ha noe med vedkommende å gjøre igjen. 

Skjønner dette er forferdelig vondt, og det bør du si til dine foreldre. ❤

Anonymkode: 75328...c46

• Liker 5
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du informert politiet om mannen slik at han kan bli tatt for nyere tilfeller? 

Foreldrene dine må du kutte kontakten med når de ikke tar deg mer alvorlig på dette. Jeg hadde kuttet all kontakt med overgriper om en av mine ble brukt av en såkalt venn av oss. Og ihvertfall ikke latt han komme på besøk eller ha kontakt med oss.

Anonymkode: dc6bf...540

Jeg husker ikke om jeg har gjort det, jeg er usikker på om jeg har et vagt minne av det. Den tiden jeg endelig sa det høyt til noen er ganske kaotisk så mulig jeg gjorde det. 

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aldri om en slik person hadde vært velkommen hos oss igjen. Her oppleve et av mine barn at en tidligere venn av oss gjorde en intim berøring utenpå klær, og selv det er tilstrekkelig til at vedkommende aldri er velkommen hit igjen. Vi kommer aldri til å ha noe med vedkommende å gjøre igjen. 

Skjønner dette er forferdelig vondt, og det bør du si til dine foreldre. ❤

Anonymkode: 75328...c46

Jeg vet ikke hvordan jeg skal si det. Jeg syns det var hardt nok å åpne meg den gangen. Så skal jeg dra det opp igjen til noen som tydeligvis ikke tror meg, som skal være mine nærmeste.. 

Jeg hadde så lyst til å si høyt at jeg ikke orker å høre om han. Men bare følelsen av å sette den grensen gjorde at jeg følte meg kvalm. Det gikk sus i hodet mitt og jeg følte for å spy, bare av navnet. 

• Liker 4
  • Hjerte 9
Skrevet

Etter overgrepene tok slutt var det en fjern slektning som forsto noe av det. Den har jeg snakket med i senere tid og den var ikke overrasket fordi den også kjenner mannen. Min slektning stoppet en gang mannen da mannen var rundt meg og pratet stygt. 

Det er nærmeste jeg kommer til et slags bevis. 

• Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hadde noen her hatt besøk av mannen om saken var slik? 

Selvsagt ikke. Og uten å være spåmann - så er den eneste logiske forklaringen jeg kan komme med være at de ikke tror deg...  

Du burde jo åpenbart ta opp dette med dine foreldre og søsken.

Endret av AnonymBruker 42
Skrevet (endret)

Foreldrene dine tror deg ikke. Som mor selv er det ikke grenser for hva jeg ville gjort mot noen som skader mitt barn. Hvis de er glade i deg, vil slikt ikke bli tilgitt. Ergo, de tror deg ikke. Det er min mening.

Beklager så mye TS. Sender varme tanker til deg ❤️ Jeg vil ikke gi noen konkrete råd om hvordan du skal håndtere foreldrene dine etter dette, men jeg hadde nok spurt om hvorfor de anser det som passende å be en mann inn i hjemmet, en som har forgrepet seg på deres datter i 7 år og ødelagt henne.

Endret av Turtellure12
  • Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet

For en drittfamilie du har!

Ville kutta kontakten med dem og lagd meg en egen familie😤

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Turtellure12 skrev (1 minutt siden):

Foreldrene dine tror deg ikke. Som mor selv er det ikke grenser for hva jeg ville gjort mot noen som skader mitt barn. Hvis de er glade i deg, vil slikt ikke bli tilgitt. Ergo, de tror deg ikke. Det er min mening.

Beklager så mye TS. Sender varme tanker til deg ❤️ Jeg vil ikke gi noen konkrete råd om hvordan du skal håndtere foreldrene dine etter dette, men jeg hadde nok spurt om hvorfor de anser det som passende å be en mann inn i hjemmet, han som har forgrepet seg på deres datter i 7 år og ødelagt henne.

De burde jo egentlig forstått det. Gjentagende uvi, nyrebekkenbetennelse i ung alder, utagerende seksuelt som tidlig tenåring, store angst problemer tidlig og gjemte meg på rommet hver gang han var på besøk. Alle tegn er der. 

• Liker 1
  • Hjerte 22
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (2 minutter siden):

Selvsagt ikke. Og uten å være spåmann - så er den eneste logiske forklaringen jeg kan komme med være at de ikke tror deg...  

Du burde jo åpenbart ta opp dette med dine foreldre og søsken.

Det er ikke rart jeg aldri har turt å anmelde når jeg nå har fått beviset på at ikke en gang de tror på meg. 

• Liker 1
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De burde jo egentlig forstått det. Gjentagende uvi, nyrebekkenbetennelse i ung alder, utagerende seksuelt som tidlig tenåring, store angst problemer tidlig og gjemte meg på rommet hver gang han var på besøk. Alle tegn er der. 

Å kjære, kjære TS. Jeg vet ikke hva jeg skal si ❤️ I så fall, håper jeg du klarer å ta mot til deg og kutte all kontakt med dine foreldre (der kom et konkret råd, men pytt). Det går ikke an. De fortjener deg ikke. De kan brenne.

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Det er ikke rart jeg aldri har turt å anmelde når jeg nå har fått beviset på at ikke en gang de tror på meg. 

Du har jo ikke fått "beviset" på noen ting...  Jeg skrev bare hva jeg tenkte, og hva som fremstår som nogen lunde "logisk" for meg. Du må snakke med personene dette gjelder - for det trenger ikke på noen måte være tilfellet... 

Jeg har null forutsetning for å kunne sette meg inn i en slik situasjon basert på så lite som er skrevet, og det tviler jeg sterkt på at andre har heller.

Skrevet

Hvordan kjenner familien din denne mannen? Gammel? Unødvendig å invitere han på besøk, etter det han har gjort mot deg❤️ og hvor gammel er du nå?

Anonymkode: 757c7...84e

Skrevet
Turtellure12 skrev (2 minutter siden):

Å kjære, kjære TS. Jeg vet ikke hva jeg skal si ❤️ I så fall, håper jeg du klarer å ta mot til deg og kutte all kontakt med dine foreldre (der kom et konkret råd, men pytt). Det går ikke an. De fortjener deg ikke. De kan brenne.

Jeg forstår det egentlig nå, hvorfor mitt søsken har stilt flere spørsmål rundt temaet dette året enn tidligere. Også gikk søsken til forelder å sa noe som ikke stemte rundt tid for et av overgrepene. Min forelder kom til meg å spurte å sa at da kjente vi ikke mannen, så snakker du egentlig sant? Informasjonen fra søsken stemte jo ikke i det hele tatt. Så mulig det fratok siste bit av tillit til meg? 

Mitt søsken har jeg kuttet ned på dette halvåret pga mange spørsmål om måten den prater til meg på. Over nyttår er planen å ikke ha kontakt for jeg føler meg ofte nedverdiget/ snakket til som om jeg er dårligere enn den. 

Jeg har også hatt flere reaksjoner fra overgrepet nå. Flere minner, flashbacks og mareritt. Kanskje som følge av søsken sine spørsmål? Jeg klarer ikke møte menn eller date for tiden. Jeg har psykolog som følge av de påtrengende minnene. 

Jeg har vært i tanker om å gå til en anmeldelse, men nå får jeg helt angst av tanken på det. 

• Hjerte 9
Skrevet

Hvordan kjenner familien din denne mannen? Gammel? Unødvendig å invitere han på besøk, etter det han har gjort mot deg❤️ og hvor gammel er du nå?

Anonymkode: 757c7...84e

Gamle venner fra jobbsammenheng tror jeg. Uansett en som har vært i livet litt fra før jeg begynte på skolen. 

Mulig han inviterte seg selv, men de åpnet jo døren og inviterte han inn. Han var ofte sånn som bare dukket opp uanmeldt. 

Jeg er 31 nå, jeg har egne barn, som er knyttet til sine besteforeldre. 

Mannen er nok i slutten av 50 årene nå. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (3 minutter siden):

Du har jo ikke fått "beviset" på noen ting...  Jeg skrev bare hva jeg tenkte, og hva som fremstår som nogen lunde "logisk" for meg. Du må snakke med personene dette gjelder - for det trenger ikke på noen måte være tilfellet... 

Jeg har null forutsetning for å kunne sette meg inn i en slik situasjon basert på så lite som er skrevet, og det tviler jeg sterkt på at andre har heller.

Det var bare min første tanke. Jeg er mistrodd. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var bare min første tanke. Jeg er mistrodd. 

Det forstår jeg veldig godt!

Eneste måten du kommer til bunns i dette er å spørre de det gjelder, slik som jeg ser det, iaf. 

Mer kan dessverre ikke jeg bidra med, annet enn at jeg håper du finner løsningen som er rett for deg :)  

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
Skrevet

Å fy! Kjenner jeg blir sint! Kan du skrive ett brev til de og fortelle hva som skjedde og hvordan du sliter nå? Psykolog og advokat kan støtte deg i anmeldelse. Du er sikkert ikke den eneste han har gjort noe med. Og send ikke barna dine til en familie som ikke bryr seg om overgrep. Ønsker deg masse lykke til.

Anonymkode: 3005a...b43

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet

Mim barndom er rotete. Mine foreldre drakk i blant. Jeg fortalte mitt søsken om at jeg opplevde noe ubehagelig rundt det i x alder. Det ubehagelige var å våkne til fremmed kar som sov på sofaen. 

Mitt søsken gikk til foreldrene å sa at jeg hadde opplevd et av overgrepene da jeg var x år. Men det stemmer ikke sier jeg da, det var den gangen en kar sov på sofaen og jeg var redd for å gå ut av rommet mitt. Jeg vet nøyaktig når akkurat den mannen kom inn i livet vårt. Det var et par år etter den hendelsen med den skumle mannen på sofaen. 

Så mitt søsken har da funnet på å si noe som ikke stemmer. Hvorfor? 

• Hjerte 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...