Gå til innhold

Får så eksistensiell angst av å tenke på døden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt det sånn ett års tid nå. Plutselig kommer tanken om at jeg en dag skal forsvinne og alle skal forsvinne og dø og bare bli ingenting. Det er som at dette ikke har gått opp for meg før nå og er helt uutholdelig og en stor sorg. Når jeg ser gamle mennesker tenker jeg: - jaha, du skal snart dø du, hvordan er det for deg å vite det? Og det hjelper INGENTING å tenke at de gamle menneskene er sikkert fornøyd etter et langt liv og sikkert "mett av dage". Det er jo livet som er det eneste vi vet om og det eneste som finnes. Det er for grusomt å vite om døden. Noen som har de samme tankene som har klart å forsone seg med at døden er en del av livet? For jeg faller ned i en avgrunn hver gang tanken kommer.

Anonymkode: 018d4...80d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Har hatt det sånn ett års tid nå. Plutselig kommer tanken om at jeg en dag skal forsvinne og alle skal forsvinne og dø og bare bli ingenting. Det er som at dette ikke har gått opp for meg før nå og er helt uutholdelig og en stor sorg. Når jeg ser gamle mennesker tenker jeg: - jaha, du skal snart dø du, hvordan er det for deg å vite det? Og det hjelper INGENTING å tenke at de gamle menneskene er sikkert fornøyd etter et langt liv og sikkert "mett av dage". Det er jo livet som er det eneste vi vet om og det eneste som finnes. Det er for grusomt å vite om døden. Noen som har de samme tankene som har klart å forsone seg med at døden er en del av livet? For jeg faller ned i en avgrunn hver gang tanken kommer.

Anonymkode: 018d4...80d

De kommer innimellom - hadde de for første gang rundt 10 års alderen. Prøver å dytte de bort. Akkurat det der er ting som vi ikke får endret, selv om døden er det mest skremmende jeg vet om. Er 33 år nå.  Har ikke forsonet meg med det med andre ord - prøver bare å ikke tenke på det. Kjente jeg fikk vondt i magen nå av å skrive om dette 😬

Endret av Blått
Skrevet

Av og til kommer en grusom creepy angstfølelse, akkurat som om det er nå straks det skal skje. Som regel kommer denne angsten rett før jeg skal sove, får aldri slike tanker og følelser når jeg er opplagt. 

Skrevet

Vet ikke om det nytter men... Du er så høyt elsket TS, du har bare glemt det. Bevisstheten din dør ikke, du må bare slippe taket i kroppen.

Anonymkode: bc5b4...c56

Skrevet

Tenker ikke på døden, den kommer en dag uansett. Må bare gjøre det man kan for å forlenge livet. Fight it!  Noe spesielt som gjør at du tenker på det? 24/7 ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...