AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Vi gikk fra hverandre sendt i sommer. Jeg synes tiden etter ha vært vanskelig. Har prøvd å komme henne i møte, men hun svarer kun med kjeft og beskylder meg for alt som gikk galt. Vi greide ikke å kommunisere og finne løsninger. Jeg har tatt bruddet svært tungt og savner henne og hennes barn. I ettertid har jeg valgt å ikke ta noen kontakt,men hun ringer titt og ofte for å be om tjenester. Jeg har stilt opp, men får lite takk igjen. Dette sliter. Hvis dette kunne hjelpe oss å finne tilbake er det positivt, men føler det ikke slik. Bør jeg avvise hennes ønsker om hjelp? Anonymkode: 99d45...5cc
Eva-Lena Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi gikk fra hverandre sendt i sommer. Jeg synes tiden etter ha vært vanskelig. Har prøvd å komme henne i møte, men hun svarer kun med kjeft og beskylder meg for alt som gikk galt. Vi greide ikke å kommunisere og finne løsninger. Jeg har tatt bruddet svært tungt og savner henne og hennes barn. I ettertid har jeg valgt å ikke ta noen kontakt,men hun ringer titt og ofte for å be om tjenester. Jeg har stilt opp, men får lite takk igjen. Dette sliter. Hvis dette kunne hjelpe oss å finne tilbake er det positivt, men føler det ikke slik. Bør jeg avvise hennes ønsker om hjelp? Anonymkode: 99d45...5cc Hva er du hjelper henne med da?
svartkatt Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Jeg hadde bare droppa det styret.. 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 Eva-Lena skrev (1 minutt siden): Hva er du hjelper henne med da? Låne bil, hjelpe med flytting av ting, hente barna hennes osv.. Anonymkode: 99d45...5cc
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 Hun avsluttet forholdet med deg fordi du ikke stilte opp som man burde kunne forvente av en far og mann. Nå er det for sent, men du kan da fortsatt hjelpe henne dersom du har tid og mulighet til det ? Det er jo ikke bare dine barns mor du hjelper, men også dine barn, antar jeg? 🤷♀️ Anonymkode: 79f8b...77f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 Ser nå at det kun er hennes barn (?) Da burde hun ikke forvente stort av deg, ergo kan du se bort fra mitt tidligere innlegg. Anonymkode: 79f8b...77f
GammelKaktus Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Låne bil, hjelpe med flytting av ting, hente barna hennes osv.. Anonymkode: 99d45...5cc Så hun utnytter deg med andre ord. Hun vil ha i pose og sekk, være singel men ha alt som du kan bistå med. Så lenge dere ikke har felles barn så er det meningsløst å fortsette å ha stille opp. 5
Eva-Lena Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Låne bil, hjelpe med flytting av ting, hente barna hennes osv.. Anonymkode: 99d45...5cc Om det ikke er dine barn så hadde jeg ikke hjulpet henne. Er det deres barn så kan du jo hjelpe til for da hjelper du dine barn. Du plikter ikke å hjelpe henne på noen måte om barna bare er hennes fra en tidligere forhold. Min eks hjalp ikke meg med noe som helst, ikke engang med våre barn. Jeg klarte meg fint uten den hjelpen fra han. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 Ts her. Vi har ingen felles barn. Jeg prøvde å være en god stefar. Jeg hjalp henne mye, men hun var lite behjelpelig tilbake. Hun forlangte mer, men jeg begynte å sette foten ned og ønsket å snakke om våre problemer. Hun mente at jeg var problemet. Anonymkode: 99d45...5cc
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 Ja du kan bare avvise henne og bryte kontakt. Det er det man gjør etter brudd Anonymkode: 4fda6...f70 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #12 Skrevet 10. desember 2022 Ikke gjør det, du blir utnyttet. Anonymkode: 35770...fd5 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke gjør det, du blir utnyttet. Anonymkode: 35770...fd5 Det er der jeg også føler. Hun bruker meg så lenge hun trenger det og vil droppe meg som en gammel vaskefille når hun finner en ny type. Hun spør aldri hvordan det går meg meg når hun ringer. Bare om jeg kan hjelpe med ditt eller datt. Bør jeg bare si nei når hun spør om hjelp neste gang, eller bør jeg si at dette ikke er greit? Anonymkode: 99d45...5cc 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke gjør det, du blir utnyttet. Anonymkode: 35770...fd5 Det kan ikke vi konkludere med. Mange ekser beholder et vennskap eller opprettholder kontakt. Om hun ikke har noen andre som kan hjelpe henne er det naturlig å spørre han om dette er ting han har pleid å hjelpe med. Vennskap er ikke utnytting. Anonymkode: 4fda6...f70 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er der jeg også føler. Hun bruker meg så lenge hun trenger det og vil droppe meg som en gammel vaskefille når hun finner en ny type. Hun spør aldri hvordan det går meg meg når hun ringer. Bare om jeg kan hjelpe med ditt eller datt. Bør jeg bare si nei når hun spør om hjelp neste gang, eller bør jeg si at dette ikke er greit? Anonymkode: 99d45...5cc Du kan ta feil og du kan ha rett. Men eks forhold er ikke alltid så personlige at man snakker om hvordan ting egentlig går osv men ofte mer overfladiske. Du kan fint si nei og du kan også fint si fra at du ikke vil ha kontakt mer fordi du føler deg brukt. Si det som føles rett for deg! Om du faktisk blir brukt og hun ikke har noe empati for deg så er det godt å kunne stå opp for seg selv å si fra men bare vær klar over at du blir ikke nødvendigvis brukt om hun ser deg som en venn bare fordi du ikke får sex i retur Anonymkode: 4fda6...f70 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #17 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det kan ikke vi konkludere med. Mange ekser beholder et vennskap eller opprettholder kontakt. Om hun ikke har noen andre som kan hjelpe henne er det naturlig å spørre han om dette er ting han har pleid å hjelpe med. Vennskap er ikke utnytting. Anonymkode: 4fda6...f70 Ts her. Er man venner ringer man vel også for å høre hvordan man har det og er interessert i å høre hva som skjer i livet mitt? Hun ringer kun når hun trenger hjelp. Ellers er det helt dødt. Anonymkode: 99d45...5cc 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #18 Skrevet 11. desember 2022 Det kan jo hende at hun går rundt med et håp om at du skal være villig til å endre på de tingene som gjorde at det ble slutt. Situasjonen du beskriver ligner ganske mye på min eks for noen år siden. Det var ting han så enkelt kunne ha gjort noe med, som gjorde at det ble slutt. Jeg gjorde det slutt men brukte lang tid på å slutte å håpe på at han en dag ville forstå hvorfor de tingene var viktige for meg. I den perioden kjeftet jeg mye. Anonymkode: b6cde...bae
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #19 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det kan jo hende at hun går rundt med et håp om at du skal være villig til å endre på de tingene som gjorde at det ble slutt. Situasjonen du beskriver ligner ganske mye på min eks for noen år siden. Det var ting han så enkelt kunne ha gjort noe med, som gjorde at det ble slutt. Jeg gjorde det slutt men brukte lang tid på å slutte å håpe på at han en dag ville forstå hvorfor de tingene var viktige for meg. I den perioden kjeftet jeg mye. Anonymkode: b6cde...bae Det er jo mange folks problem. De avslutter forhold uten å ordentlig avslutte dem, men oppfører seg i stedet som om tida etter bruddet- som de ville ha - er en slags Idol om å starte forholdet igjen på bedre premisser. Det er trist når folk som er dumpet har sånne drømmer, men det blir direkte patetisk når det er den som selv går som blir mer opphengt i forholdet ETTER bruddet. Anonymkode: 1e8f0...afd
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #20 Skrevet 11. desember 2022 Kan du ha kontakt med ungene utenom henne? F.eks avtale at du kan kjøre dem til trening, kamper e.l, særlig hvis du pleide å gjøre det før. Eller avtale at du "har dem" f.eks annenhver torsdag eller noe, og tar dem hjem til deg for middag, drar på kino, pizza, tur i fjæra eller noe. Tenker at det er kanskje brått og brutalt å kutte kontakten helt med barn du har delt hus med. Anonymkode: 498db...35e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå