Bergknapp Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Jeg har en oppskrift på brød med surdeig jeg er veldig fornøyd med. Har lyst til å bake julebrød med utgangspunkt i denne. Lurer på om noen har erfaring med å gjøre om en slik oppskrift med surdeig til søtbakst? Grunnen til at jeg vil gjøre om denne istedenfor å finne en ny oppskrift, er at jeg baker glutenfritt og det er ikke så lett å bake brød som ikke blir tørre med en gang. Har brukt lang tid med prøving og feiling før jeg kom fram til denne oppskriften som holder seg godt et par dager. I tillegg er det praktisk at denne hever på benken over natta, så man kan steke om morgenen og få ferskt brød til frokost. Jeg ser for meg å bytte ut grovt mel med fint, vann med melk og tilsette sukker og rosiner. Trenger jeg mer sukker enn i en vanlig julebrødoppskrift? Vurderer også å elte inn smør i terninger. Bør jeg også tilsette egg, tro? Surdeigen er basert på havremel, hvis det har noe å si. Håper noen drevne bakere har tips!
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Er vel bare å tilsette litt krydder så får du julesmak. Anonymkode: c9253...c0d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå