AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Venter min første baby i februar. Hva burde jeg ha med i fødebagen? Og hvordan burde jeg kle babyen? Tenker da spesielt til hjemreisen fra sykehuset. Har hørt at merinoull er tingen? Hvor mange lag trenger babyen? Anonymkode: 90683...f62
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #2 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Venter min første baby i februar. Hva burde jeg ha med i fødebagen? Og hvordan burde jeg kle babyen? Tenker da spesielt til hjemreisen fra sykehuset. Har hørt at merinoull er tingen? Hvor mange lag trenger babyen? Anonymkode: 90683...f62 Ikke kle baby for tykt i bilstolen, beltene må kunne strammes godt. Jeg fødte i midten av desember i fjor, og må ærlig innrømme at jeg ikke husker om vi hadde en tynn ulldress over ullbody og ullbukse. Jeg tror ikke det, for baby var prematur, og vi hadde ikke så liten dress. Anbefaler en bilstolpose, også får dere kjenne etter om baby trenger en ulldress i den eller ikke. Veien til bilen er forhåpentligvis ikke så lang, og de posene er gode og varme. Kan evt. ha et ekstra teppe over baby inni der. Anonymkode: f5344...9a6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #3 Skrevet 11. desember 2022 Vil anbefale deg å følge @fødebagen om du har Instagram. En nyttig konto drevet av en fantastisk jordmor. Jeg skal føde for andre gang i janaur. Til meg selv tar jeg med: - to-tre myke bukser - noen store gode truser (evt mannens boxere) - topper/t-skjorter/gensere med knappe-åpning/amme-åpning - amme-behåer og amme-innlegg (bruker både engangs og ull) - innesko og sokker - masse snacks som jeg liker godt - mykt dopapir - kjølebind (brukte ikke dette sist og det gikk helt fint, men nå har jeg fått et par stykker gratis av en venninne) - sjampo, balsam, såpe og vanlige toalettsaker. - muligens gravid-puta, for den er genial som ammepute. Men man får også lånt ammeputer på sykehuset ved behov. Til baby tar vi med: - noen bodyer, både tynne i ull og vanlige i bomull - et par bukser/strømpebukser - hentesett i ull - babyteppe - bilstol med bilstolpose (denne posen sikrer at baby holder seg god og varm, og er genial å ha de første månedene, da det går raskere å komme seg ut døra når man kan sette ungen rett i bilstolen uten så mange lag med klær først. Vi brukte også bilstolposen som vognpose de første mnd, siden den er liten og legger seg rett rundt baby, i motsetning til vintervognposen vår som er veldig stor. - lykke til! Morsinstinktet tar nok over ganske fort, og da skjønner du intuitivt hva ungen trenger 💕 Anonymkode: 2da98...3a4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #4 Skrevet 11. desember 2022 Jeg fødte på SUS - og var på barselavdelingen etter hastekeisersnitt Jeg syntes det var digg å ha egne klær, og skulle ønske jeg hadde mer enn ett sett. Nok sokker, ekkelt om man skulle glemme seg og tråkke på gulvet m sokkene truser etc er overflødig- de har bleier, bind og engangstruser. Jeg hadde kjølebind med, men fikk ikke bruk for dem pga keisersnitt. mat og godteri er gull. Etter epiduralen var satt var det sykt digg med potettskruer og sjokolade .. Ta med klær til barnet! Klærne på sykehuset (SUS) var helt ubrukelige. Ekkel tjukk bomullsjakke og pledd.. helt håpløst om du ikke konstant skal ha en svøpt baby.. jeg hadde med noe ull, men var der lengre enn planlagt så «gikk tom» for rene klær. toalettsaker og hårføner Anonymkode: 6e536...67e
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 Når i februar og hvor i landet? Jeg fødte i slutten av februar i år i Oslo. Hadde på baby ett lag bomull og en tynn ulldress utenpå, og en liten lue. Vi har bil som var varm når vi satte inn baby, vi satte baby i bilstolen inne på sykehuset og la et teppe over, og gikk bare 2-3 meter fra døra til bilen og klikket setet på basen. Det var også mildt ute på den tiden da, hadde det vært kaldere hadde vi kledd på litt mer Anonymkode: 8dffa...2a3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #6 Skrevet 11. desember 2022 Fødte i april, hadde ullbody og longs, en ull lue og bilstolpose , tok også et ullteppe over på vei til bilen 😊 De skal ha minst mulig klær i bilstolen pga sikkerhet, så anbefaler bilstolpose! Anonymkode: 96059...490
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå