AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Sønnen min har de siste 3 månedene hatt reaksjoner etter samvær hos far. Han er med far annenhver helg lørdag-søndag. Han har begynt å si at han ikke vil dra fra meg. Vil være hos meg. Spør hvorfor han må til pappa. Sier pappa elsker han fordi han får alt han vil ha og gaver hver gang de ser hverandre. Trist de siste dagene før han skal til far og mye om at han ikke vil at jeg skal bli borte. Drømmer bare om meg når han er hos pappa. Savner meg når han er hos pappa osv. Jeg syns det begynner å bli vanskelig. Samtidig vet jeg at han har det gøy hos pappa. Han har også allergi som far ikke har fulgt opp tilstrekkelig over lang tid. Han sier han har jobbet med det. Men sist samvær kom det frem at han hadde gitt han det han ikke tåler ved en feil. (Spiste mat ute). Men nå har han kommer hjem dårlig snart 6 ganger. Kan dette være en reaksjon på noe annet? Noen med erfaring på barn med skilte foreldre og reaksjoner? Jeg vet ikke om jeg skal si ifra til noen. Om han er dårlig fordi han får ting han ikke tåler eller om det er noen annen grunn. Han er ikke dårlig i magen når han er hjemme hos meg. Det er vondt å se han så lei seg. Lei seg når han blir så dårlig og bæsjer på seg. Han er snart 6 år. Anonymkode: 96928...11b 3
Fjaselina Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Snakkar du skikkelig med far om dette? 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Fjaselina skrev (Akkurat nå): Snakkar du skikkelig med far om dette? Ja, han er ikke ærlig med hva sønnen får hos han. Han tar det ikke på alvor det med allergien og tar bare avstand fra at det er ikke hans skyld i at han er dårlig når han kommer hjem hit. Føler jeg står alene om å finne ut hvorfor og å hjelpe sønnen. Ts. Anonymkode: 96928...11b 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 Familievernkontoret neste. Det er uansvarlig av far å behandle barnet sitt sånn at det blir sykt. Tør du virkelig ikke sette foten ned når du vet at barnet blir både sykt og engstelig ? Anonymkode: 87f5b...30e 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Familievernkontoret neste. Det er uansvarlig av far å behandle barnet sitt sånn at det blir sykt. Tør du virkelig ikke sette foten ned når du vet at barnet blir både sykt og engstelig ? Anonymkode: 87f5b...30e Vi går jevnlig til familievernkontoret. Og jo jeg tørr det. Derfor vi har vært gjennom 3 saker hos barnevernet. Det er ikke lett å vite om dette er psykisk eller om det er far som gir han mat han ikke tåler. Uten bevis er det ikke alltid like enkelt. Derfor spør jeg om noen har opplevd det samme eller kan relatere til om dette kan skyldes annet enn kosthold. Ts. Anonymkode: 96928...11b 1 2
Numii Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 (endret) Dette er nok litt sammensatt. På den ene siden er det sannsynligvis en matintoleranse/allergi, det andre handler om at han ikke vil dra (men har det fint hos far allikevel). Har selv et barn som ikke ville til far i pappahelgene fra rundt 4-5 års alder. Ville heller ikke hjem igjen når jeg kom for å hente da. Var ikke i tvil om at hen hadde det fint hos pappa, men vennene bor her, det var her loppemarkedet som alle snakket om på mandagen hadde vært. Det har gått litt i perioder, men har hjulpet når far har ringt og snakket litt om hva de skal gjøre i forkant av helgen i de periodene det har gått litt trått. Edit: er barnet klar over hva som må unngås av mat og evt drikke? Endret 10. desember 2022 av Numii 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Familievernkontoret neste. Det er uansvarlig av far å behandle barnet sitt sånn at det blir sykt. Tør du virkelig ikke sette foten ned når du vet at barnet blir både sykt og engstelig ? Anonymkode: 87f5b...30e Hvordan kan TS sette foten ned? Mannen lyver, og familievernkontoret skal ikke ta parti. Anonymkode: a7e85...2a7 2
NiceOrNothing Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi går jevnlig til familievernkontoret. Og jo jeg tørr det. Derfor vi har vært gjennom 3 saker hos barnevernet. Det er ikke lett å vite om dette er psykisk eller om det er far som gir han mat han ikke tåler. Uten bevis er det ikke alltid like enkelt. Derfor spør jeg om noen har opplevd det samme eller kan relatere til om dette kan skyldes annet enn kosthold. Ts. Anonymkode: 96928...11b Da bør du ta en prat med barnevernet da. Om allergi / plager etc . Kanskje far ikke helt forstår allergi - problematikken , å trenger mer info . Å IKKE følge opp allergier er en form for omsorgssvikt . 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 NiceOrNothing skrev (1 minutt siden): Da bør du ta en prat med barnevernet da. Om allergi / plager etc . Kanskje far ikke helt forstår allergi - problematikken , å trenger mer info . Å IKKE følge opp allergier er en form for omsorgssvikt . Far skulle hatt veiledning fra barnevernet fra sommeren av, men har fortsatt ikke startet opp. Jeg har purret, men får ingen respons og blir fortalt at det ikke er noe de skal ta med meg, men far. Han skal få veiledning i en annen kommune enn det jeg og barnet bor i. Barnevernet far er tilknyttet gir meg ingen informasjon og barnevernet jeg er tilknyttet sier det er utenfor deres hender nå. Så tro du meg.. Jeg har forsøkt. Jeg har jevnlig ringt, sendt brev, møtt opp. Men siden det ikke er jeg som skal bli fulgt opp får jeg ingen respons. Jeg har vurdert å nekte samvær. Men syns det er vanskelig. Sønnen leker godt med far og gjør mye gøy med han. Samtidig vet jeg ikke 100% at han er dårlig pga at far har gitt han noe han tåler. I tillegg er det ikke bra med høyt konfliktnivå mellom foreldre. Noe det blir om jeg nekter samvær. Det er ikke alltid like lett å vite hva som er det riktige å gjøre. Ts. Anonymkode: 96928...11b 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Far skulle hatt veiledning fra barnevernet fra sommeren av, men har fortsatt ikke startet opp. Jeg har purret, men får ingen respons og blir fortalt at det ikke er noe de skal ta med meg, men far. Han skal få veiledning i en annen kommune enn det jeg og barnet bor i. Barnevernet far er tilknyttet gir meg ingen informasjon og barnevernet jeg er tilknyttet sier det er utenfor deres hender nå. Så tro du meg.. Jeg har forsøkt. Jeg har jevnlig ringt, sendt brev, møtt opp. Men siden det ikke er jeg som skal bli fulgt opp får jeg ingen respons. Jeg har vurdert å nekte samvær. Men syns det er vanskelig. Sønnen leker godt med far og gjør mye gøy med han. Samtidig vet jeg ikke 100% at han er dårlig pga at far har gitt han noe han tåler. I tillegg er det ikke bra med høyt konfliktnivå mellom foreldre. Noe det blir om jeg nekter samvær. Det er ikke alltid like lett å vite hva som er det riktige å gjøre. Ts. Anonymkode: 96928...11b Mener selvfølgelig "ikke tåler" Ts. Anonymkode: 96928...11b 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Sønnen min har de siste 3 månedene hatt reaksjoner etter samvær hos far. Han er med far annenhver helg lørdag-søndag. Han har begynt å si at han ikke vil dra fra meg. Vil være hos meg. Spør hvorfor han må til pappa. Sier pappa elsker han fordi han får alt han vil ha og gaver hver gang de ser hverandre. Trist de siste dagene før han skal til far og mye om at han ikke vil at jeg skal bli borte. Drømmer bare om meg når han er hos pappa. Savner meg når han er hos pappa osv. Jeg syns det begynner å bli vanskelig. Samtidig vet jeg at han har det gøy hos pappa. Han har også allergi som far ikke har fulgt opp tilstrekkelig over lang tid. Han sier han har jobbet med det. Men sist samvær kom det frem at han hadde gitt han det han ikke tåler ved en feil. (Spiste mat ute). Men nå har han kommer hjem dårlig snart 6 ganger. Kan dette være en reaksjon på noe annet? Noen med erfaring på barn med skilte foreldre og reaksjoner? Jeg vet ikke om jeg skal si ifra til noen. Om han er dårlig fordi han får ting han ikke tåler eller om det er noen annen grunn. Han er ikke dårlig i magen når han er hjemme hos meg. Det er vondt å se han så lei seg. Lei seg når han blir så dårlig og bæsjer på seg. Han er snart 6 år. Anonymkode: 96928...11b Jeg tenker at det var lang tid i mellom et kort samvær. Kanskje det er stressende når det går så lang tid i mellom? Anonymkode: 7404f...197 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #12 Skrevet 10. desember 2022 Enig med over. Når han er så mye hos deg som han er er det ikke så rart at han ikke føler seg like trygg hos far. Hvorfor i alle dager er samvær bare lørdag til søndag, annenhver helg? Så lenge faren har omsorgsevner høres dette ekstremt lite ut. Anonymkode: 27bbd...4fb
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker at det var lang tid i mellom et kort samvær. Kanskje det er stressende når det går så lang tid i mellom? Anonymkode: 7404f...197 Ja, det kan være. Vi har forsøkt med dagsamvær også i mellom samværene i helgene. Men det fungerte på ingen måte. Sønnen sliter med språk og sosialt. Han trenger en veldig forutsigbar hverdag. Dagsamværene ble brudd på det forutsigbare. Han var vandt til at alltid mamma hadde noe med barnehagen å gjøre. I tillegg var barnevernet inni bildet på denne tiden og anbefalte å kutte ut dagsamvær pga sønnens reaksjoner og manipulasjon fra far. Vi har hatt Fre-man før, det ble lør-søn etter barnevernet fant ut at det var mangel på oppfølging hos far, da størst matallergi. Ts. Anonymkode: 96928...11b 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 Høres ikke ut som en helt trygg pappa... Forteller gutten hvorfor han ikke vil dit? Ble urolig i magen jeg også av å lese dette.. Et eller annet her handler om at far tråkker over grenser..hva det er vet vi ikke..håper du får gutten til å fortelle. Vi beskytter foreldre som om de er Gud som barn, så om et barn begynner å reagere ja da er det noe viktig og virkelig på gang .! Anonymkode: 4d38f...801 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig med over. Når han er så mye hos deg som han er er det ikke så rart at han ikke føler seg like trygg hos far. Hvorfor i alle dager er samvær bare lørdag til søndag, annenhver helg? Så lenge faren har omsorgsevner høres dette ekstremt lite ut. Anonymkode: 27bbd...4fb Er nettopp det han ikke har. Samværet er blitt redusert med sterk anbefaling fra barnevernet grunnet mangelfull oppfølging på matallergi, hygiene og helse. Er derfor det er så lite nå.. Skulle gjerne ønske det var mer, men det er vanskelig når far ikke klarer å ta vare på han i lengre perioder. Ts. Anonymkode: 96928...11b 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det kan være. Vi har forsøkt med dagsamvær også i mellom samværene i helgene. Men det fungerte på ingen måte. Sønnen sliter med språk og sosialt. Han trenger en veldig forutsigbar hverdag. Dagsamværene ble brudd på det forutsigbare. Han var vandt til at alltid mamma hadde noe med barnehagen å gjøre. I tillegg var barnevernet inni bildet på denne tiden og anbefalte å kutte ut dagsamvær pga sønnens reaksjoner og manipulasjon fra far. Vi har hatt Fre-man før, det ble lør-søn etter barnevernet fant ut at det var mangel på oppfølging hos far, da størst matallergi. Ts. Anonymkode: 96928...11b Ta det med barnevernet igjen om hva du nå bør gjøre. Anonymkode: 7404f...197
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #17 Skrevet 10. desember 2022 Mulig å sende en avføringsprøve inn til analyse for å se om han har spist det han ikke tåler? Da kan du i så fall bevise at det er omsorgssvikt hvis prøven blir positiv. Anonymkode: 8be04...a57 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #18 Skrevet 11. desember 2022 Har du vurdert å få en advokat til å pushe barnevernet? Anonymkode: cc581...3bd
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #19 Skrevet 11. desember 2022 Er det bare matallergi? Anonymkode: 74f45...df8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #20 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ikke ut som en helt trygg pappa... Forteller gutten hvorfor han ikke vil dit? Ble urolig i magen jeg også av å lese dette.. Et eller annet her handler om at far tråkker over grenser..hva det er vet vi ikke..håper du får gutten til å fortelle. Vi beskytter foreldre som om de er Gud som barn, så om et barn begynner å reagere ja da er det noe viktig og virkelig på gang .! Anonymkode: 4d38f...801 Han forteller bare at han ikke vil bort fra meg. At han elsker meg og vil være lenger med meg. Han sier det er kjedelig å være hos pappa, for de slapper av hele dagen. Han sier han ikke sover godt fordi pappa gir han masse vann på natta. Så han er mye våken, går på do 4 ganger på natta og har uhell. Sønnen er sengevæter og ja det er blitt tatt opp flere ganger at han ikke burde få vann på natta og 1 time før legging. Men far gjør det motsatte. Han klarer ikke å si nei til sønnen. Familien hans og jeg har vært vitne til det mange ganger. Det er ingen grenser. Han tørr ikke å sove i egen seng der. Det har han aldri gjort. Selv da vi hadde 50/50. Men ja, liker ikke at han nå ikke vil dit. Og som mange sier bør jeg vel ta det til barnevernet og høre med de. Håper bare de lytter. Ts. Anonymkode: 96928...11b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå