AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #21 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den der skal prøves! Drikker du den med tonic water? Anonymkode: 3c711...24d Ja, men du kan gjerne prøve smakstilsatt tonic-water, særlig om du ikke er vant til gin. Også gjerne noen skiver sitron og lime og noen pepperkorn. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det stemmer, har aldri drukket gin. Gått som regel i vodka eller øl Men gin og vodka, snakker vi helt helt ulike smaker? Jeg HATER ettersmaken til vodka, blir så kvalm av det. Anonymkode: 3c711...24d Gin smaker i ulik grad av einebær samt eventuelle andre smakstilsetninger. Siden du ikke har smakt gin før, anbefaler jeg gin som er smakstilsatt noe annet (som den jeg linket til). Jeg liker også gin smakstilsatt jordbær eller bringebær. Jeg så noen gin med smak av det i prisklassen din, men har ikke smakt akkurat dem før, så da tørr jeg ikke å gi deg en anbefaling på hvilken du bør velge. Anonymkode: 25917...004
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #22 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men du kan gjerne prøve smakstilsatt tonic-water, særlig om du ikke er vant til gin. Også gjerne noen skiver sitron og lime og noen pepperkorn. Har hørt det ja. Men kan jeg tilsette sitronsaft med tonicwater? Eller må det være skive sitron/lime? Anonymkode: 3c711...24d
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #23 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har hørt det ja. Men kan jeg tilsette sitronsaft med tonicwater? Eller må det være skive sitron/lime? Anonymkode: 3c711...24d Må ikke være noe som helst. Gjør det du liker best😊 Trenger ikke å bruke sitron/lime engang. Du kan bruke andre ting du liker, eller ikke bruke noe som helst. Du får masse gode tips på ulike nettsider for drinker. Anonymkode: 25917...004
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #24 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Må ikke være noe som helst. Gjør det du liker best😊 Trenger ikke å bruke sitron/lime engang. Du kan bruke andre ting du liker, eller ikke bruke noe som helst. Du får masse gode tips på ulike nettsider for drinker. Anonymkode: 25917...004 Tenker og lage meg gin and tonic! Og vil tilsette sitron/lime, men er det best og bruke skive eller funker det med sånn gul sitronsaft man får kjøpt? Anonymkode: 3c711...24d
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #25 Skrevet 11. desember 2022 Til G&T vil jeg heller brukt lime enn sitron. Har også smakt G&T med agurk. Var godt selv om jeg foretrekker lime. Av gin synes jeg Bombay er god til drink, Harahorn er så god at den drikker jeg helst ren. Anonymkode: b6e5b...ece
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #26 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Tenker og lage meg gin and tonic! Og vil tilsette sitron/lime, men er det best og bruke skive eller funker det med sånn gul sitronsaft man får kjøpt? Anonymkode: 3c711...24d Jeg ville brukt skiver av sitron og lime, for jeg syns det er best😊 Kan også anbefale litt frosne bringebær eller jordbær istedenfor isbiter. Anonymkode: 25917...004
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #27 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til G&T vil jeg heller brukt lime enn sitron. Har også smakt G&T med agurk. Var godt selv om jeg foretrekker lime. Av gin synes jeg Bombay er god til drink, Harahorn er så god at den drikker jeg helst ren. Anonymkode: b6e5b...ece Hvorfor lime over sitron? Er det ikke sånn ca samme smaken ish? Anonymkode: 3c711...24d
Brunhilde Skrevet 11. desember 2022 #28 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Gin skal ikke ligne vodka i smaken. Vil du ha vodka, kjøper du vodka. Du kan alltids drikke gin bar om du ønsker, men personlig liker jeg ikke det. Jeg blander med tonic, og gjerne noe tilbehør som pepperkorn, agurk, appelsin, granateple, bær osv (alt ettersom hva som passer til ginen og tonicen jeg bruker). Denne er innenfor prisklassen din, og jeg syns den er god https://www.vinmonopolet.no/Land/Finland/Øvrige/Arctic-Distilled-Dry-Gin-Italian-Citrus/p/13227202 Anonymkode: 25917...004 Den har jeg ikke sett før, men den skal absolutt prøves! AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har hørt det ja. Men kan jeg tilsette sitronsaft med tonicwater? Eller må det være skive sitron/lime? Anonymkode: 3c711...24d Du kan tilsette litt sitronsaft, og noe annet som kan være godt i gin/tonic er litt (du må smake deg frem, ikke ta for mye) Rose's Lime Cordial. Jeg pleide å bruke det da jeg var ung og begynte å drikke gin. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #29 Skrevet 11. desember 2022 Brunhilde skrev (1 time siden): Den har jeg ikke sett før, men den skal absolutt prøves! Du kan tilsette litt sitronsaft, og noe annet som kan være godt i gin/tonic er litt (du må smake deg frem, ikke ta for mye) Rose's Lime Cordial. Jeg pleide å bruke det da jeg var ung og begynte å drikke gin. Oki! Bruker du ikke lime-skiver? Anonymkode: 3c711...24d
Brunhilde Skrevet 12. desember 2022 #30 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Oki! Bruker du ikke lime-skiver? Anonymkode: 3c711...24d Nei, ikke nødvendigvis. Jeg liker godt en helt plain, gjerne Bombay Sapphire, med Schweppes Tonic Water. Ofte uten is også.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #31 Skrevet 12. desember 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor lime over sitron? Er det ikke sånn ca samme smaken ish? Anonymkode: 3c711...24d Jeg synes drinken blir mye bedre med lime. Anonymkode: b6e5b...ece
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #32 Skrevet 12. desember 2022 Jeg drikker gin med Russian blandingsvann, Google du litt finner du mange gode oppskrifter. Anonymkode: cf23c...11b
Besserwisser Skrevet 13. desember 2022 #33 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 22.31): Som passer til Gin and tonic. Maks 300kr, gjerne 50 cl. Noen som har tips til en ålreit Gin som ikke smaker ren møkk? Anonymkode: 3c711...24d Gin fra Harahorn er generelt god. Selv synes jeg Pink Harahorn passer utmerket til GT og har brukt denne i sommer sammen med Fever-Tree Rasberry and rhubarb tonic water,. Frisk, litt søtlig og god! 1
Brunhilde Skrevet 13. desember 2022 #34 Skrevet 13. desember 2022 Besserwisser skrev (10 timer siden): Gin fra Harahorn er generelt god. Selv synes jeg Pink Harahorn passer utmerket til GT og har brukt denne i sommer sammen med Fever-Tree Rasberry and rhubarb tonic water,. Frisk, litt søtlig og god! Men den ligger en god del over det ts ønsket, prismessig. Den billigste koster 398,- for en halvliter. Ikke at den ikke er verd det, for det er den i aller høyeste grad. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå