Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har en liten diskusjon her hjemme. Fint om dere kan bistå med hva dere syns.

Vi har spurt naboen om han kan være nissen for oss i år. Det har han takk ja til. Vi har ikke et veldig godt forhold til han, men i den grad at vi følte oss komfortable med å spørre. Vi er gode naboer ellers, hjelper til når det trengs, slår av en prat, etc. Han skal også være nisse for en annen nabo som har småbarn, så det blir en runde i nabolaget.

Mannen min mener nissen skal takkes med en dram etter at han har vært her - med en gang etter fullført besøk. Jeg føler meg litt ukomfortabel med å servere drikke midt på julaften. Hadde tenkt til å takke med en blomst eller vinflaske i romjulen, men mannen min mener det holder å gi et glass med konjakk utenfor trappa. Jeg syns det er primitivt.

Anonymkode: 42750...46f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke servert han en dram nei. Men en flaske vin eller halvflaske konjakk er jo bra.

Anonymkode: 1c60c...837

Skrevet

Nissen kommer for å glede barna. Hvorfor skal du servere alkohol akkurat i det øyeblikket?

Anonymkode: 1b1f0...3fc

• Liker 2
Skrevet

Nei ærlig talt, for det første vet dere ikke om han drikker alkohol eller om han blir en ufyselig dust på alkohol, for det andre er det virkelig ikke dagen å eksperimentere med det på julaften når han skal være rundt deres og andres barn! Dere vet heller ikke om han egentlig sørger over å være alene og går hjem med alkohol i blodet og blir suicidal. 

Nei jeg overdriver ikke. 

Legg en konfekteske på trappa hans med et hyggelig takkekort mens han er ute på runden sin. 

Anonymkode: 6fb05...722

• Liker 1
Skrevet

Skal nissen stå på trappa i kulda og drikke ett glass konjakk? Det hørtes veldig stusselig ut, ville heller sendt med han en gave, og det er en flaske alkohol eller ikke må dere bestemme.

Anonymkode: 117c1...92f

Skrevet (endret)

Er det ikke grøt som er greia, da?

Ærlig talt altså.. Hva er det som ikke kan problematiseres i disse dager. "Servere drikke midt på selveste juleaften", du lizm  ...  :fnise: Spør om han vil ha et en liten tært når han kommer. Også får han en blomsterkvast og/eller en flaske av noe godt som takk...  Ikke veldig vanskelig, ditta...

Endret av AnonymBruker 42
Skrevet

Dæven, jeg har har vært nisse flere ganger og ikke blitt tilbudt så mye som et eggeglass akevitt! Kan jeg be om etterbetaling? Ville selvsagt takket ja, på trammen, ikke foran barna. 

Anonymkode: 3f5e1...d1d

• Liker 2
Skrevet

Både nisse og julebukker får da en dram. 

Anonymkode: f2fcf...a4b

Skrevet

Servere en DRAM midt på selveste julaften? 😳😳😳😳 Nei, vet du hva. Det får være grenser for hva man skal gjøre på selveste julaften 😵

Anonymkode: f88c7...fcd

Skrevet

Akevitten til julenissen er tradisjon og hvorfor skal ellers nissen gidde alt det der? En fin runde på 5-6 hus så er formen fin til juleribba skal inntas. 

Anonymkode: 0f6bc...a0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...