Drizzt Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 https://www.aftenposten.no/norge/i/2BvV84/kunde-trodde-han-hjalp-noen-i-noed-han-ble-sjokkert I korte trekk - tiggere står utenfor dagligvarebutikken og ber noen handle for dem varer til barna. Det plukkes dyre varer som en naiv godtroende sjel så betaler i kassa. Et par timer senere kommer noen med varene og kvitteringen og krever alt refundert. Det blir fort noen tusenlapper rett i lomma på tiggerne. Hvis du blir spurt av fremmede foran butikken å handle for dem, behold kvitteringen selv og nekt å betale hvis regningen blir for stor. 2 3
GrønnNellik68 Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Drizzt skrev (På 10.12.2022 den 23.24): https://www.aftenposten.no/norge/i/2BvV84/kunde-trodde-han-hjalp-noen-i-noed-han-ble-sjokkert I korte trekk - tiggere står utenfor dagligvarebutikken og ber noen handle for dem varer til barna. Det plukkes dyre varer som en naiv godtroende sjel så betaler i kassa. Et par timer senere kommer noen med varene og kvitteringen og krever alt refundert. Det blir fort noen tusenlapper rett i lomma på tiggerne. Hvis du blir spurt av fremmede foran butikken å handle for dem, behold kvitteringen selv og nekt å betale hvis regningen blir for stor. Gla d ikke fins tiggere her jeg bor. Kommunen har heldigvis sagt nei til sånt. 1
Flintis Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 GrønnNellik68 skrev (10 minutter siden): Gla d ikke fins tiggere her jeg bor. Kommunen har heldigvis sagt nei til sånt. Kan de si nei?
Drizzt Skrevet 13. desember 2022 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2022 Flintis skrev (22 minutter siden): Kan de si nei? Ja.
Frøken888 Skrevet 13. desember 2022 #5 Skrevet 13. desember 2022 Dette har de gjort i over 10 år. Så nei ikke noe nytt...
cleangal Skrevet 13. desember 2022 #6 Skrevet 13. desember 2022 Et annet triks, som jeg ble forsøkt utsatt for i betjent kasse på Meny og Kiwi, er at de flytter på skillepinnen og legger varer sammen med varene til kunden før. Når man storhandler begynner man jo å pakke varer så snart alt er lagt på båndet, og da er det jo ikke så lett å følge med på hva som skjer helt i andre enden av kassen. De er som regel to sammen, og den andre personen står klar til å plukke opp varene mens du betaler. Det kunne nok ha fungert hvis ikke varene som ble blandet med mine var ting som det aldri kunne falt meg inn å kjøpe.
FryNor Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 Det er på tide med et nasjonalt forbud mot utenlandske tiggere og andre utlendinger med uærlige måter å forsørge seg selv på. Uansett hvilket land man kommer fra så stilles det visse krav til å oppholde seg i Norge lovlig, man skal være selvberget, ikke en byrde for velferdsstaten og befolkningen generelt... tigging og fandenskap bryter definitivt med disse vilkårene. Disse svindlerne på Orkanger og andre steder er utelukkende utlendinger og hvis det ikke er tigging de driver med så er det å kjøre rundt i disse varebilene for å stjele alt de kommer over som ikke er sveiset fast, selv det som er sveiset fast klarer de å stjele. Hytteeiere, bønder, entreprenører og andre i området har et svare strev med å holde disse kjeltringene borte fra alt som er av eiendeler men fra politiets side er det lite som blir gjort. Politiet har muligheten til å beslaglegge og destruere verktøy som blir brukt til kriminalitet, dette gjelder også kjøretøy. Det burde være en smal sak å sende varebilene i pressa, skaffe DNA , fingeravtrykk og utvise dette avskummet fra Norge på livstid. 1
Gjest Agent smith Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 De vil jo alltid ha penger, som antageligvis går til bakmenn, kjøpte mat til en tigger en gang, da spurte han om han heller kunne få penger. Da spiste jeg maten selv altså, og jeg var ikke sulten engang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå