AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Kjøper dere julegave fra barnet til den andre forelderen om dere er skilt? Har en datter på 10 år, og vi foreldre er skilte. Usikker på om jeg skal kjøpe gave fra henne til faren eller la være. ( han kjøper ikke noe fra henne til meg, meg så er jeg gift på nytt og det fikser mannen min uansett) Ville du satt pris på det? Anonymkode: 5114e...e23
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Tiåringer er store nok til å kjøpe gave selv. Gi henne penger og kjør henne til kjøpesenteret. Anonymkode: 0c2db...3af 2 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 En 10-åring kan skaffe gave til far på egenhånd, du skal ikke behøve å kjøpe den, men du kan jo betale den. Anonymkode: 355c9...d54 4 2
Marihønepøne Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 Hvorfor ordner hun ikke noe selv?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 Jeg og far er skilt, og begge har nye partnere. Barnet vårt får penger av oss for å kjøpe til motsatt part. Anonymkode: 21451...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #6 Skrevet 11. desember 2022 Har en på 6 år og jeg kjøper gave til faren fra han. Kommer alltid til å sørge for at han har noe å gi til faren sin på julaften. Anonymkode: b4d8f...82d
Gjest Hottentått Skrevet 11. desember 2022 #7 Skrevet 11. desember 2022 Kjøp gave sammen med henne? Eller gi henne penger så kan du sitte på en cafe mens hun handler? Jeg syns absolutt du skal sørge for at hun har en gave til pappaen sin på julaften.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #8 Skrevet 11. desember 2022 Kjøper ikke. Men kjøpte aldri fra barnet når vi var sammen heller. Har ny samboer og felles barn, men kjøper ikke fra barnet til han heller. Kjøper en gave til han som er fra meg og ungene. Anonymkode: b60fe...699
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #9 Skrevet 11. desember 2022 Jeg ville hjulpet henne, på samme måte som du gjør med andre gaver. 10 år er ikke mye. Fin måte å vise henne at du bryr deg om at hun har godt forhold til sin far, og at du og samarbeider med ham. Anonymkode: 4c4d3...040 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #10 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en på 6 år og jeg kjøper gave til faren fra han. Kommer alltid til å sørge for at han har noe å gi til faren sin på julaften. Anonymkode: b4d8f...82d Samme har jeg gjort. Gikk fra hverandre når barnet var to år. Har alltid kjøpt og hjulpet med gaver fra henne til han. Og etter hvert stefamilie. Samtidig gir jeg penger hun kan bruke til julegaver på egenhånd, og da hun var mindre bidro jeg til hvordan hun kunne kjøpe til meg (!). Og jeg hjelper med å kjøpe/ordne til halvsøsken her hjemme. Det går altså bare en vei, så jeg angrer litt på at jeg startet med det. 20 år siden nå, fortsatt kan hun spørre meg om penger til gaver til fars familie, og jeg har ikke hjerte til å si nei.. Anonymkode: 655ab...ef9
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #11 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjøper dere julegave fra barnet til den andre forelderen om dere er skilt? Har en datter på 10 år, og vi foreldre er skilte. Usikker på om jeg skal kjøpe gave fra henne til faren eller la være. ( han kjøper ikke noe fra henne til meg, meg så er jeg gift på nytt og det fikser mannen min uansett) Ville du satt pris på det? Anonymkode: 5114e...e23 Ja, vi kjøper fra barna begge to. Begge er i annet forhold men det spiller ingen rolle. Anonymkode: 1817f...43d
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #12 Skrevet 11. desember 2022 Marihønepøne skrev (10 timer siden): Hvorfor ordner hun ikke noe selv? Bare så enkelt at hun aldri har kjøpt julegave alene før. Men vi kan jo dra ut og shoppe sammen så kan hun bestemme:) Jeg AnonymBruker skrev (10 timer siden): En 10-åring kan skaffe gave til far på egenhånd, du skal ikke behøve å kjøpe den, men du kan jo betale den. Anonymkode: 355c9...d54 Jeg betaler selvsagt ja. Far har dessverre et svært begrenset nettverk, har faktisk pleid å gi han gave fra meg og mannen min også, mamma (hans ekssvigermor) pleier å gi og foreldrene hans. Ellers har han søster som ikke gir noe. Vi har pleid å feire sammen, men ikke i år da vi skal til mine svigers. Anonymkode: 5114e...e23
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #13 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjøper dere julegave fra barnet til den andre forelderen om dere er skilt? Noen ganger kjøper jeg, noen ganger gir jeg dem penger slik at de kan kjøpe gave til han selv. Jeg gir dem også penger til å handle julegaver til meg. Far gir/gjør ingenting. Anonymkode: aa8c3...dc3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #14 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kjøper dere julegave fra barnet til den andre forelderen om dere er skilt? Har en datter på 10 år, og vi foreldre er skilte. Usikker på om jeg skal kjøpe gave fra henne til faren eller la være. ( han kjøper ikke noe fra henne til meg, meg så er jeg gift på nytt og det fikser mannen min uansett) Ville du satt pris på det? Anonymkode: 5114e...e23 Nei Anonymkode: 2110f...582
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #15 Skrevet 11. desember 2022 Ja, jeg hjelper barna med julegave til sine foreldre. Det er for barnas skyld, siden de synes det er hyggelig å kunne gi noe fra seg på julaften. Anonymkode: 68e12...75a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå