Gå til innhold

Fremskynde mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikke forrige måned sterke menssmerte og blødnig en uke for tidlig. Tenkte at dette ville være i orden igjen til denne måneden bare jeg fortsatte å ta p-piller som vanlig. Men, neida. Samma greia denne månede også... Samme dag som forige måned.

Vil gjerne ha ting i orden igjen slik at mensen kommer når den skal, i den pillefrie uka. Er det mulig å fremsynde mensen sånn at jeg tar den pillefrie uka nå, og begynnr på nytt brett neste uke. Hvordan vil eventell beskyttelse være da? Går på microgynon(monofase-pille). Redd for å tulle alt for mye med dette. Kan fort bli bare rot av det. Kan jo evt. bare ta en måned av og så begynne igjen neste uke, men ville vært så mye bedre om jeg bare kunne lure det til ved å ta pillefri nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg fant svaret selv jeg. Er jo ikke så dumt å lese HELE veiledningen som følger med pillene, i stede for bare å skumme gjennom... I tilfell noe andre også vil vite: Dersom man glemmer en pille en dag så står det at man som et alternativ kan slutte å ta tabletter, og begynne på neste brett etter en tablettfri periode på opptil 7 dager. Det må jo bety at det går an å framskynde mensen på denne måten. Håper at alt ordner seg nå.

Skrevet

Og så leste jeg enda litt mer nøye.... tror det begynner å bli for sent på kvelden jeg. Dette kan en bare gjøre dersom man er uke 3. Men det er jeg heldigvis, så da kan det gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...