AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Del Skrevet 10. desember 2022 Har trent styrke noen mnd nå, og ser klare forbedringer! Men noen som har en forklaring på hvorfor jeg føler meg så mye mer sulten på rest-days, altså dagene jeg ikke trener, enn når jeg trener? Kan dt være at kroppen reparerer seg de dagene og trenger mer mat evt? Anonymkode: c13e9...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Del Skrevet 10. desember 2022 Jeg har samme erfaring. Spesielt når jeg trener cardio. Jeg er ganske sikker på at sultfølelse i stor grad er psykologisk. Dersom man spiser nok, så er det ikke noen reell grunn til å føle seg sultnere de dagene man ikke trener. Det har med at aktivitet distraherer, og uten aktivitet så blir man mer fokusert på sulten. Anonymkode: cf508...4fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Del Skrevet 10. desember 2022 Mener å ha lest noe om at trening faktisk kan dempe sulthormonene🤔 Anonymkode: 28480...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har samme erfaring. Spesielt når jeg trener cardio. Jeg er ganske sikker på at sultfølelse i stor grad er psykologisk. Dersom man spiser nok, så er det ikke noen reell grunn til å føle seg sultnere de dagene man ikke trener. Det har med at aktivitet distraherer, og uten aktivitet så blir man mer fokusert på sulten. Anonymkode: cf508...4fc Hmm. Men har det ikke en annen logisk forklaring? Gir jo mening at kroppen må hente seg mer inn i restdagene, og restitutere seg, derav ekstra sulten. Anonymkode: c13e9...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet 10. desember 2022 #5 Del Skrevet 10. desember 2022 Det er mulig at kroppen din trenger mer mat på rest-days for å reparere skadet vev og bygge muskler. Det er vanlig at folk føler seg mer sultne etter trening, spesielt hvis de har trent hardt eller lenge. Dette kan skyldes at trening øker nivået av hormoner som kan øke appetitten, som for eksempel kortisol og ghrelin. Det kan også være en del av kroppens måte å tilpasse seg økt fysisk aktivitet på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Del Skrevet 10. desember 2022 https://www.sciencedaily.com/releases/2008/12/081211081446.htm Finnes nok en del interessant lesning om dette hvis man leter litt Anonymkode: 28480...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #7 Del Skrevet 10. desember 2022 Kroppen tror den er i en steinalder kamp/fluktsituasjon, og demper apetitten for å ikke bruke energi til fordøyelse, den trenger til den krevende mammutjakten. Når det endelig blir fredelig og rolig sier den ifra at nå må du spise deg ordentlig godt opp til neste 5-milsvandring over fjellet. Anonymkode: a7988...da1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Del Skrevet 10. desember 2022 Rebecca30 skrev (13 minutter siden): Det er mulig at kroppen din trenger mer mat på rest-days for å reparere skadet vev og bygge muskler. Det er vanlig at folk føler seg mer sultne etter trening, spesielt hvis de har trent hardt eller lenge. Kan vel ikke være noe annet enn dette? Nøyaktig samme jeg har tenkt ja Anonymkode: c13e9...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #9 Del Skrevet 11. desember 2022 Dere legger for mye i det. Jeg er mye mindre sulten på dager jeg er aktiv. Det er rett og slett fordi jeg ikke har tid til å bli sulten eller spise når jeg driver med noe. Anonymkode: b852d...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå