Gå til innhold

1 av 3 bruker mindre penger på julegavene i år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt mer enn noen gang i år 😅

Anonymkode: 4df9f...b0b

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg bruker det samme som før, men jeg har aldri brukt veldig mye penger på julegaver.

Skrevet

Jeg er like kjip som alltid 😂

• Nyttig 1
Skrevet

0. Mange norske, særlig lavt utdannet, har alt for høye lønninger og forbruk så bare sunt at de bremser litt. 

Anonymkode: 02fb2...7d6

• Nyttig 1
Skrevet

Vi bruker langt mindre i år enn tidligere år.

Vi har råd til å bruke like mye som tidligere, men bestemte oss allerede i fjor om å kutte ut julegaver til voksne pga. stresset det medfører å skulle finne på noe å kjøpe til voksne som har «alt».

Anonymkode: d0c91...1d1

Skrevet

Bruker det samme som i fjor, men får nå mindre for pengene.

Anonymkode: e6091...941

Skrevet

Så bra!!

Anonymkode: 58d48...f6b

Skrevet

Jeg bruker det samme som jeg gjør til vanlig, men da jeg hadde ekstremt lite inntekt brukte jeg 0,-

Det er ingen menneskerett å hverken få eller gi julegaver.

Skrevet

Jeg gir en liten ting til mine foreldre, en bitteliten oppmerksomhet til min bror og hans familie, og penger til mine unge voksne barn. Budsjett kr 4500. Samme som i fjor. 

Men så ser jeg nå at jeg få en større utbetaling til jul og dobler pengegaven til mine barn. Ergo økning fra i fjor. 

Anonymkode: d3579...c99

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvor mye har du strammet inn?

Har gått til det skrittet at alle voksne i slekta ikke gir gaver til hverandre i det hele tatt i år . Synes det er bortkastet penger (eller rettere sagt bare bytting av penger )  jula er koselig uansett og det er barna som er det viktigste . Så i år gir vi bare til barn / ungdom . Rett og slett 😊 Kjedelig vil sikkert noen si , og for all del folk er forskjellige men dette er nå ihvertfall det vi har kommet frem til i år .

Skrevet

Bruker like mye som før 

Anonymkode: 99b58...60c

Gjest Ms Baxter
Skrevet

Julegavene blir rimeligere i år enn i fjor, siden i fjor ble det noe ekstra utgifter pga julegaven til sønnen (ps5). I år blir det noe vinterklær og et spill. Andre familie/venner får som før🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...