Gå til innhold

Feil funnet etter kjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en påbyggt rekkehus og noe få dager etter overtakelse fant vi ut a noe er galt her. 

Der var mange munkelus i stuen, hele tiden. Itillegg kom det mugg i begge vegger (i kanten av vegger) i stuen.

fagfolk kom inn og anbefalte å fjerne gulvet og rive ned begge vegger for å finne ut hvor fukten kommer fra og derfor er der insekter i stuen. 

I salgsoppgaven ble da ikke nevnt noe om fukten.

Vi fjernet gulvet og  avtalte en gjennomgang av stuen med en taksmann som i går sendte meg rapport med feiler :

feil tilbygget betong, ikke isolerte vinduer, fukt i vegger i stuen og at ute kledning må byttes. Alt som skal gjøres er ca. 300.000.

Kan jeg heve kjøpet? Vil forsikringen dekke reparasjonen? 

Noen som har vært i liknende situasjonen og fortelle hva vi ska gjøre? Hva fikk dere av forsikringen? 

Anonymkode: 617bc...bd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld deg inb i gruupen "STOPP boligsvindel" på Facebook. Der kan du få mange råd og tips om slike situasjoner. 

Anonymkode: 52aef...fe4

Skrevet

Du må ta dette med forsikringsselskapet. Men hvis dette er en eldre bolig er det mest sannsynlig at du må betale dette selv. Du sier kledningen må byttes. Det har mest sannsynlig stått i tilstandsrapport at kledningen er eldre. Det samme med vinduer dersom huset er gammelt. Munkelus er jo også ganske vanlig, og regnes ikke som skadedyr. Dersom det ikke er helt tett, vil de jo gjerne finne veien inn gjennom sprekker etc. 

Anonymkode: e0951...efa

• Liker 1
Skrevet

Har du snakket med megler? 

Anonymkode: 99e0a...352

Skrevet

Var huset dyrt ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...